hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Deleted member

Gaat lekker...Sub, speakerkabels en DAC!  ;D

hifiman

#1526
Citaat van: Antoine op februari 26, 2008, 15:27:33
Gaat lekker...Sub, speakerkabels en DAC!  ;D
Het leuke is dat ik om geen van alleen gevraagd heb, ik krijg niet eens de kans om eens een keer geduld te hebben  ;D
Maar ik vind het ook niet echt erg hoor  ;)

Die DAC is meer een soort toetje. Ik was helemaal niet van plan om weer andere DACs te proberen, maar ach als er eentje in de schoot wordt geworpen dan laat ik mij graag verrassen.  :)

scrutinizer

Citaat van: Antoine op februari 26, 2008, 15:27:33
Gaat lekker...Sub, speakerkabels en DAC!  ;D
Volgens mij gaan we de Prozac, sofa en geschoold personeel maar weer in het geheugen van de telefoon zetten, Antoine. :-\

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Ik denk al... het kan nooit lang duren voordat er weer zaken gaan veranderen. :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audioloog op februari 26, 2008, 15:29:33
Het leuke is dat ik om geen van alleen gevraagd heb, ik krijg niet eens de kans om eens een keer geduld te hebben  ;D
Maar ik vind het ook niet echt erg hoor  ;)

Je zou het eigenlijk wel erg moeten vinden ::) ;)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 15:33:23
Volgens mij gaan we de Prozac, sofa en geschoold personeel maar weer in het geheugen van de telefoon zetten, Antoine. :-\
Hoho niet gelijk zo negatief ;-)

Het uitproberen van luidsprekerkabels past geheel in het uitgestippelde plan toch  ??? Ik zou er eigenlijk even mee wachtten maar nu ik de mogelijkheid in de schoot geworpen krijg..

Die DAC hoorde niet tot het plan en feitelijk nog steeds niet! Ik ben er ook niet naar op zoek, maar wederom krijg ik er eentje in de schoot geworpen en ach even luisteren doet geen zeer  ;D

Het stappen plan wordt alsnog in de geplande volgorde afgewerkt!
- subwoofer
- plankjes
- stalen spike schotels
- luisteren
- andere LS kabel (single wired) en digitale coax kabel proberen

Groetjes,

Ronald

hifiman


Deleted member

Citaat van: Audioloog op februari 26, 2008, 15:29:33
Het leuke is dat ik om geen van alleen gevraagd heb, ik krijg niet eens de kans om eens een keer geduld te hebben  ;D
Maar ik vind het ook niet echt erg hoor  ;)

Die DAC is meer een soort toetje. Ik was helemaal niet van plan om weer andere DACs te proberen, maar ach als er eentje in de schoot wordt geworpen dan laat ik mij graag verrassen.  :)

Je bent allereerst natuurlijk de HTForum knuffelaudiofiel!  ;D Maar natuurlijk ziet ook een aantal mensen (AV123, RA Subs) hun kans schoon om jou wellicht te overtuigen van het kunnen van hun produkten. En als een actief member zoals jij enthousiast raakt of zelfs gaat overgaat tot aanschaf dan is dat natuurlijk kassa, zeker als meerdere schapen (zoals bijvoorbeeld ik ;)) gaan volgen! ;)

hifiman

#1533
De valkuil zit mijns inziens niet zozeer in het op korte termijn zaken proberen, maar in het (te) snel beslissen (lees kopen). Ik ben me daar ditmaal zeer van bewust en ben van plan niet in deze valkuil te vallen.  ^-^

Wat het commerciele tintje betreft, ik ben me daar uiteraard ook van bewust, neemt niet weg dat het tof/fijn is dat je zaken vrijblijvend thuis mag/kan uitproberen  :)

Daarnaast ben ik nu bezig een plan uit te voeren en niet zomaar wat aan het aanklooien. En nogmaals die DAC hoort niet eens bij het plan en had ik wellicht eigenlijk niet eens moeten noemen in dit topic :P





reMC

#1534
Citaat van: Audioloog op februari 26, 2008, 15:47:11
Waarom?

Omdat je jezelf wat tijd MOET gunnen. Je hebt nog geen dag naar de ene setup geluisterd en de wijzigingen staan alweer op stapel. GENIET even van muziek, al is het maar een maand ;)

Je gaat nu in alle haast allerlei wijzigingen tegelijk doorvoeren op een klank die je (gok ik) nog helemaal niet goed kent. Uiteindelijk is de boel ingespeeld, heb je vier wijzigingen doorgevoerd en weet je niet meer hoe je terug bij de 'magie' komt. Kan je weer opnieuw beginnen...

Vrees ik :-\

Ik WEET dat je niet van plan bent om te kopen, maar het is al 'gevaarlijk' te vergelijken om een set waar je nog een beetje aan moet wennen.

hifiman

#1535
Citaat van: reMC op februari 26, 2008, 15:58:33
Omdat je jezelf wat tijd MOET gunnen. Je hebt nog geen dag naar de ene setup geluisterd en de wijzigingen staan alweer op stapel. GENIET even van muziek, al is het maar een maand ;)

Je gaat nu in alle haast wijzigingen doorvoeren op een klank die je (gok ik) nog helemaal niet goed kent. Uiteindelijk is de boel ingespeeld, heb je vier wijzigingen doorgevoerd en weet je niet meer hoe je terug bij de 'magie' komt. Kan je weer opnieuw beginnen...

Vrees ik :-\
Je hebt zeker een punt, echter dat geldt op dit moment alleen voor die LS kabels! De andere zaken zijn het realiseren van zaken die al beluisterd en getest zijn! En de keuze van een sub speelt niet eens een rol in dit verhaal, enige doel (tav het stereoverhaal) is dat tie ge-elimineerd wordt :P

Als ik net zo ongeduldig was geweest als voorheen dan had er nu al een TEAC VRDS-10 gestaan  ;D  ;)



yorkie13

#1536
klopt, om even kort te reageren ga ik pas sinds een aantal weken met een subwoofer welke binnen
de wensen vd klant valt langs , wat is er nu mooier dan een dergelijke subwoofer in je eigen set en luisteruimte te beoordelen
ik doe dit mede daar ik er zelf ook wijzer van wordt wat mensen belangrijk vinden, de ene keer een HT set en de andere keer een subwoofer voor stereo toepassingen of beide
nu denk ik dat de door Audioloog gestelde eisen behoorlijk hoog liggen en dus de uitdaging des te groter is

hifiman

Citaat van: RA SUBS op februari 26, 2008, 16:01:44
nu denk ik dat de door Audioloog gestelde eisen behoorlijk hoog liggen en dus de uitdaging des te groter is
Je hebt geluk dat het voor HT is en niet voor de stereo set want anders was het mission impossible  ;D
Neemt niet weg dat ik er kritisch naar ga luisteren maar dan wel puur met film kijken als toepassing!

Commercieel of niet, het thuis mogen luisteren is gewoon altijd heel erg prettig en lang niet altijd mogelijk!  :)

Deleted member

Precies, het was overigens ook niet mijn bedoeling RA SUBS een bepaalde hoek in te duwen. Commercie is niet voor iedereen een vies woord. Ronald kreeg de aanbiedingen en accepteerde die vrijwillig. Alle partijen blij dus.  :)

hifiman

Citaat van: Antoine op februari 26, 2008, 15:47:33
Je bent allereerst natuurlijk de HTForum knuffelaudiofiel!  ;D Maar natuurlijk ziet ook een aantal mensen (AV123, RA Subs) hun kans schoon om jou wellicht te overtuigen van het kunnen van hun produkten. En als een actief member zoals jij enthousiast raakt of zelfs gaat overgaat tot aanschaf dan is dat natuurlijk kassa, zeker als meerdere schapen (zoals bijvoorbeeld ik ;)) gaan volgen! ;)
Trouwens Antoine, is het niet leuk/zinvol (ook voor jou) als we die LS kabel vergelijking (nordost/LAT/W&M) in jouw bijzijn gaan doen?

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

#1540
Citaat van: Audioloog op februari 26, 2008, 15:46:44
Hoho niet gelijk zo negatief ;-)
Niet negatief, eerder bezorgd :)

CitaatHet uitproberen van luidsprekerkabels past geheel in het uitgestippelde plan toch  ??? Ik zou er eigenlijk even mee wachtten maar nu ik de mogelijkheid in de schoot geworpen krijg..

Het kan mijn inziens geen kwaad eerst eens het e.e.a. tegen de kurk te laten liggen, Ronald....
Je set klonk op het moment ik je ermee achterliet gewoon goed. Dat er altijd wel kleine stapjes te maken zijn....zeker, maar dan wel in tijd..... maar dat is mijn mening. :)

CitaatDie DAC hoorde niet tot het plan en feitelijk nog steeds niet! Ik ben er ook niet naar op zoek, maar wederom krijg ik er eentje in de schoot geworpen en ach even luisteren doet geen zeer  ;D

Volgens mij niet een prioriteit...eerder een vorm van mist op het pad.


Het stappen plan wordt alsnog in de geplande volgorde afgewerkt!
- Fundatie binnen het kasje voor de Lens en Dac
- stalen spike schotels :-\
- luisteren
- luisteren
- luisteren
- na een verloop van tijd.......................................... een andere LS kabel, single wired of bi-wired, afhankelijk van het benodigde karakter, welke jij over een "iets" langere luisterperiode in kaart heb leren brengen.
Dat is mijn gedachte, Ronald.

Maar "kabbelend holwater" is een moeilijk te onderdrukken....sterker nog vrijwel onuitbanbaar:P

Groetjes,

Anton.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

#1541
Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
Niet negatief, eerder bezorgd :)
Ok dat mag  ;)

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
Het kan mijn inziens geen kwaad eerst eens het e.e.a. tegen de kurk te laten liggen, Ronald....
Mee eens... Overigens moet ik wel, binnenkort ruim 3 weken in het buitenland  :o  :)
Maar je bedoeld natuurlijk vooral luisteren.

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
Je set klonk op het moment ik je ermee achterliet gewoon goed. Dat er altijd wel kleine stapjes te maken zijn....zeker, maar dan wel in tijd..... maar dat is mijn mening. :)
Ik ben het met je eens dat het goed klonk, maar nog niet helemaal naar wens (presence stemmen zeg maar). Je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat eerst laten bezinken wijs zou zijn. Afijn ik heb nog niks veranderd/gekocht dus er is nog hoop  ;)

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
Volgens mij niet een prioriteit...eerder een vorm van mist op het pad.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die DAC mij aan het twijfelen gaat brengen... Beetje mist is niet erg als je maar niet verdwaald  ^-^

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
Het stappen plan wordt alsnog in de geplande volgorde afgewerkt!
- Fundatie binnen het kasje voor de Lens en Dac
Jaja dat bedoelde ik ook!!! Gaat zaterdag gerealiseerd worden!  :)

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
- stalen spike schotels :-\
Tsja lijkt me niet zo dramatisch, is het een verslechtering dan gaan ze er gelijk weer onderuit, was niet van plan om de huidige 2 euro spike-schoteltjes te verkopen ofzo :P

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
- luisteren
- luisteren
- luisteren
- na een verloop van tijd.......................................... een andere LS kabel, single wired of bi-wired, afhankelijk van het benodigde karakter, welke jij over een "iets" langere luisterperiode in kaart heb leren brengen.
Dat is mijn gedachte, Ronald.
Helder!  :-[

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 16:19:11
Maar "kabbelend holwater is een moeilijk te onderdrukken :P
Ik vrees het ja  :P

Groetjes,

Ronald

Deleted member

Citaat van: Audioloog op februari 26, 2008, 16:17:18
Trouwens Antoine, is het niet leuk/zinvol (ook voor jou) als we die LS kabel vergelijking (nordost/LAT/W&M) in jouw bijzijn gaan doen?

Groetjes,

Ronald

Het is al weer een hele tijd terug dat ik je set heb gehoord en er is daarna erg veel veranderd dus benieuwd naar je set ben ik zeker!  :) Voor een kabelshootout ben ik echter minder geschikt (verschillen tussen bijvoorbeeld een aantal goede interlinks hoor ik tot nu toe eigenlijk nooit op andere sets) maar als je een plekje over hebt altijd gezellig!

hifiman

Citaat van: Antoine op februari 26, 2008, 16:52:16
Het is al weer een hele tijd terug dat ik je set heb gehoord en er is daarna erg veel veranderd dus benieuwd naar je set ben ik zeker!  :) Voor een kabelshootout ben ik echter minder geschikt (verschillen tussen bijvoorbeeld een aantal goede interlinks hoor ik tot nu toe eigenlijk nooit op andere sets) maar als je een plekje over hebt altijd gezellig!
Buiten het feit dat de gezelligheid voorop staat lijkt het me ook interessant voor jou of je tussen deze verschillende kabels verschillen hoort daar waar het de "presence" van stemmen betreft? Hoor je dat niet dan is dat ook nuttige informatie toch?
Wat de beste keuze in jouw set is, is dan weer een ander verhaal natuurlijk..

Plekje over? Ik had verder niemand uitgenodigd  ;D

)p(

Ik zou zeker nog niet naar andere kabels gaan luisteren. Zoals Anton aangeeft eerst je set goed leren kennen met verschillende muziek...zou zo maar kunnen dat je dan zelfs van mening verandert over hoe de stemmen moeten klinken. Een andere kabel kan altijd nog...en je hebt zelf al gezegd dat je nu goed naar je set kunt luisteren...doen dus...luisteren!

peter

Audiofiel

Ik sluit me hierbij aan. Je gaat bijna weer zo snel als een kind in een snoepwinkel. Neem eens rustig de tijd om aan je set te wennen. Er valt zoveel te leren uit het kunnen herkennen van het karakter van je eigen set... vaste basis en zo... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Citaat van: Audioloog op februari 26, 2008, 16:55:09
Buiten het feit dat de gezelligheid voorop staat lijkt het me ook interessant voor jou of je tussen deze verschillende kabels verschillen hoort daar waar het de "presence" van stemmen betreft? Hoor je dat niet dan is dat ook nuttige informatie toch?
Wat de beste keuze in jouw set is, is dan weer een ander verhaal natuurlijk..

Plekje over? Ik had verder niemand uitgenodigd  ;D

Aha, dan heb ik een eerder bericht verkeer begrepen, maar inderdaad altijd gezellig! :) Ik lees wel over het wanneer, hoe en wat en als je het toch uitstelt (vanwege de adviezen hier waar ik me wel in kan verplaatsen) prima natuurlijk!  ;)

SpeedyAndré

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 17:57:36
Daarnaast heb je de BH niet verknipt (toch?!? ;D )

Ik vraag me echt af wat er naast de audio hobby nog meer in bepaalde huiskamers gebeurt  :P ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

DJ-Foxx

Citaat van: SpeedyAndré op februari 26, 2008, 20:41:38
Ik vraag me echt af wat er naast de audio hobby nog meer in bepaalde huiskamers gebeurt  :P ;D

André  8)

genoeg! ;), kan ik je vertellen! wahaha... >:D

hifiman

#1549
Na er even rustig een nachtje over geslapen te hebben, heb ik het mogen lenen van de DAC in kwestie afgezegd. Ik ben helemaal niet op zoek naar een DAC, de DAC heeft te weinig mogelijkheden qua aansluitingen voor mij en ik ben inderdaad al even met genoeg variabelen tegelijk bezig. Ik was op dit punt inderdaad even wat te over-enthousiast gisteren :P

De luidsprekerkabels luisteren ga ik wel doorgang laten vinden, ik krijg nu de kans om een tweetal kabels te luisteren waar ik nieuwsgierig naar ben en die kans laat ik niet liggen. Daarnaast vind ik het prettig om op korte termijn al te kunnen horen wat voor soort veranderingen qua sound andere LS kabels teweeg kunnen brengen. Het advies dat ik alvorens een keuze te maken beter eerst een tijd kan luisteren neem ik ter harte!