Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Raphie op maart 16, 2006, 13:53:00
Maar is dit niet gewoon veredelde zelfbouw? ???

Zelfbouw verkoop je niet ;)

garmtz

Hoe sluit je je luidsprekerkabels eigenlijk aan??  ???

reMC

Citaat van: garmtz op maart 16, 2006, 14:08:15
Hoe sluit je je luidsprekerkabels eigenlijk aan??  ???

De luidsprekerkabel zit samen met de kabel van de tweeter/condensator op een 'ordinaire kabelschoen' gesoldeerd en die zit op de klemmetjes van de 20cm unit geschoven! Binnenkort vervangen door de 4719 en dan nooit meer aankomen 8)

garmtz

Citaat van: reMC op maart 16, 2006, 14:10:39
De luidsprekerkabel zit samen met de kabel van de tweeter/condensator op een 'ordinaire kabelschoen' gesoldeerd en die zit op de klemmetjes van de 20cm unit geschoven! Binnenkort vervangen door de 4719 en dan nooit meer aankomen 8)

Aha. Wel fraai, direct solderen... :)

reMC

Citaat van: garmtz op maart 16, 2006, 14:12:28

Theoretisch is direct op de unit (dus niet eerst op de kabelschoen) nog beter natuurlijk maar ik vraag me af of dat hoorbaar verschil oplevert, bovendien soldeer ik in dat geval op de O ZO mooie unit en dat is eigenlijk ook zonde (ik ga eigenlijk een foto moeten maken toen hij er uit was, komt wel als de 4719 er op gaat!) Dit is inderdaad een mooie oplossing: weg speakerterminals!

Movievault

Citaat van: reMC op maart 16, 2006, 12:55:47
Er was toch iemand die EEN reactie daarop moest geven ;D

Dat was het eerste wat ik ook dacht :) meer klankkast.  hoe zou dat bij een dwarsfluit klinken, ;)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

reMC

Citaat van: FrankG op maart 16, 2006, 14:24:52
Dat was het eerste wat ik ook dacht :) meer klankast.  hoe zou dat bij een dwarsfluit klinken, ;)

Ik heb het daar natuurlijk over violen, cello's, gitaren etc.. Neemt niet weg dat andere instrumenten (koper, staal etc.) ook nog fantastisch gaan klinken maar die klankkasten vielen me gelijk op. Maar goed, dat wordt nog veeel beter, het resoneert nu nog een beetje (de klankkast van de Sonatine in dit geval ;)) en wordt gewoon op alle punten nog mooier :D

Joep

Ik heb op de ophaaldag nog wat meer foto's gemaakt:

Joep

:)

Joep

Joep

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: garmtz op maart 16, 2006, 14:12:28

Direct solderen op een kabelschoen noem ik niet bepaald fraai, helaas dat het eigenlijk vrij vaak wordt toegepast (de kabelschoen) bij diverse luidsprekerfabrikanten :-\

mvrg

Patrick

Erik van Voorst (in memoriam)

Nogmaals hardstikke leuk om te lezen.... 8)

Vraag wel even desnoods "als service" of de bouwer de speakerkabel (is geloof ik toch niet zo dik) even rechtstreeks wil solderen...en flikker zo een kabelschoentje in een lelijke eend... :-X

Je twijfelt of je wel verschil hoort....zolang er legioenen zijn die het verschil tussen een gewone
WBT en een Next-Gen WBT horen zullen ze zeker het verschil tussen wel of geen (inferieure m.a.w. zwaar verzilverde) kabelschoen horen....

Als jij het verschil tussen harde en zachte lak hoort hoef je geen moment te twijfelen of je verschil hoort met en zonder "extra" overgangsweerstand .. ;)

PS
Mooie set-up met het meubel... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op maart 16, 2006, 21:39:51
Nogmaals hardstikke leuk om te lezen.... 8)

Vraag wel even desnoods "als service" of de bouwer de speakerkabel (is geloof ik toch niet zo dik) even rechtstreeks wil solderen...en flikker zo een kabelschoentje in een lelijke eend... :-X

Je twijfelt of je wel verschil hoort....zolang er legioenen zijn die het verschil tussen een gewone
WBT en een Next-Gen WBT horen zullen ze zeker het verschil tussen wel of geen (inferieure m.a.w. zwaar verzilverde) kabelschoen horen....

Als jij het verschil tussen harde en zachte lak hoort hoef je geen moment te twijfelen of je verschil hoort met en zonder "extra" overgangsweerstand .. ;)

PS
Mooie set-up met het meubel... 8)

Jij en Patrick zullen gelijk hebben, zonder is waarschijnlijk het allerbeste! Ik zal even kijken/navragen of dat mogelijk is: binnenkort toch bij Wilco langs en de 4719 halen!

patrick_vdb

Hi Remko,

Of wij nu gelijk hebben of niet, geniet toch maar lekker verder van de nieuwe aanwinst...maar dat zul je ongetwijfeld toch wel doen :D ;)

mvrg

Patrick

impulz2002

Een verzoekje heren. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn deze foto's niet meer hier te posten. Ik word hier nogal hebberig van. Prachtig! Ben benieuwd hoe het gaat klinken als jullie de Sun hebben. Helel veel luisterplezier ervan. En ik ga maar weer een peinzen over potentiele veranderingen in mn systeem. Ga binnenkort maar eens even in Utrecht luisteren. ???

Remco de Gaincard kunnen verkopen?

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 16, 2006, 14:10:39

:-X :-X

Nee toch. Ik snap niet hoe dat high end genoemd kan worden. Of is het soms de bedoeling dat er expres overgangsweerstanden bij komen?

Maar goed. Mijn idee zou zijn om hem gewoon echt goed vast te maken en onderstaand is mijn tip. De beste manier om de kabel vast te maken is hem door de oogjes te halen die de klemmetjes gebruiken om vast te zetten. Kabel dan in elkaar draaien (klemmen) en pas daarna vastsolderen. Zie onderstaande foto uit 1 van mijn zelfbouw topics.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Audiofiel op maart 16, 2006, 22:45:41
Ik snap niet hoe dat high end genoemd kan worden

In audioland is de uitkomst toch vaker meer dan enkel de som der delen? Althans, dat roepen we vaker als het ons uitkomt ;)

mvrg

Patrick

Spacebass

Wat voor soldeerspul is dat Arjen? Is dat met harskern?

edit:
Oeps vergeten de Sonatine boy's te feliciteren!  Jongens gefeliciteerd!  O0

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op maart 17, 2006, 18:55:12
Wat voor soldeerspul is dat Arjen? Is dat met harskern?

Zo'n draadje op een rolletje... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op maart 17, 2006, 19:26:08
Zo'n draadje op een rolletje... :P
Dan was het dus niet het resoneren van de behuizing maar....  ;D  ;)  ;D

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op maart 17, 2006, 21:02:30
Dan was het dus niet het resoneren van de behuizing maar....  ;D  ;)  ;D

Leuk bedacht, maar de speaker op het plaatje heb jij nooit gehoord, Spacebass. ::)

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op maart 17, 2006, 23:13:08
Leuk bedacht, maar de speaker op het plaatje heb jij nooit gehoord, Spacebass. ::)
Ik heb het ook niet over die speaker, maar over die rol  ;D

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op maart 17, 2006, 23:52:09
Ik heb het ook niet over die speaker, maar over die rol  ;D

Hoe kan die lolrol resoneren zonder kast?