hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

kermit

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2011, 22:39:43
Geen punt, ben nu toch bezopen dus wil hem best ruilen voor je jvc 950, maar dan moet je nu wel gelijk komen  :headbanging:

Aha, dus je bent wel helder genoeg.... :D :D

hifiman

Citaat van: kermit op februari 19, 2011, 22:40:48
Aha, dus je bent wel helder genoeg.... :D :D
Precies, ik ben niet gek, wel 100 euro bijbetalen van jouw kant  :-X

hifiman

Ik heb nog nieuws trouwens. Aangezien ik nu toch alleen woon heb ik besloten om boven de 2 kleine slaapkamers waarvan ik er nu 1 als soldeerhok gebruik en de ander helemaal niet gebruik op dit moment te gaan ombouwen tot een dedicated maar wel multifunctioneel hometheater. Dit betekent dat de gipsmuur die beide kamers scheid er uit zal moeten.

Met multifunctioneel bedoel ik dat ik de ruimte nog steeds wil kunnen gebruiken om te solderen en ook om rustig achter de computer te kunnen werken (voor het geval ik in de toekomst weer zou gaan samenwonen). Tevens bedoel ik ermee dar ik niet definitief de ramen ga blinderen, ik wil een situatie creeeren waarbij ik zowel volledig kan verduisteren als nog gewoone het daglicht de kamer in kan laten.

Ook zal een en ander low budget moeten omdat ik voorlopig weinig budget zal hebben voor de hobby. Ik wil dus eenvoudig beginnen met in het achterhoofd dat ik het in de toekomst steeds mooier ga maken, ook moet het ten alle tijde mogelijk zijn de wijzigingen weer ongedaan te maken.

Het scheelt natuurlijk dat ik al een mooie projector, een scherm, een hd receiver, een dune en een subwoofer heb. De stereo set wil ik in principe in de huiskamer laten.

Foto's van de huidige situatue zal ik morgen plaatsen en dan ga ik rustig van start met dit project waarvan ik hier in dit topic verslag zal doen.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2011, 22:55:53
Ik heb nog nieuws trouwens. Aangezien ik nu toch alleen woon heb ik besloten om boven de 2 kleine slaapkamers waarvan ik er nu 1 als soldeerhok gebruik en de ander helemaal niet gebruik op dit moment te gaan ombouwen tot een dedicated maar wel multifunctioneel hometheater.
Gaaf leuk project man, hou ons op dehoogte met 'foto's!

Citaatook moet het ten alle tijde mogelijk zijn de wijzigingen weer ongedaan te maken.
Welnee je kunt die gipsen muur toch ook niet terugplaatsen? Gewoon lekker een dedicated HT ala Ge ervan maken, dat is pas hobbieen.
Overigens kan er altijd nog witte verf over zwarte verf, je hebt alleen wat meer lagen nodig  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 19, 2011, 23:23:26
Gaaf leuk project man, hou ons op dehoogte met 'foto's!
Welnee je kunt die gipsen muur toch ook niet terugplaatsen? Gewoon lekker een dedicated HT ala Ge ervan maken, dat is pas hobbieen.
Overigens kan er altijd nog witte verf over zwarte verf, je hebt alleen wat meer lagen nodig  :D
Haha. Ik bedoel ook eigenlijk niet dat die gipsen muur ooit terug moet, maar meer op het feit dat ik ramen deuren niet definitief wi dichtspijkeren zeg maar. Zit meer te denken simpel voor het raam plaatsbare met vilt beklede panelen met magneten of zoiets (met dank aan Harry Ht voor het idee en het meedenken vandaag).

Het plafond blijft zeker niet wit, maar ik wil ook geen zwart, kortom zal wel grijs gaan worden  :D

Afijn, eerst moet ik een kledingkast gaan demonteren en verwijderen, de hometrainer die ik toch nooit gebruik moet weg en de boekenkast moet verhuizen naar de slaapkamer waar ik er nog een plekje voor heb na het weggooien van de niet meer in gebruij zijnde schoenenkast.

Daarna moet de gipsen tussenmuur eruit, het lafond grijs geverfd, de muren opnieue geverfd met een nog nadee te bepalen kleur en nieuw laminaat gelegd met de bedoelomg daar een kleed op te leggen.

Dan de ramen verduisteren middels afneembare panelen, het scherm verhuizen vanuit de woonkamer, het buro demonteren en opnieuw monteren in een wat andere "setting"' enz. enz..
Een hoop gedoe aar heb er wel zin an ;-)

hifiman

De typo's zijn met dank aan mimn ipad ;-)

En het bier  :crazy:

celerontje

Dat je nu alleen bent en niemand je tegenhoudt om te zuipen betekent NIET dat je het ook moet doen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 19, 2011, 23:35:20
Dat je nu alleen bent en niemand je tegenhoudt om te zuipen betekent NIET dat je het ook moet doen! ;)
Een vrouw maakt meer kapot dan er drank is....

celerontje

Geestelijk heb je misschien gelijk, maar lichamelijk... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Mooie plannen, Ronald! Je hebt je apparatuur al helemaal op orde, dus in feite is het alleen verbouwen. Misschien is het ook verstandig om akoestiek in je plannen mee te nemen. Als je bijv. Auralex op houten panelen monteert, kan je ook weer weghalen als je de kamer weer ergens anders voor nodig hebt.

Succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2011, 23:32:35
Het plafond blijft zeker niet wit, maar ik wil ook geen zwart, kortom zal wel grijs gaan worden  :D

Ik heb zelf Flexa Ambience gebruikt en kwam na experimenteren (qua donkerheidsgraad) uit op:



Citaat...........Ik vond het gewoon te licht die kleur grijs..Flexa Ambience 149L SN.02.77.
....................Dus vandaag naar de winkel en 2 tinten donkerder aangeschaft...149L SO.05.55
Einde citaat.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2011, 23:32:35
.......... de hometrainer die ik toch nooit gebruik moet weg



NEEEEEEE....die moet nu JUIST blijven Ronald....trust me  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

kermit

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2011, 22:55:53
Ik heb nog nieuws trouwens. Aangezien ik nu toch alleen woon heb ik besloten om boven de 2 kleine slaapkamers waarvan ik er nu 1 als soldeerhok gebruik en de ander helemaal niet gebruik op dit moment te gaan ombouwen tot een dedicated maar wel multifunctioneel hometheater. Dit betekent dat de gipsmuur die beide kamers scheid er uit zal moeten.

Met multifunctioneel bedoel ik dat ik de ruimte nog steeds wil kunnen gebruiken om te solderen en ook om rustig achter de computer te kunnen werken (voor het geval ik in de toekomst weer zou gaan samenwonen). Tevens bedoel ik ermee dar ik niet definitief de ramen ga blinderen, ik wil een situatie creeeren waarbij ik zowel volledig kan verduisteren als nog gewoone het daglicht de kamer in kan laten.

Ook zal een en ander low budget moeten omdat ik voorlopig weinig budget zal hebben voor de hobby. Ik wil dus eenvoudig beginnen met in het achterhoofd dat ik het in de toekomst steeds mooier ga maken, ook moet het ten alle tijde mogelijk zijn de wijzigingen weer ongedaan te maken.

Het scheelt natuurlijk dat ik al een mooie projector, een scherm, een hd receiver, een dune en een subwoofer heb. De stereo set wil ik in principe in de huiskamer laten.

Foto's van de huidige situatue zal ik morgen plaatsen en dan ga ik rustig van start met dit project waarvan ik hier in dit topic verslag zal doen.

Leuk te horen Ronald. Het virus is vorige week weer tot leven gekomen toen we bij William zaten..Pfff laat Riwi dit maar niet lezen, die sloopt gelijk de hele zolder . :D :pompom:

scrutinizer

Is that the booze talking ...  :sneaky2:

Anyway, dan heb je buiten deze verbouwing weer een leuk projectje; De fronts vanaf scratch 'zelf' opbouwen. ;)

:smile:

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Laat die drank staan....
Even oude lullen praat van me, ik heb na een relatie van 7 jaar de drank gezocht, 2 jaar continue dronken geweest . . . .. .  Lost niets op!
Ik heb nog steeds, 15 jaar later nog steeds daar lichamelijke gevolgen van.....


Gooi je energie in de verbouwing, etc.!

Maar goed, doe ermee wat je wilt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: HTip op februari 20, 2011, 10:20:52
Mooie plannen, Ronald! Je hebt je apparatuur al helemaal op orde, dus in feite is het alleen verbouwen. Misschien is het ook verstandig om akoestiek in je plannen mee te nemen. Als je bijv. Auralex op houten panelen monteert, kan je ook weer weghalen als je de kamer weer ergens anders voor nodig hebt.

Succes!
Ja precies, alhoewel dat niet helemaal waar is, de stereo blijft in de huiskamer dus er zullen nieuwe speakers moeten komen voor boven, ik begin gewoon simpel en goedkoop (2de hands, na verkoop weinig tot geen verlies) en kan dan altijd weer langzaam upgraden.

Akoustiek is iets voor later, immers dat kost snel weer aardig wat extra geld en het budget voor dit project is voorlopig even zo goed als nul  ;) Enige wat ik echt op korte termijn wil doen is de gipsmuur verwijderen, het plafond en de muren schilderen en nieuw laminaat leggen (met later een mooi hoogpolig kleed erop).


hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op februari 20, 2011, 10:24:41
Ik heb zelf Flexa Ambience gebruikt en kwam na experimenteren (qua donkerheidsgraad) uit op:



Citaat...........Ik vond het gewoon te licht die kleur grijs..Flexa Ambience 149L SN.02.77.
....................Dus vandaag naar de winkel en 2 tinten donkerder aangeschaft...149L SO.05.55
Einde citaat.

Bedankt voor de tip Erik, dit zou inderdaad wel eens een heel goede kandidaat voor mij kunnen zijn  :)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op februari 20, 2011, 10:29:04


NEEEEEEE....die moet nu JUIST blijven Ronald....trust me  ;)
in principe wil ik hem wel houden maar moet even kijken of daar straks nog plek voor is.  ;)

hifiman

Citaat van: kermit op februari 20, 2011, 10:31:15
Leuk te horen Ronald. Het virus is vorige week weer tot leven gekomen toen we bij William zaten..Pfff laat Riwi dit maar niet lezen, die sloopt gelijk de hele zolder . :D :pompom:
Haha inderdaad, als ik een zolder had gehad dan had ik trouwens niet eens getwijfeld en het zowiezo gedaan  :P

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 20, 2011, 10:47:47
Is that the booze talking ...  :sneaky2:

Anyway, dan heb je buiten deze verbouwing weer een leuk projectje; De fronts vanaf scratch 'zelf' opbouwen. ;)

:smile:

Anton.


Hee Anton,

Nee hoor, een weloverwogen beslissing die definitief werd nadat ik het effect van de muur eruit bij de buren heb mogen aanschouwen en na samen met Harry HT die hier gisteren was even wat gebrainstormed te hebben over een en ander qua mogelijkheden. Ook als ik er geen hometheater ruimte van zou gaan maken zou ik ervoor gegaan zijn die gipsmuur eruit te halen. Heb het altijd al 2 kleine ongezellige kamertjes gevonden en vind 1 grotere kamer gezelliger en functioneler.

Fronts bouwen is misschien iets voor de toekomst, nu eerst even simpel en goedkoop beginnen met een nog aan te schaffen 2de hands setje monitors (of vloerstaanders).

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op februari 20, 2011, 11:10:57
Laat die drank staan....
Even oude lullen praat van me, ik heb na een relatie van 7 jaar de drank gezocht, 2 jaar continue dronken geweest . . . .. .  Lost niets op!
Ik heb nog steeds, 15 jaar later nog steeds daar lichamelijke gevolgen van.....


Gooi je energie in de verbouwing, etc.!

Maar goed, doe ermee wat je wilt.
Maak je geen zorgen, gisteren even aardig aan de bier gezeten maar dat doe ik maar sporadisch en eigenlijk alleen omdat de visite waar ik het voor gekocht had de afspraak had afgezegd.  ;) Ik weet dat het niets oplost en ik koop het zelfs niet (tenzij er visite komt).

Groetjes,

Ronald

hifiman

Dan hier wat foto's van de 2 kleine kamers. Op de derde foto is goed te zien dat er een muur tussenzit die er komend weekend tussen uit gesloopt gaat worden.

De kledingkast op de tweede foto is reeds leeg en ga ik zo slopen en afvoeren. In de kamer op de eerste foto staat een boekenkast tegen de muur, die ga ik verplaatsen naar de slaapkamer waar ik om plaats te maken zojuist de schoenenkast (die ook niet meer gebruikt wordt) heb weggehaald en afgevoerd.

Het buro op de eerste foto blijft, maar het plan is om het halfronde deel ertussen uit te halen en er dan 1 lang buro van te maken.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op februari 20, 2011, 12:24:29
Daar is wel een mooie ruimte van te maken!
Als het muurtje eruit is dan heb ik 460x350 ter beschikking :-)

De boekenkast is ondertussen naar de slaapkamer verplaatst, effe een boterhammetje eten en dan de kledingkast slopen en afvoeren.

Kjelt

Hoe is het met de geluidsisolatie naar de aanliggende woningen toe ?