hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: celerontje op februari  9, 2009, 13:16:46
En het werkt allemaal ook nog? ;D
Maar zonder gekheid, ik vind 't goede integratie van Audio/Video in een huiskamer, wat ik ook al vond tijdens de M&G in Augustus. :smile:
Dank je, ik vind dat persoonlijk ook het sterke punt van ons de HT, de geslaagde integratie in de woonkamer  :)

Citaat van: celerontje op februari  9, 2009, 13:16:46
De makro om te schakelen naar scopebeeld werkt nu goed?
Ik gebruik geen makro omdat het bedienen van de projector met IR nogal onbetrouwbaar is, ik moet de AB echt richten ergens schuin omhoog. Heb dus gewoon 2x 2 toetsen gedefinieerd en dat werkt prima.

Citaat van: celerontje op februari  9, 2009, 13:16:46
Gebruik je de sub ook veel bij stereo, of sporadisch?
Altijd tegenwoordig, zij het zo subtiel dat ik het alweer vergeten was :P

hifiman

Citaat van: -madison- op februari  9, 2009, 22:00:38
Erg netjes Ronald!
En ook erg knap dat er nagenoeg geen kabels te zien zijn, terwijl er toch flink veel apparaten staan!
Dank je  :biggrin:

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 10, 2009, 09:29:50
Ik wil niet kijken want ik kan het binnenkort met eigen ogen bewonderen, zal dan nu ook niets zeggen   ;D

;D

celerontje

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2009, 09:42:05
Ik gebruik geen makro omdat het bedienen van de projector met IR nogal onbetrouwbaar is, ik moet de AB echt richten ergens schuin omhoog. Heb dus gewoon 2x 2 toetsen gedefinieerd en dat werkt prima.
Hebben meerderen hier last van?
Dit is toch van de zotte bij zo'n dure projector?
Misschien een IR oogje en ontvanger gebruiken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 10, 2009, 10:33:16
Hebben meerderen hier last van?
Dit is toch van de zotte bij zo'n dure projector?
Misschien een IR oogje en ontvanger gebruiken?
Het is voor een groot deel te wijten aan het feit dat de prismasonic lens ervoor zit! :alien:

Joris1971

Nou bij mij reageert de AB op mijn JVC HD750 ook erg slecht en dat voor een projector van 6K!!  >:(

hifiman

Citaat van: Joris1971 op februari 10, 2009, 11:10:27
Nou bij mij reageert de AB op mijn JVC HD750 ook erg slecht en dat voor een projector van 6K!!  >:(
Dat was het andere deel inderdaad  :-\

garmtz

Citaat van: Joris1971 op februari 10, 2009, 11:10:27
Nou bij mij reageert de AB op mijn JVC HD750 ook erg slecht en dat voor een projector van 6K!!  >:(

Heb je het stickertje op het IR oog verwijderd van de voorzijde van de projector?

Sol

Mooi, alles netjes weggemoffeld achter deurtjes. ;D
Vind het ook een lekker warm interieur, lijkt me zeker gezellig om hier een filmpje te pakken!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

hifiman

Citaat van: Sol op februari 10, 2009, 11:23:46
Mooi, alles netjes weggemoffeld achter deurtjes. ;D
Vind het ook een lekker warm interieur, lijkt me zeker gezellig om hier een filmpje te pakken!
:xmas:

Joris1971

Citaat van: garmtz op februari 10, 2009, 11:16:33
Heb je het stickertje op het IR oog verwijderd van de voorzijde van de projector?

Ja dat heb ik gedaan Garmt, maar nog steeds werkt ie niet ideaal.

)p(

Hier reageert ie op zich wel ok maar de menu's zelf reageren traag heb ik het idee. De hd1 die hier nu staat reageert veel soepeler.

peter

hifiman

Als bonus nog even een foto van de sub die zo eenzaam in zun hoekie staat  ;D

celerontje

Huh???
Ik dacht dat je maar één ''Powerplant'' had. ;D
Staat die plant er ook nog op, nadat de Blu-ray van U571 gedraaid is?
Ben je trouwens tevreden met de USA versie van U571?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Mooie integratie van HT in je woonkamer. Alleen het scherm valt op ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman


hifiman

Citaat van: celerontje op februari 10, 2009, 13:36:37
Staat die plant er ook nog op, nadat de Blu-ray van U571 gedraaid is?
Ja hoor deze orchideeen zijn aardig dieptebom bestendig  ;D

Citaat van: celerontje op februari 10, 2009, 13:36:37
Ben je trouwens tevreden met de USA versie van U571?
Nog niet bekeken (wel gecheckt dat tie cinemascope formaat is)  :shaun:

hifiman

En dit is de reden dat ik ooit ben overgestapt op 1 universele afstandsbediening  ;D

(en dan heb ik er boven nog een paar liggen  :-X )

hifiman

Overigens ben ik sinds alle laatste wijzigingen nog steed heel erg tevreden met mijn nieuwe bioscoop, maar ook met mijn stereo setup  :wub:

Het spijt me, maar het zal voorlopig relatief rustig worden vanaf nu in dit topic.  ;D

HTip

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2009, 13:05:50
En dit is de reden dat ik ooit ben overgestapt op 1 universe afstandsbediening  ;D

(en dan heb ik er boven nog een paar liggen  :-X )

Zo weinig :o :o :o

Lang leve de universele programmeerbare AB's :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2009, 13:21:51
Overigens ben ik sinds alle laatste wijzigingen nog steed heel erg tevreden met mijn nieuwe bioscoop, maar ook met mijn stereo setup  :wub:

Het spijt me, maar het zal voorlopig relatief rustig worden vanaf nu in dit topic.  ;D

Niks mis mee hoor! Zelfs met een jaar geen post van jou sta nog altijd heel erg lang op plek 1 met aantal posts ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op februari 17, 2009, 13:54:15
Niks mis mee hoor! Zelfs met een jaar geen post van jou sta nog altijd heel erg lang op plek 1 met aantal posts ;D
;D

hifiman

Gisteravond was Garmt van Beter Beeld en Geluid hier om mijn JVC HD350 projector te calibreren  :)

Zoals wellicht bekend calibreer ik zelf ook met een "poor mans" tool genaamd SMART-III, echter ik had dikke twijfels over de juistheid van mijn mijn eigen calibratie en was dus erg benieuwd of Garmt met zijn professioneel spul (en veel ervaring met calibreren van jvc projectoren) nog verbeteringen kon bewerkstelligen in het toch al niet vervelende beeld wat deze projector op mijn scherm tovert.  :biggrin:




hifiman

Het was enigszins schokkend om te zien hoeveel mijn calibratie afweek van hoe het zou moeten zijn  :-X Ik had nooit gedacht dat mijn lichtmeter zoveel zou afwijken.  :shaun: Aan de andere kant was ik er natuurlijk ook blij mee, want dat betekend dat ik nu een nog veel beter beeldje heb  :P en dat tevens het mysterie van "blauw op nul" is opgelost  :xmas:


hifiman

Zoals uit de colorfact meting te zien is kwam mijn kalibratie uit op een veel te hoge kleurtemperatuur van ongeveer 10.000 Kelvin  :baaa:
Wel was de grayscale tracking aardig recht. Mijn eigen theorie hier over is dat de meter in de loop der jaren nogal "verlopen" is, dat denk ik omdat ik nog goed weet dat "in het begin" het beeld er ontzettende van opknapte als ik zelf gecalibreerd had en de afgelopen tijd ik steeds dacht van "tsja is dat het nou".