Contrast ratio's op een rij

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 28, 2004, 13:51:03

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Ik zou het niet weten, deze projector is voor zijn 200 uur calibratie binnengebracht en heb ik gelijk gefliterd en gemeten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Sullivan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 12, 2005, 17:00:48
Ik zou het niet weten, deze projector is voor zijn 200 uur calibratie binnengebracht en heb ik gelijk gefliterd en gemeten.

MvrGr.
Frank

Oh, dat stond er niet bij. Verklaat die 200 uur het verschil of heeft dit geen invloed op de contrast en alleen maar op het blacklevel?

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

Zou geen invloed mogen hebben. Zou eerder negatief moeten werken want de lamp word minder naarmate de tijd vorderd.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RCD

Hoi Sullivan

Dat zit puur in de lamp daar kan behoorlijk veel sprijding in zitten.
Dat merk ik ook vaak bij dezelfde modellen verschillende filters nodig heb.
Anders kan ik het niet verklaren gebruik je namelijk een te sterk filter verhoog je het contrast niet meer maar zakt de totale lichtoutput.

Rob

J.A.F._Doorhof

Custom installer

RCD

Hoi Frank

Sony HS50
CR 2565:1  0.007 / 17.7 geavanceerde iris auto
CR 506:1   0.048 / 24.2 iris uit
CR 811:1   0.014 / 11.4 iris aan

Hoe kan het dat hij met Iris aan en uit een verschil in lichtoutput heeft van 13 ftL?
Ook hebben we vorige keer besproken dat de meter dichter bij kon staan dat heb je nu niet gedaan?
Ik ben bang dat de gegevens niet correct zijn maar mischien ook wel dat zou je moeten kontroleren maar de meter kan geen 0.007 meten helaas.
Als je de specs van de meter opzoekt dan gaat hij van 0,1 tot 800 cd/m2 wat resulteerd in 0.029 tot 233 ftL dus je moet er voor zorgen dat het donkerste wat je meet niet onder de 0.029ftL komt.

Rob

J.A.F._Doorhof

Hi,
Deze meting is van minder dan een meter afstand
Ik hou de meter op 3 mtr afstand omdat mensen graag het  blacklevel willen vergelijken.
Ik meet echter de contrast ratio's vanaf 3 mtr en ongeveer 1 meter zitten daar grote verschillen tussen noteer ik de meting zonder blacklevel aanduiding.

1 mtr afstand  2801:1  0.052 / 146.2

bij de nieuwe meting kwam ik trouwens op 3 mtr nu op 2856:1 uit, ik heb de gamma curve gisteravond nog iets aangepast.
Dit gaat echter weer terug dus ik laat de oude waardes in de tabel staan, rood valt behoorlijk af aan de bovenkant en is aan de onderkant veel te hoog, met de nieuwe gamma waarde wordt dit niet beter alleen krijg je een paar ftlmb's meer lightoutput ik dacht rond de 19.00 op 3.mtr afstand, het rood is echter in het midden dan instabiel.

Er gebeuren wel vreemde dingen in de HS50.
Zo zie je bv bij het zwarte patroon het licht letterlijk langzaam uit gaan :D.
Bij de Iris aan is er hoog blacklevel en minder lightouput dan met de automatische iris.

Even ter informatie als ik de ruimte volledig afsltuit dan meet de meter 0.000 als waarde
vandaar dat ik dus verwacht dat hij 0.007 ook als correct weergaf, helemaal omdat de waarde niet veranderd (of nauwelijks) als ik de projector dichterbij meet.
Zie je dus geen blacklevel staan in de tabel is hij van 1 mtr gemeten.
Custom installer

RCD

Hoi

Mijn meter reageert wel hetzelfde maar onder de 0.029 ftL is het niet betrouwbaar je hebt ook bij meerdere projectoren 0.07 als blacklevel wat vreemd is dat dat precies hetzelfde is.
Dus ook al geeft je meter 0 aan het zal waarschijnlijk niet kloppen want in dat gebied werkt hij neit meer.
Eigenlijk zou je een goede licht meter moeten hebben dan ben je daar vanaf maar dan ben je weer 1000 Euro verder.

Rob

J.A.F._Doorhof

Nieuwe TW200H toegevoegd.
Hogere contrast ratio is consequent door de serie, alle units (4) hebben soortgelijke hogere contrast ratio's.
Custom installer

RCD

Hoi

Theme Scene H57 toegevoegd.

Rob

Starred

CiteerSony HS50 demo model sony
2e unit na calibratie 3154:1 (nieuwe lamp)
na filtering 4114:1
Met highlamp modes 5796:1

Is 'highlamp mode' aan te raden? Wel een zeer hoog contrast zeg!

J.A.F._Doorhof

Zelf zou ik niet de highlamp mode gebruiken.
Custom installer

Starred

jowi

Geen CRT's in het lijstje... is daar een reden voor ?

J.A.F._Doorhof

CRT's hebben een ENORM hoge contrast ratio als we fullon fulloff meten.
Reken op tussen de 6000:1 en 25.000:1

@Starred.
De reden is simpel.
Ik ben geen voorstander van ten koste van alles een hoge contrast ratio halen.
Het beeld met de lowlamp modes is gewoon een stuk mooier en rustiger dan met de highlamp modes.

Je kan bij veel projectoren een hogere contrast ratio halen door bepaalde kunstgrepen of concessies de vraag is alleen ten koste van wat.
Bij het filteren kun je dit mooi balanceren omdat je zelf je filter kan bepalen en daarme de overweging kan maken tussen waar je filtert, bij low en high lampmodes is er geen tussenweg. De hooglamp modes heeft een totaal andere look bij de Sony jammer genoeg vindt ik die wat minder.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 18, 2005, 18:51:35
@Starred.
De reden is simpel.
Ik ben geen voorstander van ten koste van alles een hoge contrast ratio halen.
Het beeld met de lowlamp modes is gewoon een stuk mooier en rustiger dan met de highlamp modes.

Je kan bij veel projectoren een hogere contrast ratio halen door bepaalde kunstgrepen of concessies de vraag is alleen ten koste van wat.
Bij het filteren kun je dit mooi balanceren omdat je zelf je filter kan bepalen en daarme de overweging kan maken tussen waar je filtert, bij low en high lampmodes is er geen tussenweg. De hooglamp modes heeft een totaal andere look bij de Sony jammer genoeg vindt ik die wat minder.

MvrGr.
Frank

Ok, helder

J.A.F._Doorhof

Nee helder is met de highlamp modes :D.
Sorry melig.
Custom installer

Starred

Mike

Bovendien ben je in high lamp mode het voordeel van je bijna geruisloze ventilator kwijt  :)

Starred

dat is waar ja. Daarom staat  mijne ook gewoon op low lamp

CoreSmack

Frank,

Is aan te geven wat de invloed is van een ND-filter op de waarden
van de TW200H?
Lexicon | Audiovector | Velodyne | Nordost | Oppo | Pioneer | Sony | Kingpin | Monster

J.A.F._Doorhof

Geen.
Een ND filter haalt zowel aan de boven als onderkant licht weg.
Voor het OOG zit er wel een verschil we zijn namelijk gevoeliger voor winst aan de onderkant dan voor verlies aan de bovenkant.
Custom installer

CoreSmack

Duidelijk, de ratio blijft gelijk, maar is aan te geven wat de nieuwe piekwaarden worden?
Ik zou deze graag vergelijken met de anderen om een gevoel te krijgen voor het resultaat
van de filter (ook al is het slechts een getal)
Lexicon | Audiovector | Velodyne | Nordost | Oppo | Pioneer | Sony | Kingpin | Monster

J.A.F._Doorhof

Het gaat er helemaal om wat voor filter je gebruikt maar je kan het makkelijk uit rekenen.
Een 1 fstop filter halveert de piekoutput.
Custom installer

jowi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 18, 2005, 18:51:35
CRT's hebben een ENORM hoge contrast ratio als we fullon fulloff meten.
Dat weet ik maar ik vroeg me af of er een reden is om geen crt's in de lijst op te nemen anders dan het feit dat digitale projectors niet aan crt contrastratio's kunnen tippen.