Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

phy

die Audio Consulting ziet er goed uit Remco!
welk netsnoer hebben jullie nu dan?
ik heb vorige maand met een paar audio liefhebbers een vergelijking gedaan met
12 verschillende snoeren
waaronder Kemp ,v.d.Hull, Harmonic Technology
en nog een paar merken die ik niet onthouden heb.
Dan nog een paar zelfbouwers met groene en bruine Furutech kabel
en een paar zelfbouwers in verschillende uitvoeringen
Ook de kabel waar ik al eens met je over gemaild heb deed mee
(je weet wel die rubber kabel met hennep en rijstpapier)
en was bepaald niet slecht!
Ik wil je wel eens een stuk toesturen als je interesse hebt
en als je hem wil proberen ?

reMC

Citaat van: phy op september  9, 2007, 00:07:41
die Audio Consulting ziet er goed uit Remco!

Dank je, ben er erg blij mee! De klank varieert nog erg maar het beloofd zeker wat (de rust en vanzelfsprekendheid is heerlijk).

Citeerwelk netsnoer hebben jullie nu dan?

Onze nieuwe netsnoer is compleet Furutech (en een beetje van Pel ;)) en in onze systemen echt zeer goed (nog een stúk beter dan het snoer dat we al hadden, en dat was al erg goed). Wilco gebruikt 'm nu zowel als toevoer vanaf zijn meterkast en als powercords voor al z'n componenten. Het bijzondere is dat dat netsnoer de muziek krachtiger (ook meer laag), dynamischer, opener en groter kan weergeven zonder in te leveren op verfijning, rust, microdynamiek etc. Vind ik echt zeldzaam, tot nu toe zijn eigenlijk ALLE componenten die we proberen en de muziek groter/krachtiger laten klinken een achteruitgang in verfijning en muzikaliteit. Nu neemt het zelfs toe! (Cees' versie) Het oude netsnoer was in vergelijking met meeste snoeren vooral een vooruitgang in rust en muzikaliteit, dit Pel-Furutech netsnoer brengt daarnaast dus ook spektakel!

Citeerik heb vorige maand met een paar audio liefhebbers een vergelijking gedaan met
12 verschillende snoeren
waaronder Kemp ,v.d.Hull, Harmonic Technology
en nog een paar merken die ik niet onthouden heb.
Dan nog een paar zelfbouwers met groene en bruine Furutech kabel
en een paar zelfbouwers in verschillende uitvoeringen
Ook de kabel waar ik al eens met je over gemaild heb deed mee
(je weet wel die rubber kabel met hennep en rijstpapier)
en was bepaald niet slecht!

Leuk, waar deden jullie de test? En was er wat jou betreft één die er boven uit stak?

phy

Ja de rubber kabel waar ik het over had
was het beste. afgemonteerd met Marinco IEC10 euro en Bals netstekker 10 euro
ik ben benieuwd als er ook nog eens Furutech op komt !!
Er was niet echt een hele slechte tussen nou ja vd Hul viel wel een beetje  tegen
Er waren verschillende zelfbouw kabels bij die met furutech afgemonteerd waren

garmtz

Citaat van: reMC op september  8, 2007, 23:20:52
En alleen de Audio Consulting:

Ziet er alleen niet echt NEN-conform uit... ;)

reMC

Citaat van: garmtz op september  9, 2007, 02:02:15
Ziet er alleen niet echt NEN-conform uit... ;)

Het komt in een kastje ;)

chansig

Humor mode aan:

Ik zie in ieder geval nog 1 ding wat voor modificering is weggelegd..dat ding waar die snoeren zo kaal ingaan...audiofiel totaal niet verantwoord..ws gaat dit je enorm veel dynamiek, natruulijkheid, diepte, detail, rust ed. opleveren als je daar nog wat aan laat doen.

Humor mode uit:

Veel plezier ermee, het ziet er indrukwekkend uit allemaal..uit je beschrijvingen te lezen doet het ook indrukwekkende dingen..mooie hobby hebben we toch.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

reMC

Citaat van: chansig op september  9, 2007, 20:28:21
Ik zie in ieder geval nog 1 ding wat voor modificering is weggelegd..dat ding waar die snoeren zo kaal ingaan...audiofiel totaal niet verantwoord..ws gaat dit je enorm veel dynamiek, natruulijkheid, diepte, detail, rust ed. opleveren als je daar nog wat aan laat doen.

Zo ziet het er bij vrijwel alle trafomerken uit, maar dan zie je het niet omdat het in een kastje zit ;)

chansig

Citaat van: reMC op september  9, 2007, 21:18:42
Zo ziet het er bij vrijwel alle trafomerken uit, maar dan zie je het niet omdat het in een kastje zit ;)

en dan maken wij ons druk om een goede sluiting met de WCD...dmv een dure stekker.. ??? ;)

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

reMC

Citaat van: chansig op september 10, 2007, 10:31:41
en dan maken wij ons druk om een goede sluiting met de WCD...dmv een dure stekker.. ??? ;)

De verbinding op de trafo is wat dat betreft beter hoor: geen extra overgang van de stekker ;)

chansig

Citaat van: reMC op september 10, 2007, 11:20:07
De verbinding op de trafo is wat dat betreft beter hoor: geen extra overgang van de stekker ;)

Dat begrijp ik, maar deze overgang baart me audiofiele zorgen..sorry voor mijn cynisme. Maar ik snap dat dus niet..Er wordt een godsvermogen voor een trafo gekocht, netsnoeren met de duurste stekkers etc, etc..en dat geeft de ene verbetering naar de andere..maar dit levert geen vragen op of mogelijkheden tot modificatie ?

Gr Hans

reMC

Citaat van: chansig op september 10, 2007, 12:24:07
Dat begrijp ik, maar deze overgang baart me audiofiele zorgen..sorry voor mijn cynisme.

Je moet je gewoon niet zo veel zorgen maken ;D

chansig

Citaat van: reMC op september 10, 2007, 12:27:33
Je moet je gewoon niet zo veel zorgen maken ;D

Dat sowieso niet, maar hoe verenig je dat bij jezelf...Ik snap het echt niet.

Gr Hans

hifiman

Citaat van: chansig op september 10, 2007, 12:24:07
Dat begrijp ik, maar deze overgang baart me audiofiele zorgen..
Waarom dan  ??? Is toch juist prima zo lijkt me, een geklemde verbinding direkt op de trafo, beter kun je niet hebben.

Nu nog een mooi (houten?) kastje of gewoon nooit aan kinderen beginnen  ;)

reMC

Citaat van: Audioloog op september 10, 2007, 12:44:18
Waarom dan  ???

De vraag die ik niet wilde stellen ;D maar ik word na de herhaaldelijke woorden van Chansig ook wel benieuwd ...

En er komt inderdaad een mooi houten kastje omheen :D

Ik heb trouwens een multimeter gekocht om te kunnen kijken op welke 'stand' ik de trafo het beste kan zetten en het is echt opmerkelijk hoe veel de stroom over de dag heen varieert :o Van 227v t/m 233v ongeveer.

hifiman

Citaat van: reMC op september 10, 2007, 12:48:25
En er komt inderdaad een mooi houten kastje omheen :D
Hout is altijd mooi

Ik heb trouwens een multimeter gekocht om te kunnen kijken op welke 'stand' ik de trafo het beste kan zetten en het is echt opmerkelijk hoe veel de stroom over de dag heen varieert :o Van 227v t/m 233v ongeveer.
Ach, procentueel gezien valt me dat eigenlijk dus nog wel mee  :P

Joep

Ben benieuwd hoe de stroom zich houdt tijdens de luisteruurtjes na het avondeten.. Hopelijk fluctueert het dan niet zo erg, dan kun je de trafo met een gerust hart op een bepaalde in- en uitgang aansluiten.

hifiman

Citaat van: Proprius op september 10, 2007, 12:53:17
Ben benieuwd hoe de stroom spanning zich houdt tijdens de luisteruurtjes na het avondeten.. Hopelijk fluctueert het dan niet zo erg, dan kun je de trafo met een gerust hart op een bepaalde in- en uitgang aansluiten.
Even zeuren  ;D

reMC

Citaat van: Proprius op september 10, 2007, 12:53:17
Ben benieuwd hoe de stroom zich houdt tijdens de luisteruurtjes na het avondeten.. Hopelijk fluctueert het dan niet zo erg, dan kun je de trafo met een gerust hart op een bepaalde in- en uitgang aansluiten.

Ja, dat kan ook. Hij staat nu zo 'ingesteld' dat de spanning op de uitgang vrijwel altijd tussen de 228v en 231v zit en dat is prima (voor de klank). Je hoeft echt niet elk uur te verwisselen, zelfs niet elke week/maand. Gewoon alleen op momenten dat de variatie extreem is. Het fijne aan de trafo is dat er in ieder geval één stand is, die anders is dan een doorgeefluik van het net. Het net stuurt namelijk vrijwel altijd 233v/234v uit (hier in Utrecht) en dat is hoog (ook voor de klank...).

chansig

Waarom dan  ??? Is toch juist prima zo lijkt me, een geklemde verbinding direkt op de trafo, beter kun je niet hebben.

Wacht nog maar een jaartje dan is daar vast nog iets beters op bedacht... ;).

Ik merk dat ik me echt een beetje opwind hierover. Maar daar is het topic niet voor..ik moet met mezelf in de rust komen  ;D. Komt wel goed, maar een mooi houten kastje zal inderdaad niet misstaan, wel uitkijken welk hout je gaat gebruiken.  ;)

Gr Hans

reMC

Ik heb de foto's overigens net weggehaald, het is zo wel heel verleidelijk voor NEN-commissies of whatever... (ik overdrijf vast, maar toch...)

Audiofiel

Jawel, draden direct uit de travo naar de plek van bestemming, dus zonder koppeling er tussen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: reMC op september 10, 2007, 12:58:52
Het net stuurt namelijk vrijwel altijd 233v/234v uit (hier in Utrecht) en dat is hoog (ook voor de klank...).

Dat is geheel afhankelijk van de afstand van jouw huis tot de koppelkast in je wijk. Hoe verder van de kast, hoe lager de spanning en hoe dichterbij, hoe hoger. Dat levert flinke spanningsverschillen op, afhankelijk van de locatie. Dichtbij kun je wel 240V meten, aan het eind misschien slechts 215V. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2007, 14:09:27
Dat is geheel afhankelijk van de afstand van jouw huis tot de koppelkast in je wijk. Hoe verder van de kast, hoe lager de spanning en hoe dichterbij, hoe hoger. Dat levert flinke spanningsverschillen op, afhankelijk van de locatie. Dichtbij kun je wel 240V meten, aan het eind misschien slechts 215V. ;)

Precies, wat ik wil zeggen is dat het per locatie nogal verschilt en dat juist daarom zo'n trafo wel handig is ;)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2007, 14:09:19
Jawel, draden direct uit de travo naar de plek van bestemming, dus zonder koppeling er tussen. ;)
Wat is een travo  ???  >:D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2007, 14:09:27
Dat is geheel afhankelijk van de afstand van jouw huis tot de koppelkast in je wijk. Hoe verder van de kast, hoe lager de spanning en hoe dichterbij, hoe hoger. Dat levert flinke spanningsverschillen potentiaalverschillen op, afhankelijk van de locatie. Dichtbij kun je wel 240V meten, aan het eind misschien slechts 215V. ;)
>:D

(ja ik weet het, ik ben vervelend vandaag  :P)