HDMI naar beamer alleen bruikbaar als je ook HDMI op je versterker hebt?

Started by JHoogh, December 10, 2004, 12:01:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JHoogh

Klopt het dat je HDMI van je DVD speler naar je beamer alleen maar kunt gebruiken als je ook op je audioversterker een HDMI ingang hebt?
Ik kom op diskidee.nl de volgende tekst tegen:

"Ook iets om in de gaten te houden: HDMI draagt altijd zowel beeld als geluid over. Je kunt het dus niet gebruiken om alleen maar het geluid af te takken. Als HDMI in gebruik is, vallen alle andere aansluitingen stil en krijg je dus geen beeld meer via SCART of de andere videoaansluitingen en geen geluid meer via de analoge of coax- of optische aansluitingen. Het is een kwestie van alles of niks."

Zou errug jammer zijn als dat waar is. :(

jaco

Zou je niet kunnen vertellen of het waar is, maar dat zou wel inhouden dat je dan een versterker/receiver moet hebben met een HDMI switch erin waarop je meerder apparaten kunt aansluiten, en die dan de audio signalen eruit pakt.

Dat lijkt me niet praktisch, zeker nu nog niet in de tijd dat HDMI nog niet goed beschikbaar is.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Corne H

Hoi,

Ik heb mijn Pioneer 868 via HDMI aangesloten op mijn projector en via dig. coax naar mijn receiver. Het is dus niet zo dat de dig. coax dan wegvalt. In de handleiding staat geloof ik wel iets dat als je de HDMI verbinding (actief) gebruikt dat dan de analoge outputs voor sacd/dvd-a het niet doen, maar dit zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.

Groeten,

Corné

JHoogh

Corné,
Bedankt voor je reactie. :)
Het citaat van diskidee.nl over HDMI zit in een testartikel van de pioneer 668.
Ok, jij hebt de 868 en het werkt gewoon, dus het lijkt erop dat ze onzin schrijven

NickS

Het voordeel van HDMi verbinding is dat het beeld en geluid doorstuurd , voordeel als je deze verbinding naar een Pioneer Plasma maakt heb je Beeld en geluid.

Ga je HDMi naar een beamer (met DVi) hoef je echt niet eerst naar een versterker toe.


Groeten,Nick