ONKYO DV-SP502

Started by Bart S., December 25, 2004, 10:34:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart S.

Heeft er iemand al ervaring met de Onkyo DV-SP502 "alles"-speler?

jj

heb er een van de kerstman gekregen (hij bestaat dus echt). en hem via coax doorgelinkt naar mijn versterker.
vraag me alleen af of hij regiovrij te maken is.

ga van de week wel wat filmpjes bekijken en laat dan wel weten hoe hij bevalt.
Onkyo TX-DS 575
Onkyo MD2521
Onkyo DX-C370
Playstation 2 Canton ergo 12 DC center canton CM52 T+A PP120 (gebruikt als surroundspeakers)

Bart S.

Ik heb hem inmiddels in bestelling staan.

jj

in de gerbuiksaanwijzing wordt geadviseerd ook een analoge aansluiting te maken, ondanks de coaxiale aansluitimg. ik dacht dat als je hem alleen coaxiaal doorlust op je versterker dat voldoende moet zijn.
iemand enig iedee waarom dit wordt geadviseerd en of dit het geoluid ten geode komt ? ??? ???
Onkyo TX-DS 575
Onkyo MD2521
Onkyo DX-C370
Playstation 2 Canton ergo 12 DC center canton CM52 T+A PP120 (gebruikt als surroundspeakers)

Bart S.

JJ,

Ik heb de Onkyo inmiddels binnen en speelklaar. De reden waarom ook een analoge aansluiting wordt geadviseerd is m.i. simpel: via de digitale uitgang worden de formaten SACD en DVD Audio niet uitgevoerd. Om gebruik te kunnen maken van de (klankmatige) voordelen van deze formaten, moet je ook een analoge 5.1- of 2 kanaals koppeling maken.

Heb je geen SACD- of DVD-Audio schijven en ben je deze ook niet van plan aan te schaffen dan kun je een analoge koppeling achterwege laten. M.n. de SACD schijven zijn overigens steeds beter verkrijgbaar.

M.vr.gr.

Bart S.

#5
Ik heb de speler nu een paar dagen in gebruik. Eerste indrukken:

Positief
Zeer goede beeldkwaliteit.
De speler lijkt in het hoog wat gedetailleerder dan mijn Marantz CD52 MKII SE cd-speler. De tijd heeft klaarblijkelijk niet stilgestaan. Het laag van de Marantz lijkt wat steviger. Ik heb overigens nog geen DVD-audio kunnen draaien.
Interface; overzichtelijk. Moet als voormalig Sony-gebruiker wel wennen aan de werking van de enter-toets in de instelmenu's.
Minpuntjes
Het laatste cijfer van de display (telt de seconden) is iets minder fel dan de rest van de tekens op de display, een beetje slordig.
De lade komt niet overdreven stevig over. Het loopwerk is bij bepaalde cd's/dvd's niet geheel geruisloos (overigens niet echt storend).

Het lijkt overigens niet mogelijk te zijn de video-circuits bij audio-gebruik uit te schakelen.

Wat zijn jouw bevindingen JJ?

Update: laagwisselingen blijken i.t.t. mijn vorige Sony niet merkbaar.

jj

hen gisteren eindelijk een dvd'tje gekeken (hero, met jet li).

beeld is goed evenals geluid. je hoort inderdaad het loopwerk, maar normaalgesproken hoor je dat niet. alleen bij het zoeken op een dvd hoor je hem duidelijk lopen.

klein nadeel is dat de speler af en toe reageerd op de bediening van mijn topfield satteliettuner.

heb de dvd speler aangeloten via onkyo 575 versterker en kijk via jvc breedbeeld tv. zit er wel aan te denken in de toekomst een beamer neer te hangen.

moet eerlijk zeggen dat mijn expertise niet zo ver gaat dat ik de beeld- en geluids kwaliteit helemaal voor je kan analyseren. :-\
Onkyo TX-DS 575
Onkyo MD2521
Onkyo DX-C370
Playstation 2 Canton ergo 12 DC center canton CM52 T+A PP120 (gebruikt als surroundspeakers)