Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Jean Sibelius op januari 14, 2007, 22:44:37
Gefeliciteerd met deze upgrade en mooi dat het einde van de zoektocht (eindelijk) in zicht begint te komen! 8)

Dankje :D Het is overigens geen zoektocht naar componenten meer hoor, wat ik wil hebben is al bekend, het is wel een zoektocht naar geld ;D

Joep

24/7 aanzetten die hap! Ik wil dat het goed klinkt hoor als ik morgenavond langskom!  ;D

reMC

Ik vrees het ergste voor morgen (en ik bedoel niet dat je niet mag langskomen ;))

Joep

Citaat van: reMC op januari 15, 2007, 17:19:05
Ik vrees het ergste voor morgen (en ik bedoel niet dat je niet mag langskomen ;))

Bruu-huut! O0

Zee

Gaaf dat het weer een stuk beter is gaan klinken Remco. Kun je trouwens nagaan wat er wel niet gebeurt als je een systeem zonder koppel C's hebt (maar met DC servo).......
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

reMC

Citaat van: Zee op januari 15, 2007, 18:17:07
Gaaf dat het weer een stuk beter is gaan klinken Remco. Kun je trouwens nagaan wat er wel niet gebeurt als je een systeem zonder koppel C's hebt (maar met DC servo).......

Is dat hetzelfde als interstage?

phy

hoi Zee
Dc gekoppeld is niet mijn geluid
ik heb er al verschillende experimenten mee gedaan maar geen succes.
Het is nooit een  echte versterker geworden
geef me dan maar een mooie condensator.
Bovendien is het geen betrouwbare schakeling als de driver of stuurbuis hapert of slecht kontakt maakt
blaas je de eindbuis op.
Daar is ook wel weer wat op te verzinnen maar dan is het geen "eerlijke" recht toe recht aan  schakeling meer
waar buizen liefhebbers toch  eigenlijk naar streven.
Je verspilt ook een hoop energie in de kathode weerstand met een abnormaal hoge waarde
dan is er nog de drift van de hele schakeling alles hangt aan elkaar en zelfs een kleine netspanning schommeling maakt dat er nooit een optimaal werkpunt gevonden kan worden.
gr Robert

reMC

Ik heb de gok genomen en heb ook mijn 47labs interlinks volgens 'natuurlijke specificaties' gemodificeerd ;) Een van de twee heb ik (af)gemaakt toen Joep hier ook was, dus misschien kan hij er ook wat over zeggen. Toen hebben we dus kunnen vergelijken tussen een mantel van natuurlijke materialen (mijn versie) en iets plastic-achtigs (47labs versie, weet niet wat voor materiaal het is). De ader bleef hetzelfde, van 47labs. We hebben mono geluisterd en gewoon de interlinks op hetzelfde kanaal verwisseld. Mijn versie had meer laag met evenveel definitie, een wat kleinere weergave die iets intiemer aandoet en rustigere dynamische contrasten. Met dit laatste bedoel ik dat de dynamiek wat minder 'hoekig' was, zoals Joep het noemt. De gitaar van Radiohead konden we verder bijvoorbeeld beter onderscheiden van de stem, het stond losser van elkaar, speelde gemakkelijker. Klinkt goed, maar de interlink van 47labs (of eigenlijk: de mantel van 47labs) heeft iets 'spannends', iets meer sfeer en akoestische informatie. De stem was groter en greep me wat meer naar de keel. Wel wat onrustiger.

Misschien moet het weer inspelen of heb ik iets niet goed gedaan, want de grote contrasten tussen plastic en natuurlijke materialen die ik eerder heb gehoord waren hier niet aanwezig. Mijn eerdere ervaringen zijn dat natuurlijke materialen echt een verschil in klank brengt, meer rijkheid en verfijning bijvoorbeeld. Dat heb ik hier (nog) niet gehoord.

Maar toch: net een minuut geleden heb ik interlink twee afgemaakt met natuurlijke materialen en dat klinkt toch wel erg fijn. Vooral in stereo is de rust erg belangrijk (mono is ZOO veel rustiger) en dat valt erg op in vergelijking met hoe mijn 47labs interlink afgelopen week klonk (toen de koppel C's er al waren). Allemaal leuk, maar de koppel C's varieren nog erg in geluidskwaliteit, ik durf dus nog even niets van bovenstaande definitief te schrijven aan de interlinks: het was geen stabiel testmoment, misschien fluctueerde de koppel C's wel gewoon. Maar goed, er is geen weg terug ;D De 47labs mantel ligt in de prullenbak, eigenlijk is dat het enige definitieve wat ik nu kan zeggen... ;)

reMC

Citaat van: reMC op januari 19, 2007, 14:46:27
Misschien moet het weer inspelen of heb ik iets niet goed gedaan

Correctie: volgens mij heeft het weer genoeg ingespeeld gisteren ;D

sandervg

Remco, je inbox is vol... Wilde je een PM sturen mbt gaincard icm crescendo's...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

Citaat van: sandervg op februari  9, 2007, 16:06:27
Remco, je inbox is vol... Wilde je een PM sturen mbt gaincard icm crescendo's...

Ik maak 'm leeg, kom maar :)

sandervg

reMC

Even een kleine update: ik heb gisteren mijn Brimar stuurbuis binnen gekregen. Nu is mijn buizenverzameling eindelijk compleet en uiteraard is het weer een stapje beter gaan klinken (lossere stemmen, meer definitie in het laag, vloeiender hoog (het klinkt nog wel een beetje 'hard')). Mijn versterker is nu in feite AF, alleen de interne bekabeling kan nog gedaan worden, maar dat geeft, hoewel een duidelijke verbetering, niet de grootste verschillen. Nu dan officieel: op naar de scheidingstrafo's!

FrankB

Gaaf Remko! Ik ben zeer benieuwd hoe het nu klinkt bij jou :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Ga nou eens verhuizen man, kan ik met fatsoenlijke reistijd eens langskomen ;)

reMC

Jaaaaaa, het komt eraan. Over een maand ben ik aan het schilderen ;) In april zijn er vast wat mensen welkom.

FrankB

Citaat van: reMC op februari 15, 2007, 12:32:22
Jaaaaaa, het komt eraan. Over een maand ben ik aan het schilderen ;) In april zijn er vast wat mensen welkom.

Zet mij maar vast in de agenda ;D

garmtz

Ikke ook! Gezellie samen met Frank misschien?

FrankB

Citaat van: garmtz op februari 15, 2007, 13:13:27
Ikke ook! Gezellie samen met Frank misschien?

Lijkt mij prima!

reMC

Lijkt mij erg gezellig 8) Garmt, Frank en Ruben zijn bij dezen alvast de eerste groep genodigden :D Als daar nog iemand bij past (kan nu nog niet goed inschatten of dat een beetje gaat passen) mag Audioloog ook meekomen.

FrankB

Citaat van: reMC op februari 15, 2007, 13:23:44
Lijkt mij erg gezellig 8) Garmt, Frank en Ruben zijn bij dezen alvast de eerste groep genodigden :D Als daar nog iemand bij past (kan nu nog niet goed inschatten of dat een beetje gaat passen) mag Audioloog ook meekomen.

Nu nog even een afspraak andersom maken, met andere woorden wanneer kom je bij mij langs :D

sandervg

Citaat van: reMC op februari 15, 2007, 12:32:22
IK zou zeggen: over een maand zijn er vast wat mensen welkom  ;D  :D

R

Mss kom ik dan samen met remko wel een keer binnen vallen, 2 vliegen ;)

Citaat van: FrankB op februari 15, 2007, 13:51:34
Nu nog even een afspraak andersom maken, met andere woorden wanneer kom je bij mij langs :D

FrankB

Citaat van: Ruben op februari 15, 2007, 15:45:08
Mss kom ik dan samen met remko wel een keer binnen vallen, 2 vliegen ;)

Doe eens gek ;D

hifiman

Naar aanleiding van je PM: I'll be there  ;D  :D
Neem ik de verbeterde Monica (met common base I/V stage) wel mee  :)

Ik zal me straks trouwens eens wat meer in gaan lezen in dit topic  :)