hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 18, 2009, 14:39:37
Ga met je lens naar BB&G toe, vraag of ze een opstelling willen maken met dezelfde schermgrootte en afstand als bij jou thuis, en proberen maar!
Ideetje?
Die had ik inderdaad ook al bedacht als mogelijke optie. Echter (en daar wil ik gelijk eerlijk in zijn) ik weet nog niet bij wie ik hem koop, hoewel service enorm belangrijk is speelt geld ook een grote rol (ik kijk niet op een paar tientjes maar het moet geen vele honderden euro's gaan worden zeg maar). Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik niet naar partij A ga om mijn lens te proberen en dan bij partij B de projector koop , dat vind ik niet netjes. Op dit moment is er nog geen keuze gemaakt voor een partij en heb ik ook nog niet concreet naar de prijzen geinformeerd, eerst maar eens het geld bij elkaar krijgen. En dan is er altijd nog de mogelijkheid dat ik toch voor een andere projector ga, maar op dit moment heb ik de 350 op mijn netvlies staan  :turn:

celerontje

Of je kan gewoon even vragen aan een HTforumlid of je 'm daar mag proberen?
Misschien bij Kermit?
Geef 'm een fles wijn voor de moeite, opgelost! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kermit

Citaat van: celerontje op januari 18, 2009, 14:50:26
Of je kan gewoon even vragen aan een HTforumlid of je 'm daar mag proberen?
Misschien bij Kermit?
Geef 'm een fles wijn voor de moeite, opgelost! ;D

Audioloog,

Ik wil wel de HD350 voor je reserveren hoor! Dan kan ik ook upgraden  :)
Een fles wijn is altijd welkom. ;D

hifiman

Citaat van: kermit op januari 18, 2009, 17:26:12
Een fles wijn is altijd welkom. ;D
Haha, dat zal best  ;D  ;)

HTip

Leuk om te zien dat je min of meer tevreden bent met je geluid. Rust is ook belangrijk ;)

Mooie upgradeplannen. Van een Optoma naar een JVC is een goeie move. Ik heb net hetzelfde gedaan. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de Optoma minder kritisch is met de bron. De JVC is echt genadeloos met slecht bronmateriaal, maar met een BR is het echt genieten.

Ben benieuwd hoe snel het bij jou gaat...

Citaat van: celerontje op januari 18, 2009, 14:15:12
Binnenkort bij HTip ga ik de HD1 zien, dan heb ik wel een beetje een beeld van wat ik kan verwachten van Ronald's toekomstige 350, dunkt me.
Ik ben trouwens bang dat HTip mij een beetje ''bederft'' of ''lekkermaakt''
Ik was erg onder de indruk van het filmische beeld op Ronald's H79, maar sinds ik ook een BD speler heb en mijn beamer gekalibreerd is, kan ik niet meer zeggen dat mijn beamer ''slechter'' beeld geeft. :)

Kijken is op eigen risico :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

searcher

Citaat van: kermit op januari 18, 2009, 17:26:12
Audioloog,

Ik wil wel de HD350 voor je reserveren hoor! Dan kan ik ook upgraden  :)
Een fles wijn is altijd welkom. ;D

Een fles wijn voor een HD 350 doen :thumbs-up: :hehe:



searcher

Ik ga binnenkort bij Riwi kijken,,,,,,, dat wordt zelf vandalisme :blink:  hier geen upgrade...ze hangen me :blush:

                                                                                                                          Gr Searcher



Kjelt

Citaat van: kermit op januari 18, 2009, 17:26:12
Een fles wijn is altijd welkom. ;D
Heb ik een trend gezet? Kjelt = fles wijn, Audioloog = flesjes biertjes  ;)  ;D

Kjelt

Citaat van: HTip op januari 19, 2009, 17:24:28
Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de Optoma minder kritisch is met de bron.
De JVC is echt genadeloos met slecht bronmateriaal, maar met een BR is het echt genieten.
Daar kan ik me helemaal in vinden, vooral dvd moet erg goed zijn wil ik er nog naar kunnen kijken aan de andere kant zegt dat genoeg over het bronmateriaal: bagger in bagger uit.  :baaa:

)p(

Citaat van: Kjelt op januari 19, 2009, 22:40:23
Daar kan ik me helemaal in vinden, vooral dvd moet erg goed zijn wil ik er nog naar kunnen kijken aan de andere kant zegt dat genoeg over het bronmateriaal: bagger in bagger uit.  :baaa:

Heb je al eens geprobeerd de iris op 1 te zetten met dvd's...minder licht betekent dat de compressie artifacten een stuk minder opvallen?

peter

HTip

Citaat van: Kjelt op januari 19, 2009, 22:40:23
Daar kan ik me helemaal in vinden, vooral dvd moet erg goed zijn wil ik er nog naar kunnen kijken aan de andere kant zegt dat genoeg over het bronmateriaal: bagger in bagger uit.  :baaa:

LOL ;D

Citaat van: )p( op januari 19, 2009, 23:00:43
Heb je al eens geprobeerd de iris op 1 te zetten met dvd's...minder licht betekent dat de compressie artifacten een stuk minder opvallen?

peter

Is dat ook mogelijk met de HD1?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

)p(

Citaat van: HTip op januari 20, 2009, 06:13:31
LOL ;D

Is dat ook mogelijk met de HD1?

Nee alleen met de hd 350 en 750..met de 750 zelfs in heel veel stappen.

peter

Kjelt

Citaat van: )p( op januari 20, 2009, 07:25:22
iris op 1
Wil ik best eens proberen, mijn eerste gedachte is daar heb ik toch geen mooie lichtsterke projector voor gekocht om hem vervolgens af te knijpen  ;)
Tweede gedachte: als ik mijn ogen dichtdoe zie ik de artifacten ook niet ;D
Derde gedachte: toch maar eens proberen, bedankt voor de tip.

hifiman

Citaat van: HTip op januari 19, 2009, 17:24:28
Leuk om te zien dat je min of meer tevreden bent met je geluid. Rust is ook belangrijk ;)
Dank je, en inderdaad een stuk rust in den kont is gezond  ;D

Citaat van: HTip op januari 19, 2009, 17:24:28
Mooie upgradeplannen. Van een Optoma naar een JVC is een goeie move. Ik heb net hetzelfde gedaan. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de Optoma minder kritisch is met de bron. De JVC is echt genadeloos met slecht bronmateriaal, maar met een BR is het echt genieten.
Ok thanks voor de info  ;)

Citaat van: HTip op januari 19, 2009, 17:24:28
Ben benieuwd hoe snel het bij jou gaat...
Ach bij mij weet je het nooit he  >:D

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 19, 2009, 22:38:14
Heb ik een trend gezet? Kjelt = fles wijn, Audioloog = flesjes biertjes  ;)  ;D
Dan maak ik dus deel uit van die trent  :tounge2: Waren ze lekker?

hifiman

Citaat van: searcher op januari 19, 2009, 18:46:12
Ik ga binnenkort bij Riwi kijken,,,,,,, dat wordt zelf vandalisme :blink:  hier geen upgrade...ze hangen me :blush:

                                                                                                                          Gr Searcher
Leuk!  :) We moeten nog een datum prikken voor bij ons, maar dat komt wel na je "uitje" dan  ::)

Raphie

Woahh... jij neemt snel afscheid van je meest significante verbetering sinds je zoektocht.... zo is de lens the next best thing en zo is die weer weg......  gaat echt rap bij jou..... :biggrin:
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Audiofilé op januari 20, 2009, 14:12:00
Woahh... jij neemt snel afscheid van je meest significante verbetering sinds je zoektocht.... zo is de lens the next best thing en zo is die weer weg......  gaat echt rap bij jou..... :biggrin:
Ach ja, heb een wat nuchterder kijk op de zaken gekregen, gecombineerd met het feit dat ik het geld goed kan gebruiken voor een toekomstige JVC HD350  :P Daarnaast is de DAC van de transporter zo rot nog niet, als ik nog met een squeezebox had gedraaid was de dac + lens nog steeds onmisbaar geweest voor me  ^-^

Raphie

Mooi hoor, kijk uit naar nieuwe foto's!  O0
JBL PRX Power!

ivo1986


hifiman

De kogel is door de kerk  ;D

Naar verwachting mag ik mij aankomend weekend de trotse eigenaar van een HD350 noemen  :wub:

En om de roddelpers even lekker op gang te brengen, ik heb hem 2de hands overgenomen van forumlid Kermit, hij was immers al ruim een maand oud  :tounge2:


hifiman


hifiman

Citaat van: ivo1986 op januari 20, 2009, 17:54:34
Nou met de verkopen gaat het nu wel snel!
Dat moest ook, ivm mijn nieuwe aankoop die de afgelopen dagen al in de pijp zat zogezegd  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 20, 2009, 22:25:08
De kogel is door de kerk  ;D



Als bij jouw eenmaal iets in je hersenen gaat malen... ;D

Super snel weer...feli met je fraaie nieuwe aanwinst  8)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op januari 20, 2009, 22:28:26
Als bij jouw eenmaal iets in je hersenen gaat malen... ;D

Super snel weer...feli met je fraaie nieuwe aanwinst  8)

peter
Nog sneller dan ik zelf ooit had verwacht  :-X