HT in het warme Australie.

Gestart door Gordon, december 14, 2004, 05:51:27

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gordon

Ja, bedankt Gerrit, heb even een geaarde kabel gemaakt voor die sub, wat een verschil zeg. De 100 watt sub had een vaste geaarde kabel daarom deed hij het niet, de 160 watt sub had zo een 8 stekkertje die niet geaard zijnm heb ik doorgeknipt en aan een geaarde stekker gemaakr=t en de aarde op een schroefje van de sub gedaan, klasse.
I now live in Bali...

OscarTango

Verveel je je niet, nu je HT af is ?  ;)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Gordon

Citaat van: OscarTango op februari 14, 2005, 12:23:38
Verveel je je niet, nu je HT af is ?  ;)
Af? Hij is nooit af, moet nog:
De achtermuur behangen (wacht op behang lijm)
Gordijnen en rails ophangen (komen pas in maart binnen)
Randje om het screen heen maken (wacht op zwart fluweel plak spul)
Nog een plank maken voor de platen en boeken.
Telefoon aan sluiten.
Barretje maken.

En als dat gedaan is vind ik wel weer wat andere dingen te doen.
Kijk het nadeel als je in "het paradijs" woont is dat we geen grote shops zoals gamma en dat soort zaken heb.
Alles moet besteld worden en van Perth (3000 km) of soms Sydney (6000 km) komen.
Vrachtwagens komen 2 keer per week en als het "wet season" is komen ze niet door de overstroomde wegen heen.

Dus verveel ik me? nee nog niet, want ik kan ook film kijken en of als het moet in de zaak gaan werken.........
I now live in Bali...

GerritZ

Citaat van: Gordon op februari 14, 2005, 12:21:57
Ja, bedankt Gerrit, heb even een geaarde kabel gemaakt voor die sub, wat een verschil zeg. De 100 watt sub had een vaste geaarde kabel daarom deed hij het niet, de 160 watt sub had zo een 8 stekkertje die niet geaard zijnm heb ik doorgeknipt en aan een geaarde stekker gemaakr=t en de aarde op een schroefje van de sub gedaan, klasse.

Mooi dat dat de oplossing is ;) Aardlussen en brommen kunner zeer vervelend zijn om te achterhalen wie nu precies de boosdoener is.

Succes !

Oracle

Citaat van: Gordon op februari 15, 2005, 00:49:03
als het moet in de zaak gaan werken.........

Als het echt niet anders kan...   ;D ;D

Groet,
Mark

Gordon

Fotootjes....
Foto 1: Het behang hangt, met de tuinstoelen, kunnen mensen zitten als ze tegen me (vierkante ;D ) achterhoofd aan willen kijken terwijl ik film kijk.
Foto 2: Mijn vader (in urn, rechts onder zijn foto) en foto van moeder, beiden vorig jaar overleden aan K.
Hij hield van film kijken dus heb ik hem maar overlaten komen van NL om hem in de HT te zetten.
Foto 3: Weet niet of je het ziet maar het zwart fluwelen (5 cm) randje zit om het screen heen , en achter de 2 gezicht lampjes.

Groetjes G from Oz
I now live in Bali...

Gordon

Okee, nee dus kan de fluwelen rand niet zien om het screen op de foto, hier wel dus kom maar ff langs hier dan maar kijken  :P
Maar in ieder geval het is hetzelfde als om de foto van mijn vader zit.
Ziet er wat afgewerkter uit en brengt het beeld meer uit. Het matzwarte verf ziet er donkergrijs uit tegen dat zwart fluweel.
I now live in Bali...

Rappie

Dat fotobehang ziet er heel mooi uit ja ! Mis alleen het verband tussen een blauwe zee en een HT, maargoed ;D

En nog steeds je kleine sub erin staan ja ?
Eigenaar van Paulthé

Gordon

Citaat van: Rappie op februari 21, 2005, 07:11:26
Dat fotobehang ziet er heel mooi uit ja ! Mis alleen het verband tussen een blauwe zee en een HT, maargoed ;D
Als het "koud" is, ken ik denken dat ik in een warm tropies land ben terwijl ik film kijk............ (oops, ben ik al)
Nee geen verband vond het gewoon leuk om iets anders te hebben achter de bar (die nog komt).

Citaat van: Rappie op februari 21, 2005, 07:11:26
En nog steeds je kleine sub erin staan ja ?
Ja nog de zelfde sub, wil eerst een tijdje met deze blijven, tot dat ik zeker weet welke ik wil. Elk weekend eentje van de zaak lenen en een luister test doen tot ik de perfecte vind. >:D
I now live in Bali...

Rappie

Citaat van: Gordon op februari 21, 2005, 07:43:25
Als het "koud" is, ken ik denken dat ik in een warm tropies land ben terwijl ik film kijk............ (oops, ben ik al)
Nee geen verband vond het gewoon leuk om iets anders te hebben achter de bar (die nog komt).
Is het ooit koud daar dan ? :) Maar inderdaad als er een bar voor komt past die poster er wel ....
Eigenaar van Paulthé

Gordon

Citaat van: Rappie op februari 21, 2005, 09:05:22
Is het ooit koud daar dan ? :)
Ja, 9 junie 1997 was het 10 graden om 2 uur 's nachts.  ;D ;D ;D  8) 8) 8)
I now live in Bali...

OscarTango

Okee, nu is het genoeg geweest.... wie stemt er voor om Gordon te bannen van dit forum ?

Met je lekkermakerij ook altijd...wij zitten hier weer in de sneeuw, ik heb geneog van je cynisme  >:(

















Just kidding... ziet er mooi uit allemaal en je zal wel al een hoop plezier beleefd hebben, niet ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rappie

Kunnen wij natuurlijk ook he, Vanmorge lekker door de sneeuw gefietst, mooi wit landschap. Leuk sneeuwballen gooien met familie enzo. Sneeuwpoppen bouwen van meters hoog. Geweldig ! ;D

Oke ik overtuig mezelf niet eens, maargoed hij heeft daar weer dodelijke spinnen en slangen in zijn HTtje zitten ....  Dus dan weet ik niet in welk land ik het fijnste een film zou kunnen kijken ;)
Eigenaar van Paulthé

Walter_PPK

Je zou idd maar Aracnaphobia zitten te kijken terwijl er een dikke vogelspin je nadert vanaf de zitplaats naast je brrr.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Gordon

Citaat van: Walter_PPK op februari 24, 2005, 09:24:08
Je zou idd maar Aracnaphobia zitten te kijken terwijl er een dikke vogelspin je nadert vanaf de zitplaats naast je brrr.
Wolf spider, maar die zijn niet zo gevaarlijk en maar half zo groot als de vogel spin, hebben geen vogelspinnen hier.
Redback, heel kleintje, wel dodelijk.
Funnel web spider, ook een killer, maar die zit meer in het koele gedeelte.
Had wel een olive python in me huis (2 mtr) maar die doen ook niks. (kat was pleite daarna?? ?? ??)
King brown of dead adder, die zijn wel link, hard wegrennen.
I now live in Bali...

el-jorge

Citaat van: Gordon op februari 24, 2005, 10:37:04
Wolf spider, maar die zijn niet zo gevaarlijk en maar half zo groot als de vogel spin, hebben geen vogelspinnen hier.
Redback, heel kleintje, wel dodelijk.
Funnel web spider, ook een killer, maar die zit meer in het koele gedeelte.
Had wel een olive python in me huis (2 mtr) maar die doen ook niks. (kat was pleite daarna?? ?? ??)
King brown of dead adder, die zijn wel link, hard wegrennen.

Komen wij aan met in de zomer onze muggen (hard doodslaan ;D), en op mijn schoonmoeder na kan ik geen gevaarlijke beesten verzinnen die je zomaar kan tegenkomen in ons landje  ;D
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Stress!!!!!

Citaat van: el-jorge op februari 24, 2005, 12:02:08
Komen wij aan met in de zomer onze muggen (hard doodslaan ;D), en op mijn schoonmoeder na kan ik geen gevaarlijke beesten verzinnen die je zomaar kan tegenkomen in ons landje  ;D

Pim en Theo weten nu beter..... :-X
Voor de rest: addertjes en wilde zwijnen op de heide.... :-\


Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

MickeyMan

#217
Citaat van: el-jorge op februari 24, 2005, 12:02:08
Komen wij aan met in de zomer onze muggen (hard doodslaan ;D), en op mijn schoonmoeder na kan ik geen gevaarlijke beesten verzinnen die je zomaar kan tegenkomen in ons landje  ;D

En je eigen vrouw die net ontdekt dat je zojuist geplaatste luidsprekers op het plaatje veel kleiner leken  ::)
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Gordon

Okee, ben aan de bar begonnen, hij staat er, maar hij is nog niet af.
De top wordt bekleed met marmer (plakplastiek) en de randje zwart fluweel (nog over van het scherm rand).
Foto 1: Gezien van de voorkant, beetje donkere foto zo.
Foto 2: Gezien van de zijkant. Vanuit de deur naar de zaak.
Foto 3: Vanuit de huiskamer deur genomen.

Volgende updates als ik weer wat veranderd heb.
Groetjes, Gordon from Oz.
I now live in Bali...

Arno P

Je bar is alvast fantastisch.....en daar doet die poster het erg goed in ;-)

Gordon

Okee even een paar "marmeren" palen gemaakt voor de boekenrek. Had het op een of ander yankee ht site gezien die een van jullie mij naar toe verwezen had.
Foto 1: Het hout en pvc pijp gezaagd.
Foto 2: Beplakt met "marmer".
Foto 3: Even aan mekaar timmeren.
I now live in Bali...

Gordon

En verder.
Foto 4: De bodem plaat met gat zodat de buis niet schuift.
Foto 5: Buis er in.
I now live in Bali...

Gordon

Foto 6: De top er op (zelfde als de bodem).
Foto 7: Op zijn plaats zetten en klaar is Kees.

Nou nog de top van de bar doen, maar dat komt volgende week wel want ik ga straks "even" mijn broer van het vliegveld ophalen. 830 km verderop in Darwin. En meteen een weekje vakantie er aan plakken en dan weer terug naar werk.
I now live in Bali...

Stress!!!!!

Dat ziet er allemaal heel netjes uit. Ook de achterwand achter de bar.

Live long and prosper...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Rappie

Maak je nu veel gebruik van die bar ? Mij lijkt het logischer dat je een pilsje pakt en vervolgens op de bank een film gaat zitten kijken, maargoed.

Wat komt er nu op dat nieuwe ding te staan ?
Eigenaar van Paulthé