Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: Erik van Voorst op mei  5, 2008, 21:43:42
Tiptop het is uberhaupt gevaarlijk om een interlink te bekritiseren be it een exoot of een "gewone"...in elke set klinkt hij anders...ook de 24 karaats interlink (altijd leuk om dat aan de borrel te melden to impress friends :P) kan het heel beroerd doen in bepaalde situaties...gewoon inderdaad altijd luisteren in JOUW SET enfin...dat zal wel vaker gezegd zijn... ;D

Hoi Erik,

Bekritiseren? Hoe bedoel je? Ik was juist nieuwsgierig naar die pure gouden kabel, omdat ik er tot nu toe van uitging dat die niet bestond. Ben dus benieuwd wat zoiets op mijn set zou doen. Met alle wijsheden omtrent kabels in het achterhoofd uiteraard. Die zijn voor mij u wel uitgekauwde koek. ;)

Daarnaast wilde ik weten wat Remko vond van de kabel van de Audiofabriek, omdat ik er zelf nl. een heb die het hier heel aardig doet. Het leek er nl. op dat hij het niks vond.

En jou setje zou ik ook wel eens willen beluisteren Erik ;)
Maar wat vind je er dus van Remko?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: tiptop op mei  6, 2008, 20:11:30
Hoi Erik,

Bekritiseren? Hoe bedoel je?

Uhh..bekritiseren zoals in evalueren en dan typeren.. ;)

M.aw..men zegt wel eens koper is minder dan zilver ...wat ze dan eigenlijk bedoelen is koper klinkt minder "in mijn" configuratie ...

Even als voorbeeld laatst moest bij mij een zilveren kabel het onderspit delven voor een koperen...in mijn configuratie (op de dac) ;D

Echter op de eindversterker Aitos voor het mid/hoog verbeterde de situatie tov de "oude" verzilverde/teflon kabel.
De bewuste verbeterende 0.8 mm zilveren kabel kwam ook van de Audiofabriek en presteerde dus prima...dwz hij piekte niet in het hoog
(in mijn configuratie) zoals zo vaak door de andere zilver-goud-leveranciers wordt geroepen... ;) >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

dat is idd het geval.

Wanneer de basis goed is kan alles een goed of slechtere eigenschap hebben.

koper is niet slecht, mits goed geconfigureerd. (idem met zilver natuurlijk).

Maar ik bekritiseerde zeker niets dus. ;)

In het verleden heb ik echter wel nadelige ervaringen met koperkabels gehad (Monster) die van binnen helemaal groen uitgeslagen waren na 6 jaar. Sindsdien probeer ik zoveel mogelijk zilver in mijn set te krijgen. Hoewel mijn luidsprekerkabels een megeling zijn van puur kopereren en zilveren litzen. (Xindak FS-3).

Maar alles is een kwestie van uitproberen idd :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Citaat van: tiptop op mei  7, 2008, 19:25:43

In het verleden heb ik echter wel nadelige ervaringen met koperkabels gehad (Monster) die van binnen helemaal groen uitgeslagen waren na 6 jaar.

goh zo'n groene kabel heb ik ook nog ergens liggen, ook van Monster. En dan te bedenken dat we "vroeger" raar opkeken dat bepaalde merken er zoveel aandacht aan besteedde om alles van de buitenlucht af te schermen. hadden ze het toch goed bedacht ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Erik van Voorst (in memoriam)

Monster Cable opende mijn ogen in 1978 dat verschillende kabels wel degelijk uitmaakte...ik weet zelfs nog dat het op de LP Oxygene was...een shoot-out thuis.

Monster tegen dat ultra dunne standaard speakersnoer....(2 maal 8 meter :-X) wat een prachtige tingeltjes kwamen er ineens te voorschijn  ;D
En nu nog steeds zijn er mensen die beweren dat het niets uitmaakt...  :o???

Ayway ...on-topic..Remco zou nog steeds voor mijn gouddraad informeren... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

Monsterlijke kabels ;D

Ja Remko, de gouddraadjes, hoe zit het ermee? ;)

reMC

Citaat van: tiptop op mei  8, 2008, 19:09:07Ja Remko, de gouddraadjes, hoe zit het ermee? ;)

Met die van mij heel goed ;D ;)

reMC

Nou, de TV hangt weer, er is beeld (intussen was Ziggo onterecht afgesloten) en doet de HDTV ontvanger die we als compensatie voor het gedoe met de TV hebben gekregen het ook (na 2 dagen te hebben aangestaan was er ineens beeld, schijnt normaal te zijn dat dit zo lang duurt...).

Maar moet zeggen... Het beeld is behoorlijk waardeloos met de digitale decoder aangesloten via scart (blurry, onscherp bij snelle beelden). Op naar een HDMI-kabel dan maar? De vraag is... welke? Lengte 5 meter, budget €50!

reMC

Afgelopen week is er een 500V Cerafine in de voeding mijn versterker gezet, thank you Elna :D Ik heb er laag bij gekregen, lekkere punch op een kickdrum en het knorren van de cello 8), (nog) meer intimiteit in het middengebied, meer verfijningen, het hoog klinkt natuurlijker (minder grijs, minder metalig).

Er is nog 1 condensator in mijn versterker aan vervanging toe, ook voor zo'n mooie 500V Cerafine en dat gaat volgende week gebeuren!

Ow ja: de standaard speakeruitgangen hebben we even door Furutech vervangen :)

Next step: scheidingstrafo's voor digitaal (hopelijk volgende week experimenteren) en na de vakantie: de ultieme Pel Audio dac :o

Pjotr27

CiteerNext step: scheidingstrafo's voor digitaal (hopelijk volgende week experimenteren) en na de vakantie: de ultieme Pel Audio dac

Wordt dus veel fun de komende maanden, je gaat zeker niet op vakantie  :P
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Magura

Citaat van: reMC op juni  4, 2008, 19:49:42
Op naar een HDMI-kabel dan maar? De vraag is... welke? Lengte 5 meter, budget €50!

Ik heb een profigold hdmi kabel (pgv1005). Doet het prima!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

advr

Citaat van: Magura op juni 14, 2008, 15:27:17
Ik heb een profigold hdmi kabel (pgv1005). Doet het prima!

hoe lang mag een hdmi kabel zijn?

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bmateijsen

Ligt aan het merk en specificaties. Supra gaat tot 15m met 1080p50/60/24 prima!

Citaat van: advr op juni 14, 2008, 16:03:38
hoe lang mag een hdmi kabel zijn?

advr

Citaat van: bmateijsen op juni 14, 2008, 16:21:36
Ligt aan het merk en specificaties. Supra gaat tot 15m met 1080p50/60/24 prima!

oooh, zo lang hoef die niet te worden. een meter of 10. ;D
hoe duur is zo'n Supra

bmateijsen

advr

mooi, door jullie ook te leveren?

is goed betaalbaar dus.

nu nog een beamer, heb nu een acer van de zaak te leen. erg leuk. 8)

reMC

Citaat van: Pjotr27 op juni 14, 2008, 13:00:17
Wordt dus veel fun de komende maanden, je gaat zeker niet op vakantie  :P

LOL, jawel hoor: we gaan naar het Lac de Sainte-Croix in Zuid-Frankrijk, heerlijk 8) In augustus pas, dus nog even om naar uit te kijken...

hifiman

Citaat van: reMC op juni 14, 2008, 21:22:27
LOL, jawel hoor: we gaan naar het Lac de Sainte-Croix in Zuid-Frankrijk, heerlijk 8) In augustus pas, dus nog even om naar uit te kijken...
Hee daar ben ik ook een keer geweest (kamperen)  :)

reMC

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2008, 18:35:22

Wat raad je aan? 8)

P.S. Aanraden om niet te gaan is niet meer helemaal wenselijk ;D

hifiman

Citaat van: reMC op juni 16, 2008, 16:45:32
Wat raad je aan? 8)

P.S. Aanraden om niet te gaan is niet meer helemaal wenselijk ;D
Mooi weer  ;D

bmateijsen

Wij doen al erg lang Supra 8).

Citaat van: advr op juni 14, 2008, 17:05:30

mooi, door jullie ook te leveren?

is goed betaalbaar dus.

nu nog een beamer, heb nu een acer van de zaak te leen. erg leuk. 8)

reMC

advr

Citaat van: reMC op juni 16, 2008, 16:50:35
Ben ik ook voor gezwicht :P

ok, als ik een beamer tegen kom neem ik die erbij ;D

Pjotr27

Citeermaar er komt zeer binnenkort een betaalbare variant aan, uiteraard niet van goud maar het komt het dichtst bij)...

Is dit die versie waar je de mono versie van thuis hebt en die binnenkort naar mij afreist?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

tiptop

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2008, 18:35:22

Ik ook :D jaren lang met mijn ouders heen geweest. Aan de zuidkant. Goed surfen daar ;)