Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: reMC op april 20, 2006, 14:40:21
Ik zit te denken aan zoiets:

Waarom draai je het niet om? Dus bed, kasten en eettafel richting balkon en stereo bij entree?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

Citaat van: reMC op april 20, 2006, 14:40:21
Ik zit te denken aan zoiets:

pic
Dan kan je ze mooi makkelijk stelen en ontsnappen via het balkon  ;D

reMC

Citaat van: Audiofiel op april 20, 2006, 14:44:11
Waarom draai je het niet om? Dus bed, kasten en eettafel richting balkon en stereo bij entree?

Zou inderdaad kunnen. Het probleem is dat aan die kant een grote verwarming zit en deze speakers mogen niet te dicht bij een verwarming staan. Dan droogt de lak te veel uit of iets dergelijks.

Audiofiel

Citaat van: reMC op april 20, 2006, 14:48:43
Zou inderdaad kunnen. Het probleem is dat aan die kant een grote verwarming zit en deze speakers mogen niet te dicht bij een verwarming staan. Dan droogt de lak te veel uit of iets dergelijks.

En je denkt dat dat beter is bij een raam (nam ik even aan) en een tochtend balkon? En dan nog het verschil in klank tussen links en rechts (vanwege balkon/glas) ten opzichte van de andere kant.

Overigens zou ik zelf misschien de set wel op de korte kant neerzetten... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

Citaat van: Audiofiel op april 20, 2006, 14:50:29
En je denkt dat dat beter is bij een raam (nam ik even aan) en een tochtend balkon? En dan nog het verschil in klank tussen links en rechts (vanwege balkon/glas) ten opzichte van de andere kant.

Overigens zou ik zelf misschien de set wel op de korte kant neerzetten... :D

Dit is toch de korte kant?

Ik zou hem zo neer zetten als jij al tekende. Bed lekker achter de deur en beschermd door kast, tafel in het midden, en echt een zithoek. Zo wordt het ook leefbaar!
Waar zitten je ramen?

reMC

Citaat van: Audiofiel op april 20, 2006, 14:50:29

Daar zeg je wat inderdaad! Beide korte kanten zijn trouwens grote ramen en natuurlijk ook in de deur naar het balkon.

CiteerOverigens zou ik zelf misschien de set wel op de korte kant neerzetten... :D

Daar staat het nu toch. De lange kant bedoel je?

R

Ik denk dat audiofiel in de breedte praat.

reMC

Citaat van: Ruben op april 20, 2006, 15:05:21
Ik denk dat audiofiel in de breedte praat.

Daar lijkt het op ;) Nou Audiofiel, leg uit waarom :D

Audiotwin

In mijn ogen staan de Speakers in de tekening ook aan de lange kant,ze stralen in de lengte van de kamer maar we bedoelen hetzelfde.

Ar
Tevredenheid!!!

beunky

Citaat van: Peerless Monster op april 20, 2006, 14:13:23
Heb je dan nog ruimte voor een prettig samen zijn?
Dus minstens wel een 2 persoons (of 3 persoons ieder heeft zo zijn voorkeur) - bed...
;D

Een 1 persoons bed wil ook prima hoor ;D ;D ;D
En ja ik spreek uit ervaring :P
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jean Sibelius

Citaat van: beunky op april 20, 2006, 16:46:37
Na de daad meteen weer opzouten? ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bart_M

Anders wordt het te duur?  :-X

beunky

Citaat van: HSN op april 20, 2006, 16:48:46
Na de daad meteen weer opzouten? ;D

Nee lekker knus blijven liggen :P

Citaat van: Bart_M op april 20, 2006, 16:49:58
Anders wordt het te duur?  :-X

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Peerless Monster

Citaat van: beunky op april 20, 2006, 16:46:37

Oh ik ook hoor. Voor een paar keer is dat errug fijn...
Maar dan komt het moment dat je collega begint te praten over je vele wallen onder je ogen.
Dat je baas je apart neemt in een ruimte (niet al te letterlijk nemen) en daar begint over of je geen slaap te kort komt...
Tsja begin jij dan maar eens iets te verzinnen...
Dan komt al gauw dat 1 persoonsbedje om de hoek kijken...
En natuurlijk loonsverhoging, want dat gaat natuurlijk geld kosten ;D ;D ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

beunky

Citaat van: Peerless Monster op april 20, 2006, 16:54:00
En natuurlijk loonsverhoging, want dat gaat natuurlijk geld kosten ;D ;D ;D

Dan moet ik wachten tot het eind van het jaar ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Want dan zijn de beoordelingsgesprekken met daaraan gekoppeld de loonsverhoging...

Joep

Met alle dvd-boxen die je hebt (X-Files, Friens, Sex And The City ;D ;)) is het denk ik wel wenselijk om de televisie tussen de speakers te zetten.

Maar verder vind ik dit een hele ideale kamer...oftewel...jaloers! ;D

W

Zijn die sontine's net zo groot als jouw eettafel? :o

Anyway, ik zal kijken of ik vanavond nog tijd heb om 'n tekening te maken, ziet er uit als 'n leuke ruimte(zeker voor 'n student, ben zelf ook opzoek naar iets dergelijks).

MvG,
Wybrand

bmateijsen

misschien moet Remko even de test doen op www.mannenonderelkaar.nl ;)

Joep

Citaat van: WyGo op april 20, 2006, 17:16:07
Zijn die sontine's net zo groot als jouw eettafel? :o

MvG,
Wybrand

Only in the eye of the beholder... ;D ;D Denk dat het getekende vierkantje meer de waarde aangeeft van de eettafel.. ;D

Peerless Monster

Leuk je kan zelfs anoniem emailen naar je vrienden...
Echt vet!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiofiel

Citaat van: reMC op april 20, 2006, 15:15:40
Daar lijkt het op ;) Nou Audiofiel, leg uit waarom :D

De korte kant = geluid straalt via de korte kant van de kamer, dus zoals nu je tv staat.
De lange kant = geluid straalt via de lange kant van de kamer, zoals nu je stereo staat.

reMC

Citaat van: Ar op april 20, 2006, 15:35:49
In mijn ogen staan de Speakers in de tekening ook aan de lange kant,ze stralen in de lengte van de kamer maar we bedoelen hetzelfde.

Hmm, ik zie jullie logica nog steeds niet maar ik vind het goed hoor ;) ;D

Audiofiel, jij zou de speakers dus misschien tegen de langste muur aan zetten? Ik snap nog steeds niet waarom dat misschien beter zou klinken?

Audiofiel

Uiteraard moet je het liefst gewoon proberen en luisteren natuurlijk, maar meestal klinkt in een dergelijke opzet de korte kant (stralen) beter omdat je dan vaak minder tegen problemen met je ruimte oploopt. Luister je op de lange kant met zo'n enorm stuk achter je aan ruimte, dan krijg je een extreem verlate reflectie terug van de muur achter je. Bij de korte kant is dat veel minder ver weg. ;)

oud_account_1

Kan je de speakers niet in 'het midden' van de kamer zetten, op ongeveer 60% van de lengte van de kamer?
In je huidige tekening is dat ongeveer waar nu de eettafel en je bank staan.
Dan kan je bank waar nu je speakers staan gepland.
Ik weet niet hoeveel ruimte die speakers nodig hebben, maar ruimte hebben ze dan :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

reMC

Citaat van: squadra op april 20, 2006, 19:14:02
Kan je de speakers niet in 'het midden' van de kamer zetten, op ongeveer 60% van de lengte van de kamer?
In je huidige tekening is dat ongeveer waar nu de eettafel en je bank staan.
Dan kan je bank waar nu je speakers staan gepland.
Ik weet niet hoeveel ruimte die speakers nodig hebben, maar ruimte hebben ze dan :)

Bedoel je tegen de lange muur aan of echt in het midden van de kamer, 'richtend' op een korte kant?

De speakers moeten in ieder geval dicht tegen een achtermuur aanstaan, veel meer dan een halve meter moet het niet worden.