denon dvd 1400: geluidsvragen

Started by Alex1980, December 16, 2004, 23:53:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex1980

Dag allen,

Wie kan mij advies geven over devolgende zaken? Ik ben in het bezit van een denon 3803 en dvd 1400. De dvd speler heb ik gekocht omdat ik toen van plan was hem hoofdzakelijk te gebruiken voor film. En daar ben ik ook zeer tevreden mee. Echter de laatste tijd luister ik steeds meer naar de cd's. En (ik heb er maar een paar) sacd. Ik vind de stereo weergave best wel goed. (Weinig vergelijkingsmateriaal vandaar de wazige omschrijving). Maar ik mis lage tonen. Nu heb ik ook de cd speler van mijn broer aangesloten en daar zitten wel lage tonen in maar stereo is die veel minder. En zeker minder gedetaileerd. Dat is overigens een oude akai cd speler. Ook als ik de denon met dezelfde kabels aansluit als de akai krijg ik gewoon minder laag. Geluisterd naar Klassiek, Norrah Jones, Nirvana en Patricia Barber. Wat ik eigenlijk zoek is een cd of nog mooier sacd speler die de detailering van bijvoorbeeld de stem en piano van Norrah Jones weergeeft alleen dan met meer lage tonen (dynamiek). Budget in eerste instantie 1250 euro. Ik wil later misschien nog met de bekabeling aan de gang. Ik gebruik nu een interlink van Van den Hull. De m.c. integration Hybrid.

Bvd voor de reactie

Groeten,  Alex
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

bmateijsen

Voordat je tot een andere aanschaf overgaat... Hoe luister je CD's?? Gebruik je daarvoor de digitale uitgang van de dvd-speler of ga je analoog?? Als je analoog gaat, ga dan eens digitaal luisteren, want de DAC's in je a/v receiver zijn beter dan de DAC's in je dvd-speler. (kan helaas niet met SA-CD, maar goed)

Verder zou ik kijken voor een cd-speler in de Arcam hoek.. bijv CD-73 of CD82, erg veel money for value

Groet Bjorn

Alex1980

Bjorn,

Klopt wat je zegt. vooral het sterebeeld wordt breder als je digtaal gaat luisteren. Ik heb beide opties geprobeerd. Ik ga nu info verzamelen over de cd82 van acram. Bedankt voor je reactie.

Alex
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,