Projectiescherm

Gestart door Wouter 6550, november 27, 2004, 21:35:39

Vorige topic - Volgende topic

Wouter 6550

Wij hebben voor onze jongerenvereniging een beamer ( Sony VPL-S800U ;D ) gekocht. Nu willen we een paar keer per maand een filmavond organiseren. We willen een projectiescherm van 3 x 4 meter. We willen niet veel uitgeven, liefst onder de 50 euro. De muur waar we op projecteren willen, is niet vlak (zit een deur in) dus er moet een scherm voor. Daarnaast moet het scherm ook weg kunnen (ook door een deur) . Inklappen, opvouwen of oprollen alles mag. Wat voor scherm kan ik het beste maken / kopen?
Ook willen we een goed geluid hebben, ook zo goedkoop als het maar ken. Er hangen 4 speakers in elke hoek die ik eventueel ook kan gebruiken. Is het zelf bouwen van speakers misschien een goede optie?

Andere vraag: mogen wij gewoon dvd's draaien voor leden van onze jongerenvereniging? En wat voor regels zijn er voor het afspelen van dvd's in het openbaar?

Groeten, Wouter

Oracle

Voor 50,- is er maar een oplossing en dat is verduisteringsdoek op een houten frame of zo... Alleen, of je dat red voor een oppervlak van 4x3 betwijfel ik ook.. Maar misschien is er een moeder die kan naaien, en die 2 stukken aan elkaar kan maken...

Maar eigenlijk zou ik met die projector niet zo breed gaan... Je hebt de resolutie niet, en ook aan lichtsterkte onbtreekt het wat.. Ik zou ophouden bij 3 meter breed...Liefst minder nog...

Qua speakers: zelfbouw is ook niet zo makkelijk, en misschien ook niet zo goedkoop... Ga eens op markplaats kijken voor bv. de B&W 100 , 110 of zelf 330... Zijn makkelijk te krijgen en bieden veel muziek voor het geld..

Tenslotte: dvd's projecteren inhet openbaar mag op zich niet. Je moet dan eigenlijk rechten betalen... Je kunt je alleen afvragen hoe groot de kans is dat men komt inspecteren...  ;)

Groet,
Mark

wolsinkpower

hoe groot is de ruimte en met hoeveel man ben je? 4 bij 3 meter is namelijk nog al redelijk groot...

ik zelf ga projecteren op 1,50-1,70 breed en dan zit je op 3,30 m afstand en dan is het groot zat..

maar wel gaaf voor jongerenvereniging van die filmavonden  ;D!
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

mr_rayman

Citaat van: Mark Lemmens op november 29, 2004, 22:31:39

Maar eigenlijk zou ik met die projector niet zo breed gaan... Je hebt de resolutie niet, en ook aan lichtsterkte onbtreekt het wat.. Ik zou ophouden bij 3 meter breed...Liefst minder nog...

Groet,
Mark

(ben medelid van de ts)
Vraagje er over: Deze projector kan schermen projecteren tot en met 300inch!! (met een maximale afstand van 31m met de telelens)
resolutie van sgva is 800*600 (dacht ik ongeveer) natuurlijk als je groter scherm maakt zijn de beeldpunten groter. de lamp geeft 700Lm aan licht, zou hij dan te licht zijn een schermpje van 4*3??

J.A.F._Doorhof

Hi,
Dat is commerciele onzin praat :D.
ELKE projector kan in principe wel HEEL groot projecteren de vraag is blijft er wat over.

Het voordeel van ver weg zitten is dat je minder last hebt van pixels.

Wat je het beste kan doen, is mensen wat dichterbij laten zitten en een scherm kiezen van rond de 2.80 breed.
Je hebt dan voor GOED beeld een 1280x720 projector nodig met rond de 1200-2000 ansilumen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wowly

I agree,

Het gaat om de lichtstekte en resolutie

Wowly

Walter_PPK

Je moet even kijken hoeveel mensen er gaan kijken naar het scherm. Vervolgens ga je zo dicht mogelijk bij het scherm zitten. Als je compleet verduisterd is het best te doen om 3 meter breed te projecteren. 300" is een beetje te optimistisch lijkt me.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Wouter 6550

We kijken meestal met een man of 20. Soms iets meer soms minder.
De ruimte is ongeveer 10 x 5 meter. Scherm van 3 meter breed.

Groeten,

Wouter

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Mark Lemmens op november 29, 2004, 22:31:39
Tenslotte: dvd's projecteren inhet openbaar mag op zich niet. Je moet dan eigenlijk rechten betalen... Je kunt je alleen afvragen hoe groot de kans is dat men komt inspecteren...  ;)

Dat dacht de vriending van mijn schoonbroer ook (even op school een eigen DVD'tje van een bepaalde film afspelen) totdat een paar dagen later Buma Stemra belde :o

De kans dat ze komen inspecteren is idd nihil, maar de kans dat er via via gekletst wordt, en jongeren kletsen graag, is al wat wezenlijker ;)

mvgr

Patrick

wolsinkpower

mwah valt mee..

als wij moeten bakken (en neen ik heb het nog maar 2 keer moeten doen.. ben brave jongen :P!)
op dinsdag kijken we in de collegezaal op de beamer gewoon een film.. en nog nooit iets gehoord van Bumra

is wel cool.. collegezaal is soort bioscoopje in de school :)
Nec projector
2 mega speakers :P
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165