Ergenissen in apparaten.....

Gestart door J.A.F._Doorhof, juni 22, 2002, 22:24:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Na ongeveer een winkel voorraad aan apparaten thuis gehad te hebben, heb ik een leuke ergenis top X.

1.
Geen verlichting op AB's
Op zich voor mij geen probleem, omdat we de Pronto gebruiken, maar voor veel mensen een ramp.

2.
Geen detachables power cords
Prachtige versterkers en pre-amps met VASTE powercords, en dan vaak ook nog hele matige.

3.
Verkeerde labels en displays
Een high-end apparaat dat de term S-VHS gebruikt als aansluiting (hoort S-video te zijn).

4.
Verloop kabels voor je 5.1 input
Tegenwoordig is een 5.1 input hoog nodig voor DVD-A en SACD, het is dan ZEER belangrijk dat dat goede verbindingen zijn, en natuurlijk geen verloopstekkertje met een paar contra pluggen.

5.
Subwoofers zonder uit knop
Heb ze gelukkig nooit gehad, maar lijkt me toch zeer irritant.

6.
Weergevers met een stand 6500 die 15000 is
Tja, wat kan ik daar op zeggen. Als je iets labeled zorg dan ook dat het klopt, of label het als warm, middle cool.

7.
Dead pixels op LCD's
Als de techniek nog niet goed genoeg is, breng het dan niet op de markt.

Ben benieuwd naar jullie ergenissen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation


Henk

Enkele dingen die ik recent heb meegemaakt:

Speaker aansluiting
Ik heb net een nieuwe reciever gekocht en ik had verwacht dat ik de luidsprekerkabels via bananan-pluggen aan kon sluiten (en had er ook enkele mooie ingeslagen), maar nee hoor het waren van die draaidingen waar het heel moeilijk is om een dikke speaker kabel aan vast te krijgen (maar het was in ieder geval nog beter dan de spring-clips die op mijn oude Yamaha zaten voor de achterkanalen).

Bass-management voor 5.1 bronnen
Mijn DVD-Audio speler doet geen bass-management op de front-speakers (wel op de rears en center) terwijl mijn versterker geen bass-management doet op de externe 5.1 ingang.

Maar een 5.1 ingang
Het is vreemd dat de meeste versterkers wel een fors aantal stereoingangen hebben, maar dat er maar een 5.1 ingang op zit. Het gevolg: bij gebrek aan een High Quality standaard wordt je verplicht om voor een formaat te kiezen (DVD-Audio of SACD), aangezien er nog maar weinig hybride spelers op de markt zitten.


Een paar ergernissen die wat verder van me weg staan:

Geen digitaal transport voor High Qualty audio
Bovengenoemde twee ergernissen zouden trouwens in een klap opgelost kunnen worden (in nieuwe apparatuur) als men toe zou staan om DVD-Audio en SACD digitaal te transporteren.

Geen PAL Progressive
Mag ook niet van het DVD-Forum

Geen digitaal transport voor videosignalen
Het is maf dat het videosignaal wat digitaal uit de MPEG decoder komt eerst analoog gemaakt moet worden om later in de TV/Projector weer gedigitaliseerd te worden.
Je raad het al: dit mag ook al niet van het DVD-Forum.

Erik

Citaat van: Henk op juni 22, 2002, 23:58:21Geen digitaal transport voor videosignalen
Het is maf dat het videosignaal wat digitaal uit de MPEG decoder komt eerst analoog gemaakt moet worden om later in de TV/Projector weer gedigitaliseerd te worden.
Je raad het al: dit mag ook al niet van het DVD-Forum.

Geldt dat ook voor HTPC´s met een DVI aansluiting?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Printers.
Koop je een printer op zaterdag, kom je er thuis om 17.05 uur achter dat ze er geen parallelle kabel bijzit (prijs 4 euro).
Kun je het hele weekend nog niets uitprinten. Vraag het dan tenminste, zodat je er zelf een kabel bij kunt kopen.  Een klant die voor het eerst een printer koopt weet dat toch niet.

Klant: Zit inkt bij?
Verkoper: ja meneer
Klant: Zit er ook papier bij?
Verkoper: ja meneer
Klant: Nou dan kan er niets meer mis gaan denk ik.
Verkoper: inderdaad.

Klant om 17:05: godv&"#$(()_&&%$$
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MrPink

Verkoper om 17:05: Hahaha, wat een sukkel! ;D

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Gebrekkige handleiding ?
Lees nooit de handleidingen, alleen als het misgaat.

Henk,
Zitten er geen dopjes in je speakeraansluitingen, vaak kun je die dopjes eruit halen en alsnog banana gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 23, 2002, 11:19:04Gebrekkige handleiding ?
Lees nooit de handleidingen, alleen als het misgaat.


MvrGr.
Frank

Dat bedoelde ik ;)

garmtz

ik erger me ook wel aan wat dingetjesin sommige apparaten:

Veel te ingewikkelde bediening
Sommige recievers zijn gewoon compleet onbegrijpelijk opgezet qua logica. Bovendien zitten er vaak teveel onzinnige functies op, die het overzicht versclechteren en is de a.b. vaak te complex.

Slecht opgezet bass-management
Ik zie soms gewoon FOUTEN in het bass-management (Sunfire Theater Grand is hier een voorbeeld van) van receivers/voorversterkers en ik vind bovendien het bass-management vaak veel te simpel opgezet. Wij willen meer kantelfrequenties!

De rest is al zo'n beetje genoemd.

Henk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 23, 2002, 11:19:04Zitten er geen dopjes in je speakeraansluitingen, vaak kun je die dopjes eruit halen en alsnog banana gebruiken.

Volgens mij zaten de schroefdoppen op een vrij kleine schroefdraad, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat men daarin nog een gat kan maken voor een banaanplug.
Het aansluiten en terugzetten van alle spullen heeft me genoeg moeite gekost, ik ga voorlopig geen halsbrekende toeren uithalen om te kijken hoe het nou echt zit (wellicht over een paar maand bij m'n verhuizing).

Voor de nieuwsgierigen: het gaat hier om een DENON 3802 receiver.

searcher

Sticker festival van logo's.

Het merk,THX,DD,DTS en noem maar op.
Het onder de goede hoek richten van een IR afstandsbediening.
LOUDNESS ect..... strak en sober.

Verlichting aan de achterzijde zodat ik niet steeds een zaklantaarn in mijn mond moet houden ( set staat in een kast).

                                              m.v.g Searcher



dick

Een lawaaierige DVD speler.. Vreselijk, vooral in stille momenten dat gespin van een DVD speler, dan ga je op gegeven moment meer naar de DVD speler luisteren dan naar de film of muziek..

garmtz

Dick, wees dan maar blij dat je geen Mitsubishi CRT aan het plafond hebt hangen. Daar is iedere DVD-speler compleet onhoorbaar bij...  ::)  Maar ach, het beeld is goed. Ga gewoon een keer een hush-box maken.

garmtz

Citaat
Citaat van: Henk link=board=16;threadid=2315;start=0#18161 Voor de nieuwsgierigen: het gaat hier om een DENON 3802 receiver.
/quote]
henk, de 3802 heeft absoluut zeker normale 5-way binding posts, die ook banaanpluggen accepteren. Ik werk regelmatig met deze versterker en gebruik altijd banaanpluggen, dus het moet gewoon kunnen.

dick

Citaat van: garmtz op juni 23, 2002, 21:45:36Dick, wees dan maar blij dat je geen Mitsubishi CRT aan het plafond hebt hangen. Daar is iedere DVD-speler compleet onhoorbaar bij...  ::)  Maar ach, het beeld is goed. Ga gewoon een keer een hush-box maken.

Ik geloof niet dat mijn financiën dit dilema toestaan. ;)Maar ik zou het er graag voor over hebben hoor! En tijdens het luisteren naar muziek, staat deze toch uit.. En de DVD speler niet.

garmtz

Citaat van: dick op juni 24, 2002, 10:21:56En tijdens het luisteren naar muziek, staat deze toch uit.. En de DVD speler niet.
Dat is waar...

markvl

Default instellingen die niet te veranderen zijn
Mijn breedbeeld tv begint altijd op "wide" terwijl de meeste zenders nog in 4:3 uitzenden.

Trouwens, dat is ook nog zo'n ergernis ;D

Maar nog een tip voor searcher:
Citaat van: searcher op juni 23, 2002, 20:40:39Verlichting aan de achterzijde zodat ik niet steeds een zaklantaarn in mijn mond moet houden ( set staat in een kast).
Voor dat soort dingen heb ik een Petzl koplampje. Te krijgen bij buitensportzaken/kampeerwinkels en ook zeer handig bij computerreparaties...

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

bmateijsen

Citaat van: garmtz op juni 23, 2002, 21:53:34
Citaat
Citaat van: Henk link=board=16;threadid=2315;start=0#18161 Voor de nieuwsgierigen: het gaat hier om een DENON 3802 receiver.
/quote]
henk, de 3802 heeft absoluut zeker normale 5-way binding posts, die ook banaanpluggen accepteren. Ik werk regelmatig met deze versterker en gebruik altijd banaanpluggen, dus het moet gewoon kunnen.

inderdaad dus gewoon even de plastic dopjes eruit pulken... Dan kunnen de bananen er zo in!

Groet Bjorn

RCA

Apparaten die kwalitatief exelantée zijn , maar het dag licht niet kunnen verdragen.
Zo lelijk dat je ze het liefst van de brug gooit.

Nieuwe apparaten met de meeste onlogische bugs, in zo wel soft- alsmede hardware
terweil zo bij overmaat van ramp, eigelijk dezelfde software gebruiken.
Rar maar waar  ;D
Een beetje buur heeft oordopje

J.A.F._Doorhof

Daglicht hebben we weinig last van natuurlijk, maar zonder gekheid, het kan me echt helemaal niets schelen hoe een apparaat eruit ziet als hij doet wat hij moet doen en hij presteerd goed dan mag het rustig een printplaat op spikes zijn ipv een mooie kast.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#20
Subwoofers die naar 2 á 3 minuten al op stand-by springen.

Mijn huidige sub (Kenwood SW-501) springt na 8 minuten (vind ik nog te vroeg) op stand-by en mijn toekomstige sub (B&W ASW 650) die springt dus in na 2 á 3 min. in de stand-by.

De Kenwood kan ik niet van de stand-by stand afzetten, maar de B&W sub die kan ook op ON worden gezet i.p.v. AUTO en dat ie niet na 2 á 3 min. in de stand-by springt (gelukkig ;D).

Je raadt al waar mijn voorkeur naar uitgaat: no stand-by ;D.


MvrGr.
Robert

Robert

#21
O ja.

Nog zo iets.

Een uit-knop op de achterkant van de sub.
Nu is het verhaal omgekeerd.

De Kenwood heeft de aan/uit knop op de voorkant zitten en de B&W op de achterkant.

Wat heb ik wel met subwoofers ;D.


MvrGr.
Robert

Bart_M

#22
Daar heb ik dus nog een mooi verhaaltje over.

Vroeger in een grijs verleden (vorige eeuw ofzo), toen DPL er net was, kocht ik een Kenwood versterker. Lang voor gespaard, en wauw, wat gaaf. Na een tijdje een cd speler bij gekocht. Tot dusver allemaal goed.
Daarna zag ik bij een vriend van mij een grafische equalizer.  :o
Dat moest ik ook hebben. Dus ik naar de winkel. Ik leg uit welke set ik heb, en de verkoper raadt mij aan om ook een Kenwood equalizer te nemen. Dus ik vroeg of ik die zo aan kon sluiten: "geen probleem jongeman".

Ik ga trots naar huis en sluit hem aan. Maar wat nu? Bij zware bassen wordt de versterker helemaal overstuurd. Kraken en piepen geblazen. Dus ik bel op naar die zaak, en vraag wat het kan zijn.
Antwoord van de verkoper:
"Ja meneer, u vroeg of u hem aan kon sluiten, maar niet of u hem aan kon zetten."  >:(   ???

Jullie kunnen mij lichte (understatement van de eeuw) woede aanval begrijpen, en de verkoper gelukkig (voor hem) ook na een tijdje.

Uiteindelijk is het netjes opgelost door de eigenaar van de zaak, maar het ging niet makkelijk.

Dus op nummer 1 van mijn lijstje met grootste ergernissen die je kan hebben aan een apparaat:
Dat je hem niet aan mag zetten.  :P

Poeh, ik word er bijna weer pissig van als ik eraan terug denk.

Grtn,
Bart

RCA

Sorry, maar het uiterlijk van je apparatuur in net zo belangrijk
alsmede zijn presaties.....
Misschien delen een aantal mensen deze mening niet,
maar dat spul staat wel in je HT, waar je zoooo veel voor over heb.
Bovedien zit je er wel de heledag naar tekijken , als dit in je woonkamer staat

**RCA**
Een beetje buur heeft oordopje

Lynxxx

displaytjes die je niet kunt dimmen

Niets is irritanter dan front lcd paneeltjes en ledjes die in je gezicht (en op je beeld) zitten te schijnen.

Geen normale speakeraansluitingen
een frustratie voor velen. De meest verschrikkelijk aansluiting ooit vind ik wel van die boutjes met zo'n vierkante moer waar je je speakerkabeltjes omgeen moet buigen en dan vast moet zetten.

Geen 19" oortjes
Ze zouden alle fabrikanten moeten verplichten op OF alles op een maat te maken (moet je voor de gein eens een pioneer dvd speler op een versterker van denon neerzetten) OF overal 19" oortjes bij moeten leveren, dan kan alles hoppakee het rek in. Vroeger begrepen ze dat veel beter. Tegenwoordig presteert Yamaha het zelfs om versterkers en dvd spelers uit te brengen die met moeite te matchen zijn (510/520 en oudere receiver = fashion police disaster :) )

plastic frontpanelen
Als ik plastic frontpanelen wil koop ik wel een my first sony. Vooral de goedkopere versterker en receiver lijn van pioneer voelt en ziet er schrikbarend goedkoop uit.

wel ingangen, geen uitgangen
Tuurlijk als ik 1 receiver koop wil ik daar nooit meer eindversterkers aan koppelen... dingen die aan een boom hangen.

vern##keratieve specificaties
Als er nog eens iemand is die mij doorleuk vertelt dat de ene amp 150 watt bij 8 ohm levert en die vergelijkt met een amp waarbij we plotseling over 6 of 4 ohm blijken te spreken, draai ik 'm z'n nek om. Hetzelfde geldt voor het eeuwige gedonder over peak vs average power output. Als ik yamaha moet geloven is het allemaal 2 x 105 watt.. tuuurlijk.

verwarring
Is het nou een 5.1, 6.1, 7.1 kanaals IN of UIT versterker? De discussies die ik al heb gevoerd over de pioneer en yamaha receiver lijnen en de hieroglyphen die ik als specs krijg aangereikt wordt ik stapelgek van.

my favorite: PC speaker specs
"Deze speakers zijn actief en hebben een maximum vermogen van 1250 Watt!". Oh.. wauw en dat allemaal door een snoertje met een dikte van een stukje spagetti en een 25 watt ac adapter! :)



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl