Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

dazzdax

Joep

Audiofiels huidige, toch?

frank2

Hoi propius,

Als je naar de Usher Dancer serie gaat luisteren is de set afhankelijk van het type Dancer welke je beluisterd. De 8571 of 8871 zijn iets minder gevoelig voor de set welke eraan hangt dan de BE10 en 20. Ik heb nu een andere eindversterker staan tijdelijk eentje van 3750,= euro welke ik niet mooi vind, maar ik houd van dynamiek, open geluid, orkest moet in de kamer spelen, geen laidback. Maar simpel gezegd hoe beter de set hoe beter de speakers klinken dat weet ik ondertussen al wel. Ik heb ze zeer musikaal horen spelen maar ook zeer analytisch, het is waar je van houdt.
Gebruik wel een voor/eindversterker en een goede cd speler+ goede kabels en je wilt nooit meer anders.
Maar je mag komen luisteren kun je het zelf beoordelen op een BE10. Een half uur hier vandaan is de dealer die heeft de 8871 staan op een audio flight aangesloten, overigens dat is zo te wisselen hij heeft erg veel staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

reMC

Citaat van: dazzdax op april  5, 2007, 18:15:00
Hoeveel kost dat? Het doet mij denken aan de omni's van Duevel. Het ontwerp is weliswaar radicaal anders, maar beschrijving van het geluid doet mij daar aan denken: vrij zwevend in de ruimte, haast geen tastbare "body" met duidelijke omlijningen: spookachtig dus. Wel maximaal tonaal "gesatureerd" en zeer relaxed, maar is live geluid ook zo? Een partijtje Metallica is live best wel tastbaar en niet vrij in de ruimte zwevend.

Het geluid is juist tastbaarder. Nog MEER dan bij de Crescendo of Sonatine, zoals Sander al corrigeerde ;) In vergelijking met die speaker klinkt de Sonatine iets 'zwevender', maar al veel minder dan de meeste andere speakers als je het mij vraagt.

De speakers kosten zo'n €17.000.

frank2

voor dat geld kun je de BE20 van usher kopen; met 2 birrylium weergevers en 2 woofers. Ik heb nu zelf het kleine broertje daarvan. Ik wil en durf ze niet eens te beluisteren want ik weet dat ik dan meteen verkocht ben, een zeer zuiver, neutraal, transparant midden met veel diepte en een goede basdruk. Met de juiste versterker ervoor zal zo'n combinatie zeer musikaal klinken. Je krijgt een echte full-range speaker voor dat geld. Ik betwijfel of het merk waar hier over gesproken wordt dat kan, een beetje afgaande van het idee dat het een beetje lijkt op een tannoy td serie. Maar dan nog, ik heb veel speakers gehoord en ook best wel goede, maar zoals die be serie speelt dat heb ik nog nergens ervaren, zeker als je kijkt wat je ervoor betaald.
Nu vind ik 17000 euro wel erg veel geld, en ik geloof dat GRAND DUETTO best erg mooi klinkt, maar ik kan mij niet aan het idee ontrekken dat die niet full range is en erg kleurt. Correct me I'm wrong.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

phy

hoi Frank
Er zijn mensen die willen een Taiwan auto met alle toeters en bellen
hele mooie specs 250 pk 280 km/pu
kunstnote hout op het dashboard en veel plastic.
Op de achterklep staat natuurlijk 3 liter 24 valve turbo intercooler
je kan er flink mee scheuren en de blits mee maken
vooral als je er ook nog een spoilertje op laat zetten.

Er zijn ook mensen die willen liever een Rolls Royce
bij de specs geeft men op "meer dan genoeg"  :)
en je krijgt een echt houten dashboard
alles is met de hand gemaakt en vakwerk.
Plastic zit er niet aan
en het rijd erg lekker.

Zo is het ook met speakers
gr Robert

Audiofiel

Citaat van: Proprius op april  9, 2007, 11:29:40
Audiofiels huidige, toch?

Nee, degene die op zolder staan: Acoustat One. Mijn huidige is de grotere broer: One+One. ;)

Citaat van: Proprius op april  8, 2007, 12:08:16
Waarom denk je dat Cees die speakers niet meer heeft  ;)

Het goede antwoord is natuurlijk: omdat ze bij mij staan. 8)

Een ander antwoord is dat zijn moeder ze in de weg vond staan. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Citaat van: Audiofiel op april 11, 2007, 07:54:50
Nee, degene die op zolder staan: Acoustat One. Mijn huidige is de grotere broer: One+One. ;)

Het goede antwoord is natuurlijk: omdat ze bij mij staan. 8)

Een ander antwoord is dat zijn moeder ze in de weg vond staan. ;D

Niet dat hij ze niet meer mooi vond?

Audiofiel

Citaat van: Proprius op april 11, 2007, 08:04:20
Niet dat hij ze niet meer mooi vond?

Vraag het hem zelf maar eens. Misschien probeert hij nog steeds dat geluid te benaderen. ;)

Maar ik vermoed dat je toch hoort wat je wilt horen of leest wat je wilt lezen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Ik was je idd een beetje aan het uitlokken.. ;D Kan geen kwaad toch, zo af en toe? ;)

Ik denk idd dat Cees zo veel moeite doet om zelf een speaker te maken die het geluid heeft van iets dat hij gewoon in de winkel kan kopen.. ::) Maar ik zal eens vragen waarom hij die Acoustats weg heeft gedaan.

Audiofiel

Citaat van: Proprius op april 11, 2007, 08:36:51
Ik was je idd een beetje aan het uitlokken.. ;D Kan geen kwaad toch, zo af en toe? ;)

Dat dacht ik al. ;)

CiteerIk denk idd dat Cees zo veel moeite doet om zelf een speaker te maken die het geluid heeft van iets dat hij gewoon in de winkel kan kopen.. ::) Maar ik zal eens vragen waarom hij die Acoustats weg heeft gedaan.

Acoustat kun je NIET in de winkel kopen, Proprius. Het merk is tussen 1992 en 1995 ter ziele gegaan. :'(

Overigens waren de Acoustats van Cees niet compleet; de subwoofer was destijds (terecht!) al door hem weggegooid. Ik heb dus speakers overgenomen die pas boven de 100 Hz werkten, dus moest er zelf nog laagkasten bij gaan bouwen. Hij draaide dus zogezegd verre van ideaal...  :P

Toen hij ze verkocht, was hij net begonnen aan een Dynaudio experiment met Esotar units in een 'floating' concept. Ik heb niet gehoord wat daar van terecht is gekomen, ik ben Cees daarna uit het oog verloren toen ik niet meer in Utrecht woonde. ;)

reMC

Citaat van: frank2 op april 10, 2007, 20:08:35
een beetje afgaande van het idee dat het een beetje lijkt op een tannoy td serie.

Qua looks ;)

Citaat van: frank2 op april 10, 2007, 20:08:35
ik geloof dat GRAND DUETTO best erg mooi klinkt, maar ik kan mij niet aan het idee ontrekken dat die niet full range is en erg kleurt. Correct me I'm wrong.

Correctie :D

frank2

oevrigens 1 correctie, ik kijk niet naar specs, dus taiwan of rolls royce is mij niet van belang, ik luister, hoe het geluid van de speakers is. En daar doelde ik ook op.

reMC

Citaat van: frank2 op april 11, 2007, 12:43:29
oevrigens 1 correctie, ik kijk niet naar specs, dus taiwan of rolls royce is mij niet van belang, ik luister, hoe het geluid van de speakers is. En daar doelde ik ook op.

Ok. Dan heb je het wel mis, het lijkt totaal niet op een Tannoy ;)

phy

phy

Citaat van: frank2 op april 11, 2007, 12:43:29
Hoi Frank
Dan moet je eerst maar eens naar de Sonatine of Crescendo luisteren
zonder vooroordelen.

frank2

Daartoe ben ik altijd bereid. er zijn altijd meerdere speakers die goed of uitmuntend kunnen klinken, en hoewel ik zeer te spreken ben over de usher be10 wil dat nog niet zeggen dat er verder niets is wat nog beter/of lekkerder klinkt.
Maar ik denk dat in deze prijsklasse smaak de belangrijkste factor is. Ik heb ooit bij Bjorn wilson benesch mogen horen de curve, ook een open baffle??? speaker dacht ik maar ik vond 'm niet mijn smaak, voor mijn gevoel kwam de muziek er zwaar gekleurd uit, dat betekend natuurlijk niet dat het een slechte speaker is nee maar niet mijn smaak.
Vandaar ook een beetje mijn opmerkingen, in samenhang met tannoy die ook een breedband speaker heeft. Ik hoop zelfs dat ik het straal verkeerd heb, als ik eens in buren ben zal ik gaan luisteren, hoewel gelderland natuurlijk redelijk dichtbij is. Eerst wil ik mijn eigen set af hebben.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op april 12, 2007, 19:18:04
...als ik eens in buren ben zal ik gaan luisteren, ...

???    :-X   ;D   >:D

tiptop

Hoi Frank,

Ik ben ook overgestapt op Usher :)
Mooie LS voor hun geld.
Ik zit alleen een paar klassen lager dan jij :-\ :) De 61.... (weet ik even niet meer :-[)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiotwin

Citaat van: tiptop op april 12, 2007, 22:30:55

Ik ben ook overgestapt op Usher :)
Mooie LS voor hun geld.

Hoe bevallen de Ushers CP-6311?
Tevredenheid!!!

dazzdax

Had Cees Acoustats? Ongelofelijk! :) Dat wist ik niet. Dus kennelijk is er een zekere verwantschap tussen elektrostaten en de Musical Affairs full range single driver ontwerpen? Btw, klopt het dat de fellow audiofielen die van de sound van full range single driver houden beslist niet van de sound van hoornspeakers houden?

Chris

reMC

Citaat van: dazzdax op april 16, 2007, 21:20:49
Btw, klopt het dat de fellow audiofielen die van de sound van full range single driver houden beslist niet van de sound van hoornspeakers houden?

Denk dat er wel wat inzit. Goede breedband speakers klinken vaak juist heel coherent en rustig, terwijl hoorns al snel overdynamisch en onrustig klinken, vind ik en inderdaad volgens mij een aantal breedbandliefhebbers met mij.

phy

Citaat van: reMC op april 16, 2007, 21:46:56
Denk dat er wel wat inzit. Goede breedband speakers klinken vaak juist heel coherent en rustig, terwijl hoorns al snel overdynamisch en onrustig klinken, vind ik en inderdaad volgens mij een aantal breedbandliefhebbers met mij.
Daar ben ik het niet mee eens, een goed hoorn systeem klinkt alles behalve onrustig
het staat als een huis met enge precisie.
Ik heb jaren verschillende hoornsystemen gebouwd en natuurlijk je hebt mindere en betere
maar geloof mij maar dat het kippen vel kan zijn .
Ik moet wel zeggen dat de beste hoorns die ik gehad heb ook breedbanders als drivers hadden
de breedbanders  waren AER units en kosten wel even 2000 euro per stuk
maar dit was toch ook heel erg mooi en is jaren mijn referentie geweest

Maar ik verwacht dat ik met de Phy verder kom
Ik vind de Phy nu al vaak mooier
en het is nog maar het begin. :)

reMC

Vanavond zijn Cees Pel (de man achter Pel Audio) en de heren van Audio-Cube en Audio-Life bij mij langs geweest. Wat hier vanavond allemaal is gebeurd... :o

Niet alleen heb ik mijn nieuwe analoge kabels van Pel Audio in ontvangst mogen nemen, ook heeft Cees Pel binnen werkelijk enkele minuten mijn kamer verbeterd :o, niet normaal! De akoestiek is zooo veel beter geworden, de muziek is kleiner geworden, intiemer, compacter, hoe je het ook wilt noemen. De klankkleur is geweldig (echt), vooral in het middengebied. Ik luister nu niet meer naar de muziek, maar ik zit er midden in! Het laag (dit gebied stond nog een beetje los van de rest van de muziek) is enorm verbeterd: het integreerd met het instrument (ook het hoog wordt er beter op), er zijn veel structuren te horen, niet strak, maar wel live (alsof het laag live strak klinkt...). We (Cees) hebben onder andere met de bank geschoven en demping aangebracht (dit veranderde ook de vorm van de luisterruimte) om de kamer wat anders in te delen qua geluid. Het bijzondere is echt dat die man niet zomaar weet wat er gedaan moet worden om muziek in de kamer te krijgen, maar het VOELT. Een gevoelsmens en een o zoo grote muziekliefhebber. Waar kan ik het beter van leren? 8) Niet alleen de muziek is (veel) beter geworden van de aanpassingen, maar het is ook een stuk gezelliger om te praten; beter te verstaan en gewoon gezelliger! De truc is nu om de aanpassing door te voeren zodat het er een beetje degelijk uit ziet.

Ik ben HEEL erg blij, morgen om 9 uur word ik in Vleuten verwacht voor een sollicitatiegesprek, maar ik ga tot diep in de nacht genieten, genieten....

P.S. Dit betekent dat er een luistersessie met Garmt, Frank en andere gepland kan worden zodra ik de akoestiek daadwerkelijk heb aangepast! Ik verwacht dat die zeer snel gebeurt. En ach, anders luisteren we toch alsnog met een paar van die vodden in de kamer... plannen maar dus!

tiptop

Toppie zeg zo'n gratis topadvies van de heren. Veel plezier alvast met je "nieuwe" ruimte ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.