B&W 800 SII

Gestart door Mariusz, september 3, 2004, 09:10:30

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lucky.L

Nou ben ik al en tijdje verliefd  ::) op de N802 [het uiterlijk,maar daar kijken we altijd eerst naar],maar hoe groot moet je huiskamer minimaal zijn voor deze speaker??
De mijne is 30 vierkante meter[maar ga eerders naar de zolder van 45 vierkante meter]!
Weet iemand dit?

MVG Lucky
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

patrick_vdb

Hi Lucky.L

Ik heb de N802 al eens beluisterd in een ruimte van 25 vierkante meter en dat klonk zeker niet verkeerd. Ik weet niet of je een stereo of meerkanaals opstelling met de N802 wilt gaan realiseren maar bedenk je dat ruimtes door akoestische aanpassing altijd groter kunnen klinken dan ze in werkelijkheid zijn ;)

mvrg

Patrick

Lucky.L

Citaat van: patrick_vdb op november 21, 2004, 20:24:54
Hi Lucky.L

Ik heb de N802 al eens beluisterd in een ruimte van 25 vierkante meter en dat klonk zeker niet verkeerd. Ik weet niet of je een stereo of meerkanaals opstelling met de N802 wilt gaan realiseren maar bedenk je dat ruimtes door akoestische aanpassing altijd groter kunnen klinken dan ze in werkelijkheid zijn ;)

mvrg

Patrick
Hoi Patrick!

Ik wil een meerkanaals opstelling [met de N803],ik twijfel alleen nog tussen de Kef reference 205/203 en de B&W Nautilus!
Ik moet nog ff doorsparen dus ik kan nog wachten op het nieuwe model ;D!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

irtimit

Ik denk dat ik niet de enige was die stond te watertanden bij al dat ( nieuws ) moois!!

Er komen weer spaar-tijden aan :)

Ben echt benieuwd de 804S te horen...

Laat maar komen moest er nog nieuws zijn ;)
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

Jinsu

Hoi,

Denk je ook aan een degelijke versterker ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

reMC

Citaat van: Lucky.L op november 21, 2004, 20:31:54

Hoi Patrick!

Ik wil een meerkanaals opstelling [met de N803],ik twijfel alleen nog tussen de Kef reference 205/203 en de B&W Nautilus!
Ik moet nog ff doorsparen dus ik kan nog wachten op het nieuwe model ;D!

Als je met de N803 wilt combineren zou ik de frontstage ook van B&W kiezen. De kans is veel groter dat dat meer homogeniteit tot gevolg heeft dan combineren met KEF.

Neemt echter niet weg dat verschillende speakers uit één lijn ook totaal verschillend kunnen klinken.

Luisteren dus...

Lucky.L

Citaat van: reMC op november 21, 2004, 21:12:59


Als je met de N803 wilt combineren zou ik de frontstage ook van B&W kiezen. De kans is veel groter dat dat meer homogeniteit tot gevolg heeft dan combineren met KEF.

Neemt echter niet weg dat verschillende speakers uit één lijn ook totaal verschillend kunnen klinken.

Luisteren dus...
Nee,je begrijpt mij verkeerd!
Of ik ga voor de N802+N803 of voor de Kef reference 205+203!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

DrBoom

Als je voor de nieuwe Diamond reeks gaat wordt dat een dure grap vrees ik :)
N802D + HTM1D + N803D = $28.000 ;D
Als je de huidige 802 wil zal je redelijk snel moeten gaan beslissen, ofwel voor 2e hands gaan.
Want zodra de nieuwe reeks officieel op de markt komt (januari - februari) is het gedaan met de huidige modellen.

Lucky.L

Citaat van: DrBoom op november 21, 2004, 22:16:16
Als je voor de nieuwe Diamond reeks gaat wordt dat een dure grap vrees ik :)
N802D + HTM1D + N803D = $28.000 ;D
Als je de huidige 802 wil zal je redelijk snel moeten gaan beslissen, ofwel voor 2e hands gaan.
Want zodra de nieuwe reeks officieel op de markt komt (januari - februari) is het gedaan met de huidige modellen.
Ik ga in iedergeval niet voor de HTM1D,8000 euro voor een center is iets teveel van het goede!En of ik het nieuwe model van de 803  neem is ook nog maar de vraag!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Yanmik

Citaat8000 euro voor een center is iets teveel van het goede
8000 dollar is geen 8000 euro he
Komt op ongeveer 6100 euro
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Robbo

Netto gezien wel ja.    Vergelijk de huidige US prijzen maar eens met de Europese.

Kwestie van prijsstelling én lokale belastingen.

Starred

Citaat van: Yanmik op november 22, 2004, 08:40:51

8000 dollar is geen 8000 euro he
Komt op ongeveer 6100 euro


oh, doe er dan maar twee  ;D

tomvbugg

Zijn er ook al prijzen bekend van de nieuwe subs???
Met de subs vind ik het wel wat raar? Want die zijn toch zo lang nog niet uit??


Mariusz

Geeft niet, want ik had al eerder een bericht geopend in een andere thread, maar eigenlijk valt dit wel onder nieuwtjes...
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Romano

B&W 800 D,





een paar plaatjes van de nieuwe B&W.

Onderstaande prijzen zijn richtprijzen in US dollars.

B&W 800 Diamond : $20,000 (paar)
B&W 801 Diamond : $16,000 (paar)
B&W 802 Diamond : $12,000 (paar)
B&W 803 Diamond : $8,000 (paar)
B&W 803 Standard : $5,500 (paar)
B&W 804 Standard : $4,000 (paar)
B&W 805 Standard : $2,500 (paar)
B&W HTM1 Diamond Center Channel: $8,000
B&W HTM2 Diamond Center Channel: $4,000
B&W HTM3 Standard: $2,500
B&W HTM4 Standard: $1,300
B&W SCM Standard: $1,100
B&W DS8 Standard: $1,500

HeavyD

Ik had gelezen dat iemand zei dat de nieuwste lijn van nautilus 800 serie , technologisch geschikt zijn gemaakt voor de SA-CD en HD-DVD era
Wat houd dit dan in , in het algemeen voor de speakers

(en voor de "oude" lijn van de nautilus 800 serie als je deze geluidsbronnen daarop afspeeld ?)

Heb nog niet zo lang geleden de 802 gekocht Echt super hoor maar baal er wel een beetje van dat nou net de nieuwe lijn in aantoch zijn  :-[

Misschien maar binnekort in de te koop sectie zetten  :-\  ;D

Grtzzz

Dennis

patrick_vdb

Hi Dennis,

Maak je geen zorgen, de 'gewone' N802 is prima in staat om SACD en DVD-A op af te spelen ;) Het begint haast op een marketing-hype te lijken om luidsprekers "SACD en DVD-A ready" noemen.

Mvrg

Patrick

Del member

Citaat van: patrick_vdb op november 23, 2004, 07:37:02
Hi Dennis,

Maak je geen zorgen, de 'gewone' N802 is prima in staat om SACD en DVD-A op af te spelen ;) Het begint haast op een marketing-hype te lijken om luidsprekers "SACD en DVD-A ready" noemen.

Mvrg

Patrick

SACD is leuk maar niet echt mijn ding vanwege de software die enkel voor audiofielen gemarket is. Vind maar eens een lounge cd (e.g. Sven Van Hees, Claude Challe, .... )  op SACD  ;D . Toch hoor ik een enorm verschil tussen de CD en SACD layer van een correct afgemixte cd, bvb Mozart K622 Clarinet Concerto van Music Fidelity en kan mijn set dit zonder probleem heel deftig weergeven.

Wellicht dat de diamant tweeter ook meer resolutie biedt, tweeter resolutie is nooit B&W's sterkste punt geweest op de gewone Nautilussen en heb op dat gebied al veel betere speakers gehoord (o.a. Avalon, Piega, ..... ) . Na 7 jaar Nautilus reeks mogen ze zich wel eens aan een inhaalmaneuver wagen.


hillie

#68
In tegenstelling tot CD heeft SA-CD een hogere resolutie en kan het hogere frequenties weergeven (los van multichannel). De hogere resolutie hoor je eigenlijk direct. De N802 is een geweldige speaker die dit prima weergeeft. Echter de N802 gaat tot 22 kHz (-3 db). Men zegt dat je boven 20 kHz niet veel meer hoort en dus een tweeter tot 22 kHz lijkt voldoende. Nu blijkt dat, al kun je boven de 20 kHz amper tonen horen, de hogere frequenties geven toch een ruimtelijker gevoel en de effecten (galm, reflecties) worden realistischer. Het geheel gaat nog iets beter klinken. Met deze extra weergave wordt "SA-CD ready" bedoeld. 

De N802 gaat al best ver (22 hKz (-3db) tot 30 kHz (-6db)) en dit maakt de N802 een goede speaker voor SA-CD. Het is maar de vraag of je "SA-CD ready" kunt horen. Bij de ene is het gehoor anders dan bij de ander. Het kan best zijn als je de N802 en N802S gaat vergelijken dat je zegt is dit kleine verschil nu alles? Ook heeft de N802 minder last van mogelijke vervormingen in het hogere bereik dan een ultra tweeter; denk aan resonanties in de ruimte. De N802 tweeter heeft zich jaren bewezen en de ultra tweeters moeten zich nog bewijzen.

SA-CD komt met klassiek, met oude opnames, en in mindere mate met nieuwe spul. Voor volgend jaar zijn heel veel SA-CDs aangekondigd door vele maatschappijen die dan hun SA-CD studios en productiecapaciteit op orde hebben. Het meeste wat uit komt is niet mijn muziek.


garmtz

'SA-CD ready' is echt PURE marketing.

Robbo

Toch apart om nu al de huidige Nautilus reeds op 2e hands sites te koop zien staan, van mensen die gaan upgraden naar de D en S modellen.......    Zie je toch dat het voor veel mensen een kwestie van hebbuh, hebbuh is  ;)

reMC

Citaat van: Robbo op november 23, 2004, 12:11:08
Toch apart om nu al de huidige Nautilus reeds op 2e hands sites te koop zien staan, van mensen die gaan upgraden naar de D en S modellen....... Zie je toch dat het voor veel mensen een kwestie van hebbuh, hebbuh is ;)

Ja, echt wazig! Ze luisteren niet eens eerst..!

hillie

Citaat'SA-CD ready' is echt PURE marketing.

En? Alle voordelen of verbeteringen worden gebruikt voor marketing. Bedoel je te zeggen dat het onzin is en alleen maar is bedoeld om een produkt beter verkoopbaar te maken? Puur marketing of niet, de kreet "SA-CD ready" krijgt een bestaan die voor iets staat. Of je er in gelooft is bepalend of je het ook hoort en er waarde aan hecht. Ik kan nog nog niet zeggen wat de zin of onzin is van "SA-CD ready". Ik heb het niet bedacht, maar kan me er wel wat bij voorstellen. B&W zal de kreet niet gebruiken.

"SA-CD ready" is een informeel begrip die sommigen gebruiken om onderscheid te maken tussen speakers met en zonder ultra tweaters. Misschien is dit hetzelfde marketing idee als bij speakers die wel of niet THX gecertificeerd zijn. De N802 is niet THX gecertificeerd, maar wel knetter goed passend bij een THX opsteling met THX prepocessor. Niets waarover je ongerust moet maken, toch?

Inderdaad, het "SA-CD ready" of "update" effect doet het "hebbuh" syndroom doen herleven.

Ik kan het niet ontkennen, maar "hebbuh" zegt ook een kleine stemmetje in mij, maar mijn bankrekening zegt "no way!".

DrBoom

Kijk, m'n voorspelling is uitgekomen ;D
CitaatNatuurlijk is heel dat SACD/DVDA gebeuren wel voor de supertweeter hype verantwoordelijk, en daar "moeten" ze dan weer op kunnen inspelen natuurlijk.
SACD hype strikes again.

Ik heb er eerlijk gezegd ook al aan gedacht om te upgraden maar ik moet het toch eerst wel eens horen hoor wat het is.
Op papier ziet alles er goed uit, maar als het je smaak niet is sta je daar.
Als ze in grote lijnen klinken zoals de huidige reeks maar nog wat strakker in het laag (is nu ook al goed) en wat opener dan ben ik verkocht :)

Del member

Zou "Diamonds are forever" hier ook van toepassing zijn  O0

PS: mods, misschien deze thread mergen met de andere 800 thread