Garantie duur apparatuur ?

Gestart door jeroen_B, juni 28, 2002, 16:29:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen_B

Ik heb hier een mp3 cd speler die ik op mijn werk meestal opheb om muziek te luisteren die na 8 maand oud kapot is gegaan.
Nu bel ik de importeur op en die zegt dat er geen garantie meer op zit. Nu heb ik altijd gedacht dat in nederland op nieuwe apperatuur altijd 1 jaar garantie verplicht is volgens de wet.

Wie weet dit?


grtz jeroen

J.A.F._Doorhof

Wettelijk is vanaf Januari 2002 2 jaar.
Daarvoor 1 jaar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Hoi frank,
Ze proberen me dus af te schepen met een rotsmoesje!

jeroen

J.A.F._Doorhof

Ik vrees van wel.
8 maanden kan wel, als er op de verpakking UITDRUKKELIJK staat 6 maanden garantie. Anders is het automatisch 1 jaar.

En onder ons gezegd en gezwegen, OFFICIEEL heb je langer ivm de verwachte levensduur die je mag verwachten van een apparaat, maar als leverancier heb ik daar een bloedhekel aan (klanten die na 4 jaar een HD kapot hebben en EISEN een nieuwe omdat de verwachte levensduur 10 jaar is). Maar binnen 8 maanden mag je je toch echt wel beroepen op die verwachte levensduur.

Welk merk is het ?
Als het een merk is dat wij voeren wil ik wel voor je kijken wat ik kan doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 28, 2002, 17:42:09En onder ons gezegd en gezwegen, OFFICIEEL heb je langer ivm de verwachte levensduur die je mag verwachten van een apparaat, maar als leverancier heb ik daar een bloedhekel aan (klanten die na 4 jaar een HD kapot hebben en EISEN een nieuwe omdat de verwachte levensduur 10 jaar is). Maar binnen 8 maanden mag je je toch echt wel beroepen op die verwachte levensduur.

MvrGr.
Frank

Mag ik daar het fijne van weten ?
ik heb ook zo een voorval met mijn subwoofer.
Is na net geen 2jaar verbrand (het versterkergedeelte van een aktieve sub)

Eerst was de garantie vervallen ( 1jaar)
En na een boze email , wilden ze construktiefouten gratis herstellen.
Het versterkergedeelte is al 3weken opgestuurd.

J.A.F._Doorhof

Heel erg strikt gezien zit het als volgt.
Een product heeft een bepaalde verwachte levensduur en garantie.

Als iets binnen de garantie defect gaat dient het gratis verholpen te worden, tenzij het gaat om human failure.

Als het na de garantie termijn gebeurt maar binnen de verwachte levensduur dan moet je een regeling treffen, met bv de helft van de kosten na 1 jaar, 2/3 van de kosten na het 2e jaar etc.

Je zult dit echter vaak rechtelijk aan moeten vechten, en aangezien dat te veel geld kost voor een te klein bedrag zal dit niet gebeuren. Een leverancier met een beetje service (waar zijn ze nog ? ;)) zal je echter een goed aanbod doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Hoi frank,
Ik heb een napa 380 mp3 speler.
Ik heb al een emailtje gestuurd naar de importeur om opheldering te krijgen.

Anders ken ik nog iemand die er net eentje gekocht heeft.In nood gebruik ik zijn bon.

Uit principe wil ik eigenlijk de garantie verhalen bij waar ik hem gekocht heb en anders bij de officiele importeur.
Mocht dat allemaal niet lukken frank dan zou ik het te gek vinden als ITC wat voor me kan regelen.

Eerst maar even afwachten

Grtz jeroen

J.A.F._Doorhof

Napa, hebben wij niet in het assortiment, sorry.

Met dit soort merken kun je wel eens gelijk hebben met 6 maanden, check je aankoop bon even. Als daar 1 jaar op staat dan moet je gewoon bij je leverancier zijn.

Wij hebben in het verleden een tijd producten gehad met 6 maanden garantie, dat moest UITDRUKKELIJK op de faktuur vermeld worden, anders is het automatisch 1 jaar.

Vraag maar eens de algemen voorwaarden van je leverancier op.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Hoi frank,
Voor op de bon staat niets over garantie.
Acter op de bon met algemene voorwaarden staat de vermelding van 1 jaar. (standaard bonnetje).

jeroen

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd met garantie maar wat ik nu meemaak zakt me echt de broek af.

3 maand geleden bij mediacheckpoint in duitsland een onkyo s555 voor mijn broertje gekocht samen met een b&w sub en speakers en een onkyo receiver en nog stands van b&w erbijn

De dvd speler komt na weken wachten kapot bij mij aan.Even een emailte en het is geregeld, de speler word opgestuurd en zou gerepareerd worden. Dat is nu een 11 weken geleden en er is nog geen reed gebeurt.

De eerste 8 weken word mij elke week beloofd dat ie volgende week klaar is. Dan ben ik zo dat ik iemand daar ook aan houd en er de week daarop over email om te vragen hoe het ermee is. Uiteraard op een normale manier.

Na 8 weken krijg ik te horen dat er geen reparatie mogelijk is omdat er geen voeding op voorraad is en die bij onkyo besteld moet worden.In augustus verwachten ze wel nieuwe voedingen. Ik heb naar onkyo gemaild en die beweren dat een officiele dealer dat ding zo kan maken.Blijkbaar zijn ze geen officiele dealer.

Ik heb geen zin meer om daar op te wachten en heb dus gevraagd om een nieuwe dvd speler. Dat kan niet want die zijn uitverkocht. Weer gemaild dat ik daar geen genoegen mee neem (nog steeds op een normale manier) Vervolgens word mij beloofd dat ze gaan proberen een nieuwe voor me te regelen en bieden ze nogmaals hun excuses aan met de mededeling dat het onkyo hun schuld allemaal is.


Vandaag dus even dit mailtje gestuurd :

Hello,
Any news of a new dvd player?
 
greetings,
J.Broekhuizen


Hun antwoord is dit :
Hallo Herr Jeroen Broekhuizen

Ihre freundliche Anfrage beantworten wir wie folgt:

The Onkyo service are closed for the next two weeks (summer holidays)


Mit freundlichen Grüßen

Bernd - Schumacher




Lekker sarcastisch dus, de laatste week email ik trouwens niet meer met de normale contactpersoon maar met de grote baas. Blijkbaar heeft de normale contact persoon er genoeg van te liegen. Het kan natuurlijk ook dat ze daar niet van klanten houden die te veel vragen.

Heb nu dit emailtje gestuurd :

Hello,
Please consider to do a refund. You cannot deliver a new player nor repair it within
a acceptable period.
I would propose if you cannot deliver a new one or the repaired one within 3 weeks
to refund the money.
 
by the way, sarcastic remarks because i asked about the new player which is promised to
me a week ago is not appriciated by me.
Maybe you do not understand that i am already waiting more than 2 months for the repair and in the meanwhile
cannot use the whole installation bought with your company cause i cannot play a cd or dvd.
Radio is not everithing you now!
Week after week after week i hear next week it is ready and now the answers of the emails are getting sarcastic
i want to make an deal about a hard datum of delivery or a refund.
 
 
J.Broekhuizen




Is dit een normale vraag als je al bijna 3 maand wacht op een speler die al betaald is?
Ben trouwens zwaar over de rooie nu. Dit was trouwens de vierde versie van het emailtje die ik verstuurd heb. De eerste 3 leek me beter om die niet op te sturen aangezien ik dan geen speler en geen geld terug zou krijgen ben ik bang.


Grtz jeroen


Grindtegel

sjesus wat een engelengeduld heb jij zeg!

ik was allang naar die gasten gereden om er iemand over de balie te trekken!!

belachelijk wat ze daarzo doen, terwijl ik dacht dat mediacheckpoit een van de betere duitse etailers was (met denadruk op was ;))

hopelijk komt het snel goed
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jeroen_B

Geloof me als dit een bedrijf was hier in nederland was dit probleem alang opgelost. Staat een klant voor je dan doe je dit soort dingen niet als bedrijf.
Doe je het wel krijg je vaak klappen denk ik.

Had hij de sarcastische opmerking in mijn gezicht gemaakt had ik hem gelijk zonder erbij na te denken tegen de grond geslagen.

Maar ja, dit is op een grote afstand en ik kan dus alleen maar emailen. Ik probeer het al weken lang op te lossen maar ze hebben een instelling van : doe maar rustig aan hoor het zal ooit wel goedkomen.


Mij is in ieder geval duidelijk na een aantal dingen te hebben besteld hier dat ze je aan het lijntje houden als je wat wil bestellen. Alles is altijd volgende week binnen of klaar. Hier bestel ik dus echt nooit meer wat.

Maar ja, hoe gaan ze dit oplossen!
Waarschijnlijk volgende week denk ik


jeroen

patrick_vdb

Jeroen

Het spijt me te horen wat voor 'n ellende jij en je broertje hebben met de service van mediacheckpoint. Blijkbaar is het bij mediacheckpoint alleen maar om de verkoop te doen en after sales is waarschijnlijk ongewenst en maar een vervelende bijzaak voor hun. Dit soort akkefietjes zijn voor mij altijd de reden geweest om apparatuur in een winkel te kopen. Handel per e-mail is te onpersoonlijk en stelt je als koper alleen maar in een vervelende positie zoals je nu zelf merkt helaas.
Ik neem aan dat de rekening inmiddels al betaald is (is in zo'n soort situaties nog een laatste pressie-middel)?

In ieder geval veel succes met deze uiterst vervelende zaak.

Mvrgr

Patrick

jeroen_B

Hoi patrick,
Wanneer je uit duitsland iets besteld moet je altijd van te voren betalen of cash on delivery. Helaas ben je dan inderdaad je belangrijkste pressie middel kwijt.

Toch vind ik dat een bedrijf dat een beetje fatsoenlijk met zijn klanten omgaat zoiets naar tevredenheid van zijn klanten oplost. Bied de klant iets anders aan of vraag de klant wat hij wil.

Ik hoop dat ze het volledige bedrag terug willen storten.Ik probeer wel een andere onkyo ergens te bestellen.

Ik bestel uit duistland omdat het alleen op de dvd speler en de receiver al een kleine 400 € scheelt.
Ik vind trouwens ook dat dit niets met speciale service te maken heeft maar gewoon met fatsoenlijke levering en garantie.



Grtz jeroen

patrick_vdb

#15
Citaat van: jeroen_B op juli  4, 2002, 23:20:31Ik vind trouwens ook dat dit niets met speciale service te maken heeft maar gewoon met fatsoenlijke levering en garantie.

Zo zou het inderdaad gewoon moeten zijn maar helaas speelt de winstmarge voor veel (online)bedrijven toch een grotere rol. Service wordt toch nog te vaak gezien als iets lastigs of een vervelende bijzaak helaas.

Ik hoop in ieder geval dat je ze op hun verantwoordelijkheid kunt aanspreken en dat ze je een refund (of andere gepaste oplossing) geven.

Mvrgr

Patrick

jeroen_B

Nog een vraagje betreffende garantie:

wanneer je een defect apparaat terugstuurt om van je garantie gebruik te maken zijn de opstuurkosten voor jezelf. Maar wie betaalt de terugzendkosten?
Ik heb altijd aangenomen dat de verkoper die moet betalen. Is dat ook zo?


grtz jeroen

J.A.F._Doorhof

Jeroen,

Verschilt per leverancier.
Meestal betaald inderdaad de leverancier de retourkosten, maar ze zijn dat niet verplicht. Je hebt immers een breng-in garantie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

M][B

Jeroen,

als die dvd speler kapot bij je aankwam is het dus een DOA. Dan kan er nooit sprake zijn van repareren. Ze moeten je meteen een nieuwe sturen. Volgens mij moeten ze zelfs de retourzending betalen. Het apparaat was al stuk voor jij het in bezit kreeg...

Rob

Marc

Hoi Jeroen,
Ik zou er hun fijntjes op wijzen dat je deze zaak ook bespreekt in een HT forum vol met potentiele klanten. Al deze potentiele klanten volgen hun verrichtingen. Als ze niet met een degelijke oplossing komen binnen een redelijke termijn zou je ons kunnen oproepen om OOK eens een emailtje naar hun te sturen!  8)

jeroen_B

Hoi,
Ik heb van de week een nieuwe mp3 speler binnengekregen.
Het bedrijf waar ik hem van gekocht had weigert gewoon om een emailtje terug te sturen en heeft geen telefoonnummer op hus site staan. Site is ook opgeheven en ze gaan onder een andere naam verder.

Een collega van me heeft ook dezelfde mp3 speler gekocht voor een aantal weken geleden dus hebben we op zijn bon de speler teruggestuurd naar de importeur. Die ik overigens ook rechtstreeks al had benaderd maar hij wou me niet helpen en wou ook niet toegeven in eerste instantie dat de garantie een jaar was. Ook hij probeerde vol te houden dat het een half jaar was.

Maar ja de speler die ik nu heb heeft ook al weer rare kuren dus die zal het ook wel niet lang volhouden.


jeroen

J.A.F._Doorhof

Direct reageren, niet wachten totdat het defect is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"