wil's woonkamer set

Gestart door wil, augustus 17, 2004, 12:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

#250
Citaat van: Ar op april  7, 2006, 21:58:28
Mooi hoor,staat goed die plasma.

Hij heeft een Pioneer plasma, Ar, geen Acurus... ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sauron

Hey Wil, proficiat ziet er "strak"uit

ben ook wel benieuwd naar deze vraag

CitaatWil, toch eens vragen...hoe bevalt het grote scherm je nu?
Omdat jij, net als ik (en nog enkelen), twijfelde over de aanschaf van een 37" of een 42" ivm. de kleine kijkafstand van <3m.
Is het beeld van de Panasonic scherp en toch rustig genoeg om prettig te zijn en vooral te blijven?
geplaatst op: Gisteren om 19:12:09Geplaatst door: DeeCruise 
groet Sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op april  7, 2006, 23:49:22
Hij heeft een Pioneer plasma, Ar, geen Acurus... ::) ;D

Ik vindt ze allebei mooi,vooral die Panasonic  ;D

Ar
Tevredenheid!!!

wil

Citaat van: Moony op april  7, 2006, 21:14:46
Wil, toch eens vragen...hoe bevalt het grote scherm je nu?
Omdat jij, net als ik (en nog enkelen), twijfelde over de aanschaf van een 37" of een 42" ivm. de kleine kijkafstand van <3m.
Is het beeld van de Panasonic scherp en toch rustig genoeg om prettig te zijn en vooral te blijven?
Ik tijfelde inderdaad. Vooral met de gedachte: een kleiner scherm heeft bij het zelfde aantal pixels kleinere pixels en oogt dat scherper op kleinere afstand. Maar ik ben hier écht heel tevreden over. Met de Hitachi had ik het gevoel wel van "ik moet een kleiner scherm" maar dit scherm is gewoon scherper en rustiger. Het was net alsof de Hitachi bij sommige kleurvlakken gewoon niet wist welke verhouding rood-groen-blauw hij moest kiezen om een pixel een bepaalde kleur te geven. Vooral bij voetbalvelden was dat heel duidelijk en dat gaf hem een "grof beeld" zoals Frank dat noemde.
Ook het design van dit scherm (de lichtgrijze buitenrand) maakt dat ie kleiner oogt dan ie in werkelijkheid is. Daar was mijn vrouw ook erg over te spreken.
Citaat van: Hipster op april  7, 2006, 21:24:07
Hi Wil.
Mooi scherm.
Kun je mij ook vertellen of de netsnoer aansluiting links of rechts zit.
Van achteren bekeken. ::)
Saludos,Hipster.
De netsnoer-aansluiting zit aan de linkerkant van VOREN bekeken en dus aan der rechterkant van ACHTEREN bekeken ;D, ongeveer 15 cm van de onderkant. Er zijn klemmetjes bijgeleverd waarmee je aan de achterkant de verschillende snoeren een bepaalde richting op kan leiden. Ik gebruik die niet omdat alles de kabelgoot in gaat.
De netsnoer-aansluiting is vlak dus volledig verticaal gericht. De andere aansluitingen staan loodrecht op het scherm. Vooral bij de 3 scart-aansluitingen is dat erg handig (als je tenminste een niet-rechte stekker hebt). Gewoon in pluggen en de kabel hangt rustig naar beneden. Even met een klemmetje het hoekje omleiden en hij gaat precies daarheen, waarheen jij dat wilt :).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: Ar op april  8, 2006, 00:03:48
Ik vindt ze allebei mooi,vooral die Panasonic  ;D

Ar
Van de Pioneer, Panasonic en Acurus vind ik de Panasonic het mooiste beeld geven, de Acurus geeft het mooiste geluid, van de Pioneer vind ik niks... ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op april  8, 2006, 19:02:58
:-X :'( ;D
Laat ik het anders zeggen, de Pioneer vind ik (te) duur ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Staaled

Hi Wil.

Bedankt voor je uitgebreide info.
Ik vroeg het ivm de lengte van mijn netsnoer.
Gelukkig zit ie voor mij gunstig....... ::)

Saludos,Hipster,
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

wil

De verbouwing gaat naderen...

Over enkele maanden gaan we verhuizen en krijgen we dus een andere ruimte om de set in op te stellen. Een mooi moment om tal van zaken te evalueren.  Maar het maken van keuzes is moeilijk, vooral omdat ik weet wat ik heb. Laat ik eerst eens een plaatje geven van de ruimte waar de set in moet komen:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DA BoSS

Hoi Wil,

Weet je al waar je zit&luisterplek gaat creeren, of staat dat nog open?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

wil

Aangezien we aan de linkerzijde een open haard hebben en we de plasma graag tussen de fronts willen, is het logisch dat de plasma op plek "B" komt. Bij een 5.x-set is het dan al makkelijk om de rest in te vullen.

Maar ik twijfel of ik wel verder wil met een 5.0-set of terug ga naar een 2.0-set. Ergens voel ik er wel wat voor om terug te gaan naar een beperkter aantal componenten maar van een hoger niveau.

Wie heeft argumentenen tips om mij bij mijn huidige set te laten blijven of te switchen naar een stereoset waar ook een dvd/sacd-speler op aangesloten moet kunnen worden?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: DA BoSS op oktober  4, 2006, 11:00:25
Hoi Wil,

Weet je al waar je zit&luisterplek gaat creeren, of staat dat nog open?

mvg,
De beperking is de open haard. Waarschijnlijk komt daar of een bank of een feauteuil voor te staan die verschuifbaar is als we de open haard willen gebruiken. Het aantal zitplekken wordt 4 of 5. Bestaande uit twee tweezits banken (die we al hebben en meeverhuizen) en eventueel een extra feauteuil.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Citaat van: wil op oktober  4, 2006, 11:11:45
Aangezien we aan de linkerzijde een open haard hebben en we de plasma graag tussen de fronts willen, is het logisch dat de plasma op plek "B" komt. Bij een 5.x-set is het dan al makkelijk om de rest in te vullen.

Maar ik twijfel of ik wel verder wil met een 5.0-set of terug ga naar een 2.0-set. Ergens voel ik er wel wat voor om terug te gaan naar een beperkter aantal componenten maar van een hoger niveau.

Wie heeft argumentenen tips om mij bij mijn huidige set te laten blijven of te switchen naar een stereoset waar ook een dvd/sacd-speler op aangesloten moet kunnen worden?

wil

Plasma op plek B klinkt het meest logisch, echter hoe kom je er dan recht voor te zitten? Een bank tegen de openhaard aan is ook niet alles. Wij hebben in de woonkamer ook een dergelijke opstelling en het is een drama om een goede opstelling te vinden. Plasma tegen het raam zou ook kunnen, dan zet je daar een bank tegenover en een bank op plek B. speakers kunnen dan gemakkelijk worden ingevuld.

wil

Citaat van: JCL op oktober  4, 2006, 11:15:52
Plasma op plek B klinkt het meest logisch, echter hoe kom je er dan recht voor te zitten? Een bank tegen de openhaard aan is ook niet alles. Wij hebben in de woonkamer ook een dergelijke opstelling en het is een drama om een goede opstelling te vinden. Plasma tegen het raam zou ook kunnen, dan zet je daar een bank tegenover en een bank op plek B. speakers kunnen dan gemakkelijk worden ingevuld.
Die plasma voor het raam gaat niet, het middelste raam is in werkelijkheid een dubbele deur, dus van de vloer tot 2,2 meter hoog!
Die bank voor de open haard kan wel, alleen zullen we hem soms verschuiven naar de plek voor het raam; da's niet zo erg...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Dat is ook precies hoe wij het in de woonkamer hebben (bank voor de openhaard en dan wegschuiven als je fikkie wilt stoken). Probleem is dan dat je op zaterdag avond (de vast openhaard avond in de winter) niet meer relaxt TV kunt kijken :S

wil

Citaat van: JCL op oktober  4, 2006, 12:02:28
Dat is ook precies hoe wij het in de woonkamer hebben (bank voor de openhaard en dan wegschuiven als je fikkie wilt stoken). Probleem is dan dat je op zaterdag avond (de vast openhaard avond in de winter) niet meer relaxt TV kunt kijken :S
Sjit, daar had ik nog niet aan gedacht  :-\.

Even on-topic:
Mijn ideeën voor een surround-set blijven ongewijzigd. In dat geval blijven de speakers en de versterking en zou ik met name op het gebied van plaatsing een flinke stap vooruit zetten ivm. een veel betere plaatsing van de fronts tov. de luister/kijkplek.

Mijn ideeën voor een stereo-set zijn heel divers. Sonus Faber speakers kunnen me erg bekoren, ook qua design. Of het dan monitoren of staanders worden weet ik nog niet. Maar er zijn vast nog meer speakers die een dergelijke klank hebben. Qua versterking weet ik het dan niet zo goed. Ik voel dan wel wat voor een buizenversterker, of een hybride, dat zou ook kunnen. Maar dan wordt de keus opeens erg groot!
PrimaLuna vind ik veel waar voor zijn geld, maar tweedehands is een Pathos ook voor onder de €1500 euro te krijgen. Unison Research vind ik ook mooi, maar een Copland ziet er ook strak uit. Verder uiteraard Graaf en misschien wat exotischere zoals een Jadis of een Kronzilla hoewel ik niet weet of dat voor dat bedrag te krijgen is.
Het leuke van "terug-naar-stereo" is dat mijn liefde voor vinyl weer op kan bloeien. Dat lijkt me toch ook wel weer mooi. Met een surroundset ga ik daar niet aan beginnen.

Wie heeft nuttige input?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kippekop

#266
Mij lijkt de enige oplossing je kamer in twee delen te vormen. Dus een zithoek/hifi set rechtsonder in te creeeren (zo'n 3,5 meter breed?) (en rechtsbovenin een mooie studeerhoek of zoiets). 5 meter afstand van je tv is ERG ver hoor...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

DA BoSS

Wat is je budget precies?

-speakers
-versterker
-kabels

Ook een nieuwe cd-speler erbij?
Heb je Sonus Faber al beluisterd? (welke?)
Gezien de grootte van de luisterruimte (25m2), zou ik persoonlijk voor monitoren+sub gaan...
Misschien is de VAD wel een mooie plek om tot een soort van shortlist te komen?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

#268
nog een tip voor als je er het geld voor over hebt:
laat je nieuwe woning bezoeken & doorrekenen door Toine Dingemans 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Boontje

als de openhaard niet lekker uitkomt sloop je hem toch?
Hangt van je prioriteiten af denk ik en als je overweegt om een bank voor een openhaard te plaatsen kun je hem ook gewoon slopen?

of iets te radicaal gedacht?
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

wil

Citaat van: kippekop op oktober  4, 2006, 13:08:53
Mij lijkt de enige oplossing je kamer in twee delen te vormen. Dus een zithoek/hifi set rechtsonder in te creeeren (zo'n 3,5 meter breed?) (en rechtsbovenin een mooie studeerhoek of zoiets). 5 meter afstand van je tv is ERG ver hoor...
Rechtsbovenin komt een tafel met 6 stoelen, we moeten immers érgens eten. Maar de kijkafstand is natuurlijk geen 5 meter. Door de open haard die 70 cm diep is en dan nog een bank ervoor zit je al snel op nog maar 3,5 meter, en da's netjes voor een 42" plasma.

Citaat van: DA BoSS op oktober  4, 2006, 13:10:10
Wat is je budget precies?

-speakers
-versterker
-kabels

Ook een nieuwe cd-speler erbij?
Heb je Sonus Faber al beluisterd? (welke?)
Gezien de grootte van de luisterruimte (25m2), zou ik persoonlijk voor monitoren+sub gaan...
Misschien is de VAD wel een mooie plek om tot een soort van shortlist te komen?

mvg,
Speakers mogen tussen €1500,- en €2000,- per paar kosten. Een versterker mag ca. €1500,- kosten. Kabels heb ik al.
Cd-speler blijft zeer voorlopig de Marantz cd6000ki. Misschien ooit een snaaraangedreven speler, maar deze Marantz vind ik gewoon heel fijn.
Mij spreekt de combi van monitoren plus sub ook wel aan, daar voel ik inderdaad wel iets voor.

Dit jaar ga ik juist NIET naar de VAD aangezien de rest van de verhuizing ook prioriteit heeft. Bovendien wil ik waarschijnlijk toch tweedehands en heb ik de afgelopen jaren al genoeg VAD gezien en gehoord.
De SF's die ik gehoord heb waren de Domus Concertino en Concerto, allebei vond ik ze mooi, misschien de Concertino nog wel mooier, maar daar hing ook een heel andere (geen duurdere) set aan.

Citaat van: DA BoSS op oktober  4, 2006, 13:15:25
nog een tip voor als je er het geld voor over hebt:
laat je nieuwe woning bezoeken & doorrekenen door Toine Dingemans 8)
Ja... dat kan natuurlijk wel, maar ik weet niet of ik echte akoestische aanpassingen wil gaan doen... Daar moet ik nog eens goed over nadenken.
Citaat van: Boontje op oktober  4, 2006, 13:51:20
als de openhaard niet lekker uitkomt sloop je hem toch?
Hangt van je prioriteiten af denk ik en als je overweegt om een bank voor een openhaard te plaatsen kun je hem ook gewoon slopen?

of iets te radicaal gedacht?
:o :o Ja, dat is VEEL te radicaal gedacht. In deze huizen is een werkende open haard een uitzondering, die blijft gewoon, bovendien is een open haard soms best lekker cosy  8)...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Heb je er nooit aan gedacht om gewoon bij B&W te blijven? Nautilus 805 oid? Moraal van het plaatsingsverhaal, een openhaard is net een vrouw, ze zitten in je hele HT in de weg maar daar buiten zijn ze buitengewoon prettig om te hebben ;D

Boontje

#272
haha okeej  ;D Het is en blijft een kwestie van keuzes maken  :P
Maar als je de openhaard blijft vind ik het zonde om met je rug ernaartoe te gaan zitten.
Dan zou ik de set op hoek D zetten (kan je ook gelijk van de openhaard genieten), alhoewel dit audio technisch misschien minder is. Maar goed jij wil je openhaard houden  ;). Keuzes maken toch?  >:D

p.s. in welk programma heb je het plattegrondje gemaakt? wil er nl. ook een keer eentje maken.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

wil

Citaat van: JCL op oktober  4, 2006, 15:12:05
Heb je er nooit aan gedacht om gewoon bij B&W te blijven? Nautilus 805 oid? Moraal van het plaatsingsverhaal, een openhaard is net een vrouw, ze zitten in je hele HT in de weg maar daar buiten zijn ze buitengewoon prettig om te hebben ;D
Jawel hoor, daar heb ik wel aan gedacht. Een nautilus 805 is inderdaad ook een optie. Ik moet een 805 eigenlijk eens naast een SF Concertino horen, en dan eens luisteren welke de beste allrounder is maar wel het karakteristiek van de SF's heeft van de naar achteren geplaatste (vrouwen)stemmen en de fraaie plaatsing los in de ruimte. Dat sprak me bij SF wel erg aan.

Citaat van: JCL op oktober  4, 2006, 15:12:05
Moraal van het plaatsingsverhaal, een openhaard is net een vrouw, ze zitten in je hele HT in de weg maar daar buiten zijn ze buitengewoon prettig om te hebben ;D
Woehaa ;D

Citaat van: Boontje op oktober  4, 2006, 15:21:05
haha okeej  ;D Het is en blijft een kwestie van keuzes maken  :P
Maar als je de openhaard blijft vind ik het zonde om met je rug ernaartoe te gaan zitten.
Als de haard aangaat zetten we de bank die normaliter voor de haard staat tussen C en D in.

Citaat van: Boontje op oktober  4, 2006, 15:21:05
Dan zou ik de set op hoek D zetten (kan je ook gelijk van de openhaard genieten), alhoewel dit audio technisch misschien minder is. Maar goed jij wil je openhaard houden  ;). Keuzes maken toch?  >:D
Die keuze heb ik al gemaakt. No way, dit is voor mij dé kans om een fatsoenlijke opstelling van fronts te krijgen, dan ga ik ze niet opnieuw schuin plaatsen zoals ik nu nog heb. Een niet-symmetrische plaatsing krijg je nooit echt goed, het blijft altijd iets gekunstelds
Citaat van: Boontje op oktober  4, 2006, 15:21:05
p.s. in welk programma heb je het plattegrondje gemaakt? wil er nl. ook een keer eentje maken.
Powerpoint  :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Een kleine update.

De plaats voor de TV is bepaald. Hier mijn versie van een kabelgoot. Ik wilde er graag een hebben waar met gemak een hele scartplug doorheen kan. Dat wordt dus niet in normale winkels verkocht. Dan maar zelf maken. Wel eerst hakken:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60