Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

patrick_vdb

Hi Remko,

En voer het volume eens op, dus de Shigi naar 7 en de Gain naar 8,5? Blijft het verschil bestaan of neemt het af?

mvrg

Patrick

reMC

Citaat van: patrick_vdb op januari  4, 2005, 18:59:28
Hi Remko,

En voer het volume eens op, dus de Shigi naar 7 en de Gain naar 8,5? Blijft het verschil bestaan of neemt het af?

mvrg

Patrick

same

reMC

Ik merkte al snel dat het niet aan mij kon liggen. De Gain kan ik op 11vd12 zetten, (is wel HARD overigens) maar de shigi heb ik nog geen één keer boven 7vd10 gehad.

reMC

Je idee klopte Patrick...tussen 5 en 7 gebeurt er bijna niets bij de Shigi. Ook 9/10 maakt weinig verschil. De Gaincard gaat geleidelijker omhoog in volume en uiteindelijk inderdaad harder ;)

Het gaat me er trouwens niet om hoe hard ie precies kan, maar was nogal verwonderd door het feit dat de Shigi harder zou gaan, niet dus ;D

wolsinkpower

wow.. mooie set! die cdspeler ziet er ook vet uit zeg.. ik ben echt jaloers :D

do continue.. ik zal het blijven volgen :D

misschien kan je trouwens je replies in 1 post zetten  ::)?je dubbel.triple post wel veel nu ;)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

patrick_vdb

Hi Remko,

Citaat van: reMC op januari  4, 2005, 19:31:15
Je idee klopte Patrick...tussen 5 en 7 gebeurt er bijna niets bij de Shigi. Ook 9/10 maakt weinig verschil. De Gaincard gaat geleidelijker omhoog in volume en uiteindelijk inderdaad harder ;)

Het gaat me er trouwens niet om hoe hard ie precies kan, maar was nogal verwonderd door het feit dat de Shigi harder zou gaan, niet dus ;D

Als het niet de verhuistrafo zou zijn dan kon het eigenlijk ook niet anders. Niet elke versterker gebruikt dezelfde schaal-indeling voor het volume, waar de een al bijna op zijn totale vermogen staat te spelen terwijl de volumeknop amper op de helft staat zijn er legio's versterkers waarbij het volume wel linear toeneemt of pas los beginnen te komen bij hogere setting. Ik speel met het volume op 10 zegt dus helemaal niets ;D

Mvrg

Patrick

ps. met uitzondering van de THX-gecertificeerde versterkers natuurlijk want daarbij moet '0' het referentie-niveau zijn.

reMC

Citaat van: wolsinkpower op januari  4, 2005, 19:34:26
wow.. mooie set! die cdspeler ziet er ook vet uit zeg.. ik ben echt jaloers :D

Welke CDspeler? ::)

Citeer
misschien kan je trouwens je replies in 1 post zetten ::)?je dubbel.triple post wel veel nu ;)

Ach...

eric_audio

Citaat van: garmtz op januari  3, 2005, 22:50:34
Hun afwezigheid van 'memory distortion' schijnt een enorme stap dichter bij de muzikale waarheid te zijn. Hij schijnt echt aan top-buizen te doen denken. Lees de reviews zou ik zeggen (geeft een beetje aan hoe hij klinkt, natuurlijk niet dat hij echt geweldig is... ;)). Op naar de volgende persoonlijke hype! :)

Het is wel interessant, dat het (niet zo bekende) Nederlandse merk Array niet zo lang geleden hun tweede versie van hun versterkers heeft uitgebracht. En welke verbetering hebben ze aangebracht bij hun MkII? Een sterk verbeterd ontwerp, vooral gericht op het beperken van de "memory distortion". Ze geven de eer voor de ontdekking van dit principe trouwens heel collegiaal aan Lavardin.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

reMC

Geloof het of niet, de Gaincard lijkt steeds meer natuurlijke warmte te laten horen. Sta zelf wel verbaast, gezien het feit dat hij al is ingespeeld en alleen nog maar 'warm' moet worden..

Nog een pic van de opstelling zoals die nu is. Ik wil een meubel, het stof kruipt nu al tegen het kleine gevaarte aan...

JA! Links staat inderdaad nog een shigi warm te blijven voor een direct vergelijk welke ik nog samen met Proprius ga houden.

R

Die was 3200 meen ik ergens gezien te hebben.

Joep

Citaat van: reMC op januari  6, 2005, 18:21:57
JA! Links staat inderdaad nog een shigi warm te blijven voor een direct vergelijk welke ik nog samen met Proprius ga houden.

Maandagavond (vanavond) dan maar meteen? :)

reMC

Citaat van: Proprius op januari 10, 2005, 09:41:38
Maandagavond (vanavond) dan maar meteen? :)

Woensdagavond (morgen) lijkt me beter :)

Ik heb 47labs pluggen besteld. Mijn speakerkabel knip ik in tweeen, ik heb namelijk nog maar 1 stereometer nodig, en het 'restant' ga ik gebruiken als interlinks. Vandaar de pluggen, die ik overigens zelf zeer bijzonder acht aangezien ze geen soldeerverbinding nodig hebben. De 0.4mm dunne kabel wordt als het ware door een 'zachte' plastic plug geregen en er vervolgens om heen gebogen. Het draad maakt direct contact, wat optimaal zou moeten zijn. Verder zou de plug amper/(geen?) energie opslaan. Luistersessies maken dit wat mij betreft ook wel waar. De beste plug is geen plug en daar vind ik dit wel op lijken ;)

Nadeel is dat het niet echt stevig is. Het draad breekt bij vaak verwisselen. Zolang de plug echter niet (vaak) uit de input gaat is er niets aan de hand.

R

grappige plugjes. Heb ze nog in mijn handen gehad net toen ik mijn 47 labs op ging halen. Hij had toevallig de goede lengte nog liggen. Die had al enkele weken gedraaid. Scheelt mij mooi weer tijd.

reMC

Citaat van: Ruben op januari 11, 2005, 16:01:57
grappige plugjes. Heb ze nog in mijn handen gehad net toen ik mijn 47 labs op ging halen. Hij had toevallig de goede lengte nog liggen. Die had al enkele weken gedraaid. Scheelt mij mooi weer tijd.

Heb jij de speakerkabel? Wat zijn de indrukken? Zullen we dit verhuizen naar jouw topic? :D

R

Nee, komt nog wel. 1e indrukken zijn er nog niet. Dat bewaar ik tot mijn arcam weer terug is. De kimber 8tc en pbj zijn vandaag de deur uit gegaan. De silverstreak is onderweg. Dan doen wel een keer lekker testen met nieuwe spullen.

reMC

Ik heb zojuist een mail van Hans Kortenback gehad. Het meubel gaat €390 kosten. Het rack is dan geheel in klankhout (zoals gebruikt in bijv. violen en cello's) uitgevoerd en afgewerkt met was.

Iets duurder dan verwacht maar nog steeds niet echt duur voor een goed werkend rack.

garmtz

Nice.... Mooie prijs ook...  8)

reMC

Citaat van: garmtz op januari 11, 2005, 18:53:05
Nice.... Mooie prijs ook... 8)

Om eerlijk te zijn is het meer dan ik gedacht had..

Ik WEET dat het het geld meer dan waard is, maar ik vraag me altijd af WAAROM het toch zo veel geld moet kosten. Ok, het is heel wat werk en het hout is niet gratis maar toch...het zou volgens mij ook €150 kunnen kosten, als de bouwer voor zichzelf een normaal uurtarief rekent ;)

Natuurlijk weet ik dit niet zeker..het kriebelt om te vragen waar de kosten vandaan komen maar vind het een beetje...onbeschoft ofzo..

R

Je wilt audiofiel of niet... daar betaal je soms ook voor...

garmtz

Hohoho!! Weet je wel hoe duur dat hout is Remco??  :o  Wel effe wat anders dan MDF hoor! Vraag maar aan Erik van der Voorst met zijn ebbenhouten randjes!

reMC

Citaat van: garmtz op januari 11, 2005, 19:09:11
Hohoho!! Weet je wel hoe duur dat hout is RemKo?? :o Wel effe wat anders dan MDF hoor! Vraag maar aan Erik van der Voorst met zijn ebbenhouten randjes!

Ik weet dat het duur is! Hoe duur precies niet..kan jij me dat vertellen, Erik??

Maar hetzelfde geldt eigenlijk voor 47labs. Ik wil er DOLGRAAG het gevraagde bedrag voor betalen, omdat de kwaliteit gewoon tijdloos is. Maar het kan absoluut goedkoper, ondanks de research en het handwerk. Maar waarom doen ze het niet? Omdat het dan als een grap wordt gezien ofzo? (Wat eigenlijk nu al zo is: het is relatief 'goedkoop' dus het zou niet tot de top kunnen behoren.)

Kijk maar naar het verschil tussen de Shigi en de Gainc. Er zitten zelfs minder onderdelen in de Gaincard, de voeding is geloof ik wel wat gecompliceerder en NATUURLIJK zit er veel research achter en kost het veel tijd om het met de hand te maken. Maar of dat het verschil van €2000 rechtvaardigt?
LET WEL! Ik vind 47labs en het meubel de prijs meer dan waard, maar dat is ooit al duidelijk geworden denk ik ;) Ik ben gewoon benieuwd naar de beweegredenen om de componenten zo 'duur' te maken..

Martin_M

Hout is een natuurprodukt met alle nadelen van dien.

Ik weet van Ron Ploeger (o.a. callas clamprack) dat het ebbehout wat hij gebruikt voor pucks e.d. heel erg duur is in de aanschaf. Maar na alle bewerking is het nog afwachten hoe het zich houdt.

Hij laat alle pucks een behoorlijke tijd op de plank staan en een groot gedeelte van zijn productie valt af doordat het hout toch gaat werken en waardoor scheurtjes e.d. ontstaan.

Ik kan me voorstellen dat bij een meubel die goed werkt (vond ik wel een geinige woordspeling) en waar alles zeer precies komt qua dikte (neem ik aan) er nogal eens wat restafval is wat in het overgebleven meubel doorgerekend zal worden.
Maaruh weet je wel wat een gemiddeld uurloon tegenwoordig is? Ik vind de prijs nog erg meevallen hoor.
Vergeet niet dat het handwerk is.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Citaat van: Martin_M op januari 11, 2005, 19:17:26
Hout is een natuurprodukt met alle nadelen van dien.

Ik weet van Ron Ploeger (o.a. callas clamprack) dat het ebbehout wat hij gebruikt voor pucks e.d. heel erg duur is in de aanschaf. Maar na alle bewerking is het nog afwachten hoe het zich houdt.

Hij laat alle pucks een behoorlijke tijd op de plank staan en een groot gedeelte van zijn productie valt af doordat het hout toch gaat werken en waardoor scheurtjes e.d. ontstaan.

Ik kan me voorstellen dat bij een meubel die goed werkt (vond ik wel een geinige woordspeling) en waar alles zeer precies komt qua dikte (neem ik aan) er nogal eens wat restafval is wat in het overgebleven meubel doorgerekend zal worden.
Maaruh weet je wel wat een gemiddeld uurloon tegenwoordig is? Ik vind de prijs nog erg meevallen hoor.
Vergeet niet dat het handwerk is.

Je hebt natuurlijk gelijk. Zoals ik hier boven zeg ben ik meer benieuwd naar de reden van het 'duur' zijn dan dat ik kritiek heb op de prijs :) Dat laatste zou ik namelijk niet durven met zulke kwaliteit..;)

patrick_vdb

Hi Remko,

Citaat van: reMC op januari 11, 2005, 19:24:00
Zoals ik hier boven zeg ben ik meer benieuwd naar de reden van het 'duur' zijn dan dat ik kritiek heb op de prijs :)

Simpel...marge ;)

Uurloon, materiaalkosten (incl. afkeur etc) etc etc bepaalt de kostprijs maar de marge die daar over heen wordt berekent is veelal de boosdoener van het 'duur' zijn.

mvrg

Patrick

reMC

Citaat van: patrick_vdb op januari 11, 2005, 22:39:03
Hi Remko,

Simpel...marge ;)

Uurloon, materiaalkosten (incl. afkeur etc) etc etc bepaalt de kostprijs maar de marge die daar over heen wordt berekent is veelal de boosdoener van het 'duur' zijn.

mvrg

Patrick

Zal wel ja :D