Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Proprius op juli  7, 2006, 14:55:44
Is dat aparter dan speakers die verschillend klinken? Die doen in beginsel toch ook hetzelfde..?

Mwah...

FrankB

Mooie verhalen Remko & Joep! Ik ben zeer benieuw wat ik half augustus te horen krijg in het hoge noorden ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joep

garmtz

Citaat van: Proprius op juli  7, 2006, 15:18:54
?

Ik snap wel wat je bedoelt, maar de variaties in speakers zijn veel groter dan die in transporten. That's all... ;)

Joep

Citaat van: garmtz op juli  7, 2006, 15:29:20
Ik snap wel wat je bedoelt, maar de variaties in speakers zijn veel groter dan die in transporten. That's all... ;)

Ok, ja, op die fiets. Maar ikzelf vind het dus niet (meer) zo apart dat er verschillen in loopwerken zitten. ADVR schijnbaar nog wel.. ;)  In tegendeel, het lijkt mij moeilijker om als fabrikant hetzelfde te maken als de concurrent  :P

garmtz

Ik had Remco al gezegd dat de verschillen tussen de loopwerken veel groter zouden zijn. Ik heb dat zelf ook al vele malen ondervonden. En wat mij betreft zijn het dus inderdaad zeker niet alleen maar enen en nullen, maar zijn er zeer grote verschillen. Die verschillen zijn zelfs zo groot dat het het verschil kan betekenen tussen genieten en irriteren.

advr

Citaat van: Proprius op juli  7, 2006, 16:16:40
Ok, ja, op die fiets. Maar ikzelf vind het dus niet (meer) zo apart dat er verschillen in loopwerken zitten. ADVR schijnbaar nog wel.. ;)  In tegendeel, het lijkt mij moeilijker om als fabrikant hetzelfde te maken als de concurrent  :P

dan heb ik me niet goed uitgedrukt... ;D

laatst een schikbarend groot verschil gehoord tussen een Meridian G08 (niet de minste) tov een G808i. Ok , de 808i is 3 keer zo duur als een G08 maar de verschillen zijn ook enorm!!

ik verbaas me nergens meer om.   :o  als ik al aan mijn Lingo voeding het verschil kan horen tussen een LAT AC-2 MK1 en MK2 terwijl het alleen maar het motortje van mijn LP12 aandrijft dan zullen er overal wel verschillen in alles te horen zijn. ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

Citaat van: advr op juli  9, 2006, 15:14:23
dan heb ik me niet goed uitgedrukt... ;D

laatst een schikbarend groot verschil gehoord tussen een Meridian G08 (niet de minste) tov een G808i. Ok , de 808i is 3 keer zo duur als een G08 maar de verschillen zijn ook enorm!!

ik verbaas me nergens meer om.   :o  als ik al aan mijn Lingo voeding het verschil kan horen tussen een LAT AC-2 MK1 en MK2 terwijl het alleen maar het motortje van mijn LP12 aandrijft dan zullen er overal wel verschillen in alles te horen zijn. ;D ;D

Kijk, Ad wordt nu echt een volwassen Audiofiel... ;)  Overigens vond ik de 808i nog steeds niet 'goed genoeg'. Teveel 'sound'. Ik vond de Audio Research CD7 magistraal. En de Resolution Audio Opus 21 natuurlijk, vooral voor zijn prijs. Weet dat het maar voorbeelden waren, maar moest weer effe wat te zeggen hebben... ;D

reMC

Bedankt Joep...en de rest natuurlijk ook :D

advr

Citaat van: garmtz op juli  9, 2006, 15:58:17
Kijk, Ad wordt nu echt een volwassen Audiofiel... ;)  Overigens vond ik de 808i nog steeds niet 'goed genoeg'. Teveel 'sound'. Ik vond de Audio Research CD7 magistraal. En de Resolution Audio Opus 21 natuurlijk, vooral voor zijn prijs. Weet dat het maar voorbeelden waren, maar moest weer effe wat te zeggen hebben... ;D

wordt ik nu pas volwassen :o :o
volgens de "kenners" thuis ben ik nog steeds niet opgegroeid. :P :P

gelukkig weet ik al jaren dat er grote/kleine verschillen zijn in allerlei componenten. ik streef geen perfectie meer na, als mij een sound bevalt, hoe gekleurd of wat dan ook, dan ga ik daarvoor. een resonantietje hier, een dreuntje daar of een kleuring van een buis, het maakt mij niet veel meer uit ;D ;D

daarom zou voor mij een 808i zeker "genoeg" zijn :o :o

maar een Audio Research CD7 staat ook hoog op mijn lijstje van helaas (voor mij) niet te betalen cd-spelers. O0

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juli  9, 2006, 15:58:17
Kijk, Ad wordt nu echt een volwassen Audiofiel... ;) 

??? ???

Citaat van: advr op juli  9, 2006, 18:19:11

Kijk! Dan ben je pas een echte Audiofiel! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juli  9, 2006, 18:22:46
??? ???

Kijk! Dan ben je pas een echte Audiofiel! ;)

Oh? Zelfs met taalfouten? ;)
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: advr op juli  9, 2006, 18:19:11

CiteerKijk! Dan ben je pas een echte Audiofiel! ;)

Audiofielen zijn dus als kinderen? ;D

Citeer50% van het geluid komt immers van de akoestiek

Afhankelijk van oa luisterplek en kamer kan dit zelfs oplopen tot makkelijk 80~90%  :o . In dit daglicht is het best vreemd dat velen rustig een kapitaal aan hardware neerleggen en niets tot nauwelijks aan de kamer(akoestiek) uitgeven. Enkel de eerste orde reflectiepunten aanpakken is een goede start maar natuurlijk nog lang niet het einde.

Heeft Remko overigens al foto's geplaatst, ben nu toch wel benieuwd naar de nieuwe opstelling :D

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op juli 10, 2006, 06:25:35
Audiofielen zijn dus als kinderen? ;D

Tussen betiteld te worden als kind of als volwassene, zit een grijs gebied waarin velen van ons zo lang mogelijk pogen te vertoeven... O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Peerless Monster op juli  9, 2006, 22:57:47
Oh? Zelfs met taalfouten? ;)

ben aan vakantie toe, die begint vrijdagmiddag op de (autoslaap)trein naar Italie ;D ;D

reMC

Citaat van: patrick_vdb op juli 10, 2006, 06:25:35
Heeft Remko overigens al foto's geplaatst, ben nu toch wel benieuwd naar de nieuwe opstelling :D

Helaas niet...ik heb hier geen camera. Ik heb wel foto's gemaakt met mijn telefoon (kwaliteit is best aardig) maar ik schijn geen kabeltje te hebben die dat naar mijn computer kan overhevelen :-\

R

Citaat van: reMC op juli 10, 2006, 10:58:12
Helaas niet...ik heb hier geen camera. Ik heb wel foto's gemaakt met mijn telefoon (kwaliteit is best aardig) maar ik schijn geen kabeltje te hebben die dat naar mijn computer kan overhevelen :-\

smoesjes.... regelen... anders in de ban :P >:D

reMC

Citaat van: Ruben op juli 10, 2006, 10:59:47
smoesjes.... regelen... anders in de ban :P >:D

En dat is 2.... ;D

FrankB

Citaat van: reMC op juli 10, 2006, 10:58:12

Blue tooth, infrarood?

reMC

Heb ik beide niet...blue tooth kan ik natuurlijk gewoon kopen maar zal wel duur zijn... en aangezien ik nu NIETS heb...

R

anders mms die foto door? pleur ik hem er wel op.

reMC

Foto komt nog, ik heb echter wel een vraag waar een foto wellicht handig bij is... ik zal er dus wat haast achter zetten ;)

Ik vond het hier behoorlijk goed klinken met het Shigaraki loopwerk, dat hebben jullie kunnen lezen. Maar toen ik vandaag lekker in de huiskamer aan het praten was, viel me pas voor de eerste keer op (irriterend) hoe het hier eigenlijk echood (is dat een woord?). Dat is natuurlijk deels de oorzaak voor wat mij betreft het gemis aan de natuurlijkheid die ik zoek. Met het Shigaraki loopwerk werd dat al erg goed, maar ik zou er nog niet zijn ;)

De oorzaak is gemakkelijk: de wand naast de rechter speaker is drie meter lang en geheel kaal. Links geldt het voor ruim twee meter. Rechts staat alleen een stoffen stoel tegen de muur aan en links staat een klein tv-kastje. Er ligt verder een kleed en er staat een stoffen bank op de luisterplek, dat was was het aan 'zachte' spullen. Kan ik rechts tegen de wand (die is ook voor het oog te kaal) het beste óók iets zachts plaatsen (wellicht een akoestisch schermpje, Auralex?) of een diffuser??

reMC

Ik denk overigens dat het verbeteren van mijn akoestiek niet echt voorspelbaar is, aangezien ik speakers heb waarbij de gehele kast energie afstraalt en niet alleen de units zelf...

FrankB

Citaat van: reMC op juli 16, 2006, 00:47:14
Ik denk overigens dat het verbeteren van mijn akoestiek niet echt voorspelbaar is, aangezien ik speakers heb waarbij de gehele kast energie afstraalt en niet alleen de units zelf...

Dan heb je ook geen sweetspot?

Natuurlijk straalt de hele kast energie uit (de klankkast trilt vrijwel altijd in meer of mindere mate mee) maar de richting wordt bepaald door de units. Het lijkt mij geen probleem om je ruimte akoestisch aan te pakken :)

Raphie

Citaat van: reMC op juli 16, 2006, 00:47:14

Wat is dit nou weer voor statement joh?!?
Net zoals iedere andere speaker, bestaan de jouwe ook gewoon uit een klankkast en unit hoor. Maak het nou niet exotischer dan het daadwerkelijk is... ;D
JBL PRX Power!