hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: Audioloog op augustus 31, 2008, 13:44:27
Inderdaad, de meeste mensen die ik spreek hebben nog nooit van Blu-Ray gehoord of ze kennen het van naam en vinden het veel te duur (immers een dvd speler kost 29 euro bij de kruidvat  :-X ).

Denk eerder dat ze de schijfjes te duur vinden dan een speler. En daar ben ik het mee eens, gewoon belachelijk 30euro voor een film.

celerontje

Kruidvat, steeds verrassend, altijd nadelig! ;D

Veel mensen hebben nog nooit van Blu-ray gehoord en toch durft Frank Doorhof te beweren dat Blu-ray de grootste filmdrager is over 3 jaar, nou daar geloof ik dus helemaal niks van.
Dus Ronald, als je visite hebt, even wat mooie scenes uit Earth laten zien en je hebt weer een zieltje gewonnen.

Ronald, over hoge Blu-ray prijzen gesproken, heb je al gebruik gemaakt van die linkjes die ik je laatst gestuurd heb?

Sommigen vinden het al raar dat ik een Pioneer AV-696 heb, maar hij bevalt me gewoon erg goed, heb er geen moment spijt van gehad.

Ronald, ken jij ook mensen die een Full-HD scherm hebben met een Kruidvat achtig spelertje eraan?
Zo ja, heb je ze er wat van gezegd?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Joris1971 op augustus 31, 2008, 13:49:55
Denk eerder dat ze de schijfjes te duur vinden dan een speler. En daar ben ik het mee eens, gewoon belachelijk 30euro voor een film.
Goed punt, prijs van de schijfjes speelt uiteraard ook een grote rol, alhoewel zat titels ondertussen 20 euro of soms minder kosten  ^-^ DVD schijfjes waren in het begin ook duur dus het gaat (in de loop der jaren) wel goed komen volgens mij.

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 13:59:10
Veel mensen hebben nog nooit van Blu-ray gehoord en toch durft Frank Doorhof te beweren dat Blu-ray de grootste filmdrager is over 3 jaar, nou daar geloof ik dus helemaal niks van.
Ach het zou zomaar opeens hard kunnen gaan (als de prijzen van hardware en software gaan dalen), maar ik denk persoonlijk ook dat het in elk geval in ons conservatieve landje) wat langer gaat duren.

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 13:59:10
Ronald, over hoge Blu-ray prijzen gesproken, heb je al gebruik gemaakt van die linkjes die ik je laatst gestuurd heb?
Nog niet, ik heb ze wel bewaard tot ik weer centen heb om software te kopen  ;D

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 13:59:10
Ronald, ken jij ook mensen die een Full-HD scherm hebben met een Kruidvat achtig spelertje eraan?
Ik ken zowiezo amper mensen die een lcd of plasma scherm hebben  :-X

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 13:59:10
Zo ja, heb je ze er wat van gezegd?
Welnee, ik ga niet iemand anders zijn spul afkraken..
Mijn collega's vinden het normaal dat dvd's soms blijven hangen of haperen met afspelen, als ik dan vertel dat ik dat NOOIT heb dan geloven ze dat amper :P  Laat ze maar lekker van hun haperende kruidvat spelers en digitenne genieten  :)

celerontje

Maar heb je wel eens meegemaakt dat je iemand bij jou thuis een stukje Earth op BD liet zien, en dat diegene toen zei:
WOW, hoe flik je dit? Prachtig! o.i.d.?

Haperende films heb ik nooit last van, 't allemaal speelt prima in mijn speler.
Wel is het zo dat huur DVD's vaak haperen in het algemeen bij anderen, maar daar maak ik geen gebruik van.
De enige hapering die ik soms zie is de layerbreak bij een dubbellaags schijfje, maar dat hoort zo, 't staat zelfs vaak op de cover van de film.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 14:17:16
Maar heb je wel eens meegemaakt dat je iemand bij jou thuis een stukje Earth op BD liet zien, en dat diegene toen zei:
WOW, hoe flik je dit? Prachtig! o.i.d.?
Nee  ;D Over het algemeen zijn mensen die hier komen (op wat uitzonderingen na) zowiezo al totaal niet geintereseerd in deze (zowel audio als video) hobby  :-X

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 14:17:16
Wel is het zo dat huur DVD's vaak haperen in het algemeen bij anderen, maar daar maak ik geen gebruik van.
De enige hapering die ik soms zie is de layerbreak bij een dubbellaags schijfje, maar dat hoort zo, 't staat zelfs vaak op de cover van de film.
Ben ik het niet helemaal mee eens, ook daar heb ik namelijk NOOIT last van, vroeger wel toen ik nog met een philips speler speelde :P
Maar goed, dat is bij spelers met een kleine buffer normaal inderdaad al vind ik het niet meer van deze tijd. Geen reden echter om je speler in de prullenbak te gooien  ;)

celerontje

Ik ben die layerbreak al gewend vanaf mijn eerste Aristona speler. (staat op m'n slaapkamer nu)
Bij de Pioneer valt het wel wat minder op dan bij de Aristona.
Maar ik zat laatst Raiders of the Lost Ark te kijken, (uitgave uit 2003) en ik zag het wel.

Jammer dat veel mensen niet geinteresseerd zijn in het Audio/Video gebeuren. >:(
Maar aan de andere kant, 't valt wel op als ze in je woonkamer zitten, je grote scherm is wel erg aanwezig.
Krijg je daar wel eens opmerkingen over?

Mocht je trouwens weer eens gaan bestellen via internet, neem dan de USA Blu-ray van Transformers.
Die komt deze week uit en is regiovrij.
Deze film is absoluut demonstratie materiaal qua beeld, maar vooral qua geluid!
De brokstukken en kogels vliegen je om de oren en je sub draait overuren!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 14:17:16
Maar heb je wel eens meegemaakt dat je iemand bij jou thuis een stukje Earth op BD liet zien, en dat diegene toen zei:
WOW, hoe flik je dit? Prachtig! o.i.d.?


Vrij vaak en een aantal hadden niet snel erna ook en projector! :)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op augustus 31, 2008, 14:48:01
Vrij vaak en een aantal hadden niet snel erna ook en projector! :)

peter
Ik krijg waarschijnlijk gemiddeld genomen ouwere zakken over de vloer  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus 31, 2008, 14:48:54
Ik krijg waarschijnlijk gemiddeld genomen ouwere zakken over de vloer  ;D

Jong van geest denk ik eerder ;)  ;D

peter

celerontje

Misschien moet je voor die ''Ouwe zakken'' een 35mm projector in je kamer zetten, nostalgie he?
Komen de buren aankloppen: Ronald, ben je met een kettingzaag in je woonkamer bezig? ;D

En )p(: Wat sluiten ze dan op de projector aan? Een Kruidvat DVD speler?  >:D:) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Hoe het ook zij ik krijg eigenlijk nooit reakties over het scherm (gek genoeg), wel vragen mensen soms of ze het even mogen zien en als ik dan de gordijnen dicht doe zeggen ze iets in de trend van : nee joh das allemaal niet nodig, gewoon effe zo aanzetten  :-X Dat vertik ik dus en dan is de interesse vaak al weg  :P

Met de stereo net zo, o is dat zulk duur spul, laat eens horen dan. Prima maar ga dan even op de andere bank zitten op de sweetspot. Nee joh das niet nodig ik hoor het zo (van de zijkant) ook wel . Tsja, klinkt hetzelfde als bij mij thuis (plastic speakers enzo), alleen heb ik meer bas en meer hoge tonen!

;D

)p(

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 14:52:45


En )p(: Wat sluiten ze dan op de projector aan? Een Kruidvat DVD speler?  >:D:) ;D

Nee..wat meer high-end..van de mediamarkt!...just kidding  ;D

Geen blu-ray spelers nog zover ik weet...

peter

celerontje

Als ze graag bas willen horen doe het volgende:
CDtje van ''Normaal'' in je Oppo, reciever op Dolby Prologic, Lyngdorf aan, SUBWOOFER AAN... en....
Oehoe Oehoe Oehoerend hard, kwamen zie daar aangescheurd, Oehoe enz. etc. ;D

Maar opmerkingen van: Ik hoor het van zijkant ook wel, krijg ik ook regelmatig.
Gelukkig weet ik dan overtuigend te brengen dat de boel op de sweetspot afgesteld staat.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 14:52:45
Misschien moet je voor die ''Ouwe zakken'' een 35mm projector in je kamer zetten, nostalgie he?


Oh wij hebben nog 1 8mm en twee 16mm projetors hier staan  :P

peter

celerontje

)p(: Ik krijg een geweldig idee!
Ik maak een topic aan waarin mensen hun film/dia projector kunnen posten en erover praten!
Of zou jij dat willen doen met een mooie openingspost?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 15:05:16
)p(: Ik krijg een geweldig idee!
Ik maak een topic aan waarin mensen hun film/dia projector kunnen posten en erover praten!
Of zou jij dat willen doen met een mooie openingspost?

Ze staan niet opgesteld hoor...alles is gedigitaliseerd en kijken we gewoon via de projector nu ;)

peter

celerontje

Ik vind zo'n pruttelende projector wel iets hebben.
Zitten er ook geluidskoppen op?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 13:59:10
Ronald, ken jij ook mensen die een Full-HD scherm hebben met een Kruidvat achtig spelertje eraan?
Zo ja, heb je ze er wat van gezegd?

Mijn schoonouders ;D Ze hadden een CRT-TV (ik geloof via de Edah :-X) die het niet meer goed deed. Nu hebben ze een FullHD LCD. Redelijk beeld met SD digitale decoder, maar met die Kruidvat DVD-speler (via SCART) niet om naar te kijken, want de instellingen af fabriek waren ... :-X Ik had mijn calibratie DVD meegenomen om te helpen met instellen, maar verschillende testbeelden werden gewoon niet goed getoond. Met name de test van below-black en above-white was een ramp. Voor de gein daarna mijn Marantz DV9500 een keer meegenomen en weer dezelfde calibratie DVD erin. Dit keer via HDMI en toen werd het toch wel even stil in de huiskamer >:D

Nu ik de DV9600 heb gekocht, begint het te kriebelen bij mijn schoonvader ;D Ik hoef 'm waarschijnlijk niet eens te koop te zetten. Terwijl ze toch niet eens vaak een DVD kijken, maar dat zal dan snel anders worden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

)p(

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 15:13:25
Ik vind zo'n pruttelende projector wel iets hebben.
Zitten er ook geluidskoppen op?

Hoe bedoel je...de ene 16mm projector heeft optisch geluid de andere zowel optisch als magnetisch geluid.

We doen ze ook niet weg af en toe is het inderdaad gewoon leuk om de echte filmpjes te bekijken...

Ik dacht dat er al een topic hierover was een hele tijd terug...maar ik kan mij vergissen...

peter

celerontje

Als je schoonouders verder niet met audio bezig zijn, kunnen ze dan niet beter een mooi upscaling DVD speler van Oppo nemen?
Schijnen goeie spelertjes te zijn, en ze zijn niet zo groot.
Die Marantz is een behoorlijk zwaar en groot ding (wel degelijk)

Kan je de 9500 niet beter gewoon in je woonkamer zetten, eens gaat je CRT een keertje kapot en dan heb je gelijk een mooie speler voor bij de flatscreen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 15:42:05
Als je schoonouders verder niet met audio bezig zijn, kunnen ze dan niet beter een mooi upscaling DVD speler van Oppo nemen?
Schijnen goeie spelertjes te zijn, en ze zijn niet zo groot.
Die Marantz is een behoorlijk zwaar en groot ding (wel degelijk)

Kan je de 9500 niet beter gewoon in je woonkamer zetten, eens gaat je CRT een keertje kapot en dan heb je gelijk een mooie speler voor bij de flatscreen.
Om het topic van Ronald niet te vervuilen hou ik het kort ;)

De speler moet dan ook de CD-speler vervangen, want op audiogebied is het een stuk beter gesteld ;D We hebben inderdaad nagedacht over het houden van de DV9500 (maar dan voor de slaapkamer (daar zijn we verwend door het moois wat nu in de HT staat :P), maar zeker is dat nog niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op augustus 31, 2008, 16:38:08
Om het topic van Ronald niet te vervuilen hou ik het kort ;)
Hetgeen ons automatisch terugbrengt bij de PS Audio P500  ;D

HTip

Citaat van: Audioloog op augustus 31, 2008, 16:43:23
Hetgeen ons automatisch terugbrengt bij de PS Audio P500  ;D
;D Waar jij nu met veel plezier van gaat genieten 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Zaten we net lekker te kletsen, komt Ronald weer aanzetten met z'n rammelkassie! ;D

Ronald, zijn er nu met die PS audio ook zaken verbeterd die ik opmerkte tijdens de M&G?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!