Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: reMC op juni 28, 2007, 10:41:39
Verder eindelijk weer eens aan het sparen voor iets anders dan audio: MacBook of Imac (ik ben er nog niet uit).

Even wachten tot Leopard er is en dan: Imac! Waarschijnlijk de 'aangeklede' 17 inch met 2 of 3Gb geheugen maar dat weet ik dus nog niet zeker. 20'' is ook wel erg leuk... (volgens mij sta ik aan de balie nog aan te twijfelen).

R

Misschien morgen zelfs wel nieuwe imacs ;)

Maar ze zijn nu al erg gaaf..

reMC

Citaat van: R op augustus  6, 2007, 13:38:38
Misschien morgen zelfs wel nieuwe imacs ;)

Ow ja?? Tell me more :D

R

Morgen is er weer een apple event. De imac is het product wat het langst bestaat in de huidige vorm. Oftewel het eerst aan revisie toe samen met de powermac. Geruchten gaan dat ie wel eens aan de beurt kan zijn. Ik denk in ieder geval dit jaar nog.

Citaat van: reMC op augustus  6, 2007, 13:40:08
Ow ja?? Tell me more :D

R

reMC

Citaat van: R op augustus  6, 2007, 13:42:00
Morgen is er weer een apple event. De imac is het product wat het langst bestaat in de huidige vorm. Oftewel het eerst aan revisie toe samen met de powermac. Geruchten gaan dat ie wel eens aan de beurt kan zijn. Ik denk in ieder geval dit jaar nog.

Leuk :D Als het morgen gebeurd (of in ieder geval voor oktober) zou dat mooi uitkomen! Maar ik ga er niet op wachten (eigenlijk zou ik gewoon de goedkoopste Imac moeten kopen, ik surf, typ alleen maar (en game HEEL af en toe) ::)).

R

En toch wil je minimaal de 20'' ;)

Citaat van: reMC op augustus  6, 2007, 13:45:50
Leuk :D Als het morgen gebeurd (of in ieder geval voor oktober) zou dat mooi uitkomen! Maar ik ga er niet op wachten (eigenlijk zou ik gewoon de goedkoopste Imac moeten kopen, ik surf, typ alleen maar (en game HEEL af en toe) ::)).

reMC

Citaat van: R op augustus  6, 2007, 13:47:11

Je zult zien dat ik daar straks mee naar huis loop, slaat toch nergens op ;D

reMC

Grappig, die rumor-site. Ik had Apple nooit zo in de gaten gehouden maar vind dat ze het best grappig doen; hier en daar een hintje laten vallen (bedoeld of niet), persconferenties houden zonder duidelijk topic en dan ineens een klapper maken. Er is in ieder geval één iemand die er blijer van gaat worden als er morgen inderdaad nieuwe Imac's worden geïntroduceerd ;D (hoewel ik het gerucht dat ze van aluminium worden toch een beetje 'eng' vind: de MacBooks vind ik nu ook mooier dan de MacBook 'Pros).

Audiofiel

Citaat van: R op augustus  6, 2007, 13:47:11

En toch wil je nóg liever de 24" 8) 8) 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: reMC op augustus  6, 2007, 14:05:17
Er is in ieder geval één iemand die er blijer van gaat worden als er morgen inderdaad nieuwe Imac's worden geïntroduceerd ;D (hoewel ik het gerucht dat ze van aluminium worden toch een beetje 'eng' vind: de MacBooks vind ik nu ook mooier dan de MacBook 'Pros).

Ik vond de oude iMac G4 (a.k.a. de lampevoet van Pixar) eigenlijk ook een mooier ontwerp dan de huidige. :-\

Maar ook die is erg mooi. De rumorsites draaiden de afgelopen maanden volle toeren. De nieuwe iMac zou van aluminium zijn, er zou ook een alu toetsenbord en muis komen. Ik denk ook dat het ontwerp weer revolutionair anders zal zijn...

Maar of hij morgenavond komt, ik weet het niet... De persconferentie gaat namelijk over 'de Mac' in het algemeen (niet iPod en dergelijke). Het zou ook wat anders kunnen zijn... ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ja inderdaad. Het blijven daarom ook geruchten ;)

Citaat van: Audiofiel op augustus  6, 2007, 18:08:21
Maar of hij morgenavond komt, ik weet het niet... De persconferentie gaat namelijk over 'de Mac' in het algemeen (niet iPod en dergelijke). Het zou ook wat anders kunnen zijn... ???

reMC

Deze geniale afbeelding verdiend het opnieuw geplaatst te worden:

;D

De goedkoopste 20 inch komt eraan voor mij, in oktober!

W

Citaat van: reMC op augustus  9, 2007, 13:21:58
Deze geniale afbeelding verdiend het opnieuw geplaatst te worden:

;D

De goedkoopste 20 inch komt eraan voor mij, in oktober!

feli, ik ben al hard aan het sparen!

reMC

Citaat van: WyGo op augustus  9, 2007, 13:56:46
feli, ik ben al hard aan het sparen!

Ja, ik ben ook al een tijd bezig. Heb ik het een keer liggen, moet ik nog wachten op Leopard :P

R

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Audiofiel

reMC

Hmm, ik dacht dat ik er wel over uit was dat ik de nieuwe Imac zou kopen, maar nu de oude 20 inch naar dezelfde prijs (€1199) verlaagd is...... Qua vormgeving vind ik de nieuwe versie namelijk niet per definitie mooier (de platheid wel natuurlijk, maar de glanzende toplaag niet) en mijn vriendin vind zelfs de oude versie zéker mooier. Toch even twijfelen dus. Even de belangrijkste verschillen op een rij:

Oude versie 20 inch:
- 2.16 GHz Intel Core 2 Duo met 4 MB L2-cache
- Geheugen uitbreidbaar tot 3GB
- Helderheid 280 cd/m / Contrastverhouding 800:1
- ATI Radeon X1600 videokaart met 128 MB GDDR3 geheugen
- ILife '06
Nieuwe versie 20 inch
- 2.0 GHz Intel Core 2 Duo met 4 MB L2-cache
- Geheugen uitbreidbaar tot 4GB
- Helderheid 290 cd/m / Contrastverhouding 800:1
- ATI Radeon HD 2400 XT 128 MB GDDR3-geheugen
- ILife '08

Daarnaast zijn er natuurlijk nog verschillen in toetsenbord & muis (maar die zijn ook aan te schaffen voor bij de oude versie) en de omvang van en de gebruikte materialen voor het beeldscherm. De aansluitingsmogelijkheden en de snelheid van Firewire etc. heb ik niet eens vergeleken omdat ik dat toch allemaal niet zo interessant vind (er zit voor mij al genoeg op de oude versie).

Klopt? Als ik dan uit ga van de oude versie is die sneller maar heeft 'ie een oudere grafische kaart. That's it? Meer dan 3Gb geheugen komt er toch niet en die helderheid cijfertjes doen me niet zo heel veel aangezien ik weet hoe de oude versie eruit zit qua beeld, wow :) Het is natuurlijk wél leuk om de nieuwe versie van ILife te hebben. Bovendien is het de vraag of de oude modellen in oktober (als ze er dan nog zijn!) worden geupdate met Leopard... Ik wil namelijk wel per sé Leopard maar ga er niet voor betalen :P (aangezien het in oktober in feite gratis op de nieuwe generatie Imacs zit). Als mij bovenstaande lijstje volledig is, is Leopard wel het grootste probleem denk ik...

Peerless Monster

Hoi Remko,

Ik heb ze nog niet in het echt gezien de nieuwe versie, maar daar zat ik wel op te wachten uiteindelijk...
Dus bij mij ligt het eraan of het display echt mooier is geworden dat ik een nieuwe versie wil hebben...
Ik vind het aluminium zo wel mooier en zoals je weet staat het beter bij mijn stereo ;)...

Wbt Leopard is voor mij de keuze wat makkelijker. Nieuwe OSen komen vaak met kinderziektes (nu is dat bij de laatste OSen van MAC natuurlijk velen malen minder dan een Microsoft OS ;) ), dus daar kijk ik niet naar...

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiofiel

Citaat van: reMC op augustus 12, 2007, 16:30:23
Klopt? Als ik dan uit ga van de oude versie is die sneller maar heeft 'ie een oudere grafische kaart. That's it?

Voor het grootste deel wel, ja. Maar de nieuwe heeft in plaats van die 8% snellere processor dus een iets snellere videokaart (sneller), meer (4 ipv 3) uitbreidbaar geheugen (niet echt nodig), een snellere systeembus van 800 ipv 667 MHz (sneller) en een mooier toetsenbord (nice!).

Overigens vallen mij de snelheidscijfers nogal tegen. De nieuwe 24" scoort eigenlijk door de bank genomen zelfs ietsje trager dan de oude als je rekening houdt met al die potentiële nieuwe snellere onderdelen. Kijk maar eens in dit topic op met MacFreak en dan met name de reactie van MacDokter (3e van onderen). ;)

De meest interessante iMac 'oude stijl' is daarom volgens mij juist de 24" iMac die nu op sommige plekken voor net geen 1600 van de hand gaat... :o

CiteerMeer dan 3Gb geheugen komt er toch niet en die helderheid cijfertjes doen me niet zo heel veel aangezien ik weet hoe de oude versie eruit zit qua beeld, wow :)

Mijn eigen 24" iMac staat steevast op 4 streepjes onder het maximum en soms zelfs 8 streepjes (de helft) van de helderheid. Die (oude) schermen zijn VOLDOENDE helder hoor! ;D

CiteerHet is natuurlijk wél leuk om de nieuwe versie van ILife te hebben. Bovendien is het de vraag of de oude modellen in oktober (als ze er dan nog zijn!) worden geupdate met Leopard...

Dat is niet de vraag. Zodra de nieuwe versie is aangekondigd en te koop is, kun je gratis (verzendkosten) de laatste versie van het besturingssysteem opgestuurd krijgen (als het al niet in de doos is gestiopt door de distributeur). Zodra Leopard verkrijgbaar is, kun je iedere Mac kopen en je krijgt het er (alsnog) gratis bij. :D

CiteerIk wil namelijk wel per sé Leopard maar ga er niet voor betalen :P (aangezien het in oktober in feite gratis op de nieuwe generatie Imacs zit). Als mij bovenstaande lijstje volledig is, is Leopard wel het grootste probleem denk ik...

Ik vind Leopard niet het grootste probleem, Remko. Gezien het snelheidsverschil tussen de oude en nieuwe 24" zou ik eerder een beslissing maken omtrent het design. Het prijsverschil is immers precies de prijs van Leopard. ;D

En dan tel ik nog niet eens mee die extra maanden dat je er al plezier van hebt gehad. ;)

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op augustus 12, 2007, 17:22:29
Wbt Leopard is voor mij de keuze wat makkelijker. Nieuwe OSen komen vaak met kinderziektes (nu is dat bij de laatste OSen van MAC natuurlijk velen malen minder dan een Microsoft OS ;) ), dus daar kijk ik niet naar...

Voor wat betreft een 10.x.0 ben ik het met je eens. Ik adviseer mijn klanten altijd te wachten tot minimaal een 10.x.1 update (hoewel er de laatste jaren nooit gekke dingen zijn geweest met 10.4 en 10.3).

Wat Remko bedoelt is dat hij graag Leopard legaal op zijn Mac wil hebben. Door in oktober te kopen (na de introductie) krijgt hij het pakket dus gratis. Of dat nu een .0 versie is of niet, de updates komen vlak er na toch wel (indien nodig). ;)

reMC

Over Leopard... bij A-Mac vertelden ze mij dat ik dat nieuwe OS erbij moet kopen (á €180 als ik me niet vergis) als ik NU een mac kocht waar nog geen Leopard op zat ???

Edit: er is denk ik wat verwarring aan mijn kant ontstaan door het gebruik van het woord 'update' ;) Ik bedoelde update van OS-X naar Leopard, Audiofiel waarschijnlijk van Leopard naar een nieuwe versie van Leopard:

Citaat van: Audiofiel op augustus 12, 2007, 19:21:14
Dat is niet de vraag. Zodra de nieuwe versie is aangekondigd en te koop is, kun je gratis (verzendkosten) de laatste versie van het besturingssysteem opgestuurd krijgen (als het al niet in de doos is gestiopt door de distributeur). Zodra Leopard verkrijgbaar is, kun je iedere Mac kopen en je krijgt het er (alsnog) gratis bij. :D

Leopard dien ik er dus gewoon bij kopen als ik de oude versie neem en dat is toch weer bijna €200 extra. Wordt me denk ik iets te duur, net als de 24 inch ;) Het wordt één van de twee 20 inches... met de oude zonder upgrades mis ik dan gewoon ILife '08 en Leopard (en de iets snellere grafische kaart, maar dat vind ik niet zo interessant)... Klinkt als keuze gemaakt..., maar het design van het voorgaande model blijft mooi(er). Aargh, dat wordt nog een struggle :)

Joep

Vertrouw me, neem de nieuwe. ;)

Audiofiel

Citaat van: reMC op augustus 12, 2007, 21:36:56
Over Leopard... bij A-Mac vertelden ze mij dat ik dat nieuwe OS erbij moet kopen (á €180 als ik me niet vergis) als ik NU een mac kocht waar nog geen Leopard op zat ???

Dat klopt en is heel erg logisch. Waarom zou Apple nu al iets gratis weg gaan geven wat nog niet eens is uitgekomen? De huidige versie is Tiger, dus die krijg je er bij. En wat er nog niet is, krijg je dus ook niet.

CiteerEdit: er is denk ik wat verwarring aan mijn kant ontstaan door het gebruik van het woord 'update' ;) Ik bedoelde update van OS-X naar Leopard, Audiofiel waarschijnlijk van Leopard naar een nieuwe versie van Leopard.

Nee, ik bedoel precies wat ik al zei, dus van Tiger naar Leopard. ;)

CiteerLeopard dien ik er dus gewoon bij kopen als ik de oude versie neem en dat is toch weer bijna €200 extra. Wordt me denk ik iets te duur, net als de 24 inch ;) Het wordt één van de twee 20 inches... met de oude zonder upgrades mis ik dan gewoon ILife '08 en Leopard (en de iets snellere grafische kaart, maar dat vind ik niet zo interessant)... Klinkt als keuze gemaakt..., maar het design van het voorgaande model blijft mooi(er). Aargh, dat wordt nog een struggle :)

Met de prijs zit je mis. Momenteel kost Tiger 10.4 €129 en dat is hetzelfde als de vorige versie, Panther 10.3. Voor zover ik weet is Leopard 10.5 dan ook nog steeds €129.

Wat betreft iLife, daarvoor kom je wel in aanmerking voor een gratis upgrade. Het kost je enkel €14 administratie- en verzendkosten. Zie deze pagina.

CiteerIn aanmerking komende systemen
Klanten die op of na 7 augustus 2007 een in aanmerking komende nieuwe Macintosh kopen waarbij iLife '08 niet is inbegrepen, kunnen upgraden naar iLife '08.

Dit is hetzelfde principe als met Leopard: is er een nieuwe versie beschikbaar, maar zit het er nog niet bij (omdat jij bijvoorbeeld een ouder type kocht), dan kun je hem alsnog gratis krijgen. Netjes toch? ;)