wil's woonkamer set

Gestart door wil, augustus 17, 2004, 12:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil

Geen idee, maar liever pixels te veel dan te weinig. Hij kan gewoon 720p of 1080i aan.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Jimmy Conway

De pixels zijn dacht ik niet vierkant.

Audiofiel

Citaat van: wil op januari  5, 2006, 14:08:54
Geen idee, maar liever pixels te veel dan te weinig. Hij kan gewoon 720p of 1080i aan.

Maar dan moet hij fors downscalen. 1024 in de breedte zie je bij breedbeeld meestal met 576 hoogte (PAL 720x576 omgerekend naar 1024x768 16:9 verhouding).

Ach, hoe dan ook: het gaat er om dat je nu een heel fraai beeld hebt. En dat werd tijd! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op januari  5, 2006, 14:12:39
Maar dan moet hij fors downscalen. 1024 in de breedte zie je bij breedbeeld meestal met 576 hoogte (PAL 720x576 omgerekend naar 1024x768 16:9 verhouding).

Ach, hoe dan ook: het gaat er om dat je nu een heel fraai beeld hebt. En dat werd tijd! ;D
Precies, het werd ook tijd, maar wij houden erg van het principe: eerst sparen, dan shoppen. Grappig was dat mijn vrouw het helemaal niks uitmaakte welke het zou worden. Ik was vanochtend met mijn zoon als 'early bird' (8:45!) bij de hifi/video zaak. Na wat voor de Panasonic te hebben gedarteld zagen we de Hitachi en toen was het duidelijk: die moest het worden hoewel ik Hitachi meer associeer met shovels en zo.
Na een praatje gemaakt te hebben met de verkoper zei ik tegen mijn zoon: "zou mama ook nog een stem in het geheel willen?". Dus heb ik haar opgebeld, ze sliep nog, en vertelt wat we zagen en of zei hem nog wilde zien voor we ja zeiden. Haar reactie: "Nee schat, mij maakt het niks uit, koop maar de mooiste".  :-*

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Jimmy Conway

Volgens mij is het E-Alis paneel een soort van interlaced techniek.
Heb het ergens een keer gelezen hier op het forum.

Maar ja, who cares, als het eindresultaat maar goed is. 8)

Audiotwin

Tevredenheid!!!

gast2018

Citaat van: wil op januari  5, 2006, 14:19:56
hoewel ik Hitachi meer associeer met shovels en zo.
wil

Mooi ding wil, gefeliciteerd. Mijn eerste cd spelert was ook een hitachi. Nieuw gekocht in 1985 van mijn zuurverdiende krantenwijkcentjes, was wel 1000 gulden!! Speelde altijd als een tierelier.

Maar veel kijgenot gewenst.

simonklein

Mooie set heb je staan wil. Vooral die plasma is  O0

wil

Citaat van: HTsjef op januari  5, 2006, 15:40:57
Mooi ding wil, gefeliciteerd. Mijn eerste cd spelert was ook een hitachi. Nieuw gekocht in 1985 van mijn zuurverdiende krantenwijkcentjes, was wel 1000 gulden!! Speelde altijd als een tierelier.

Maar veel kijgenot gewenst.
Gelukkig, dus niet alleen maar grondbewerkvoertuigen :P
Citaat van: simonklein op januari  5, 2006, 16:26:11
Mooie set heb je staan wil. Vooral die plasma is  O0
Bedankt, hoewel het kópen van een plasma relatief eenvoudig is. Sparen (kwestie van tijd), kiezen (nog behoorlijk lastig), en dan kopen (duurt een uurtje alles bij elkaar) :). Een audioset is moeilijker samen te stellen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kippekop

Citaat van: Jimmy Conway op januari  5, 2006, 14:21:12
Volgens mij is het E-Alis paneel een soort van interlaced techniek.
Heb het ergens een keer gelezen hier op het forum.

Maar ja, who cares, als het eindresultaat maar goed is. 8)

Klopt, het geeft een interlaced signaal (het is eigenlijk 1024x1024i) weer waardoor het bijvoorbeeld niet een hd resolutie heeft (geen 720 lijntjes vertikaal), wel weergeven uiteraard. Philips, loewe, hitachi gebruiken het allen... dus het zal niet al te slecht zijn, zelfs erg goed van wat ik er tot nu toe van gezien heb (ik vond het mooier dan de pa50 serie van panasonic.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

wil

Citaat van: kippekop op januari  5, 2006, 17:05:26
Philips, loewe, hitachi gebruiken het allen... dus het zal niet al te slecht zijn, zelfs erg goed van wat ik er tot nu toe van gezien heb (ik vond het mooier dan de pa50 serie van panasonic.
Hij is inderdaad mooier dan de pa50-serie. Niet omdát ik niet voor de panasonic gekozen heb, maar we hebben de twee schermen naast elkaar in de winkel gezet. Het verschil was duidelijk, deze is scherper maar toch rustiger. Dat laatste vind ik heel belangrijk aangezien ik geen korrelig beeld wil of beeld met rare randjes.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Moony

Citaat van: wil op januari  5, 2006, 13:47:36
Zeg het maar, om een filmpje te kijken!!! ;D

wil

Die verleiding wordt nu wel groot natuurlijk, met zo'n mooie plasma. ;)

Gefeliciteerd met de mooie aanschaf!
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

sauron

hey Wil,
CitaatHaar reactie: "Nee schat, mij maakt het niks uit, koop maar de mooiste". 
Kon mijn vrouw wel zijn ... ;D :-X

Ik elk geval gefeliciteerd met deze hele mooie aanschaf,( sjoen sjermke) zo spaar je in elk geval ook de dure verbouwings onkosten van dat muurtje uit ;) wat ik je voorgesteld had.

Groeten Sauron en veel kijkplezier  :D
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

wil

Citaat van: sauron op januari  5, 2006, 20:11:18
hey Wil,Kon mijn vrouw wel zijn ... ;D :-X
hebben wij niet eerder overeenkomsten gezien? Ik begin me nu toch af te vragen... ::) het zal toch niet... :o nee, de afstand is té groot ;D
Citaat van: sauron op januari  5, 2006, 20:11:18
Ik elk geval gefeliciteerd met deze hele mooie aanschaf,( sjoen sjermke) zo spaar je in elk geval ook de dure verbouwings onkosten van dat muurtje uit ;) wat ik je voorgesteld had.

Groeten Sauron en veel kijkplezier  :D
Die verbouwingskosten zouden beslist veel meer geworden zijn, dat was echt té gevaarlijk om zelfs maar voor te stellen.

Gisteren de film Mr. and Mrs. Smith gekeken...  8) en toen was er filmbeleving :D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

W

Hoi Wil,

Heb je er ook een beugel bij kunnen vinden?
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!(want een aanwinst zal het wel zijn :) )

MvG,
Wybrand

wil

Citaat van: WyGo op januari  6, 2006, 12:26:15
Hoi Wil,

Heb je er ook een beugel bij kunnen vinden?
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!(want een aanwinst zal het wel zijn :) )

MvG,
Wybrand
Hoi Wybrand,

Nee, ik heb nog niet gezocht naar een beugel, maar het wordt een gewone statische beugel. Hij staat nu nog op een tafeltje maar gaat binnenkort wel tegen de muur. Ik heb gemerkt dat het het mooist staat als ie strak tegen de muur hangt met 5 cm tussen de schuine muur en het scherm. Dus een vaste beugel :)

Maar...

Wat wel érg onhandig is, is dat mijn scart-rca kabel nu te kort is. Deze is 10 meter (!) maar haalt het nu net niet, weet iemand waar je scart->rca kabels kan krijgen van 12 meter? Aan de RCA kan moet zitten: audio in links, audio in rechts, video in en video uit. In de toekomst zie ik dan wel of ik er vanuit de dvd-speler een hdmi-kabel of component-kabel bij leg. Mijn huidige dvd-speler heeft beide niet, dus nog even geen prioriteit.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

Citaat van: wil op januari  6, 2006, 12:47:49
Wat wel érg onhandig is, is dat mijn scart-rca kabel nu te kort is. Deze is 10 meter (!) maar haalt het nu net niet, weet iemand waar je scart->rca kabels kan krijgen van 12 meter? Aan de RCA kan moet zitten: audio in links, audio in rechts, video in en video uit. In de toekomst zie ik dan wel of ik er vanuit de dvd-speler een hdmi-kabel of component-kabel bij leg. Mijn huidige dvd-speler heeft beide niet, dus nog even geen prioriteit.

wil

Oh, dan is er nog een zee van winst te behalen.

wil

#142
Citaat van: Ruben op januari  6, 2006, 12:50:22
Oh, dan is er nog een zee van winst te behalen.
Ja, het ís al mooi en het kan alleen nog veel mooier worden. :)
Nu heb ik een RGB-scart van dvd-speler naar scherm lopen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Citaat van: Audiofiel op januari  5, 2006, 14:07:15
Gefeliciteerd Wil! Eindelijk eens een beetje normale beeldgrootte voor een doorgewinterde ht-forumgenoot.

Vreemde resolutie. Waarom zoveel meer pixels in de hoogte???

Dat heet ALIS-techniek..

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op januari  6, 2006, 13:21:04
Dat heet ALIS-techniek..

Apart systeem is het in ieder geval wel. Dat betekent bij een HD-signaal 720 dus horizontaal downscalen en verticaal upscalen. :o :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: bmateijsen op januari  6, 2006, 13:21:04
Dat heet ALIS-techniek..
Zie hier de uitleg van Hitachi over ALIS:

ALIS-technologie

De ALIS-technologie (Alternating Lighting of Surfaces) onderscheidt ons plasmascherm CMP4120HD van alle andere. Een plasmascherm met ALIS maakt 'high-definition'-beelden (met een resolutie van 1024 (H) x 1024 (V) vaste pixels en een beeldverhouding van 16:9) mogelijk. Door de even en oneven beeldlijnen beurtelings 1/60ste seconde te laten oplichten kan de resolutie van een standaard VGA-elektrode met dit systeem zonder helderheidsverliezen worden verdubbeld.

Dit 'interlaced' systeem maakt niet alleen weergave van 'interlaced' beelden met hoge resolutie mogelijk, maar ook 'progressieve' weergave bij conventionele resolutie mogelijk en zorgt zo bij uiteenlopende toepassingen steeds voor het best mogelijke beeld. Door het fosforoppervlak te vergroten wordt een gedetailleerder en helderder beeld in verticale richting mogelijk. Omdat de verlichtingseisen slechts de helft van die van conventionele systemen zijn, gaat het scherm bovendien langer mee.




wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

W

Zolang het er goed uit blijft zien  8)

Een vaste beugel zit waarschijnlijk wel bij het scherm geleverd? wij hebben hier 2 philips LCD's en bij beide zit er gewoon een muurbeugel bij geleverd.

MvG,
Wybrand

wil

Citaat van: WyGo op januari  7, 2006, 13:42:38
Zolang het er goed uit blijft zien  8)

Een vaste beugel zit waarschijnlijk wel bij het scherm geleverd? wij hebben hier 2 philips LCD's en bij beide zit er gewoon een muurbeugel bij geleverd.

MvG,
Wybrand
Nee, helaas zit er geen vaste muurbeugel bij :(. Daar ben ik dus naar op zoek. Ik begrijp overigens niet waarom die zo duur moeten zijn, van gepatenteerde kantel/draai mechanismen kan ik dat nog snappen, maar vaste beugels voor €150! Dat snap ik niet.
Misschien zijn er goede alternatieven? Zelfbouw?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

W

Dat verbaasd me wel een beetje!!

maargoed, zelfbouw moet denk ik ook wel lukken. Ik neem aan dat het de VESA bevestigings-standaard heeft? Dan moet het denk ik wel te doen zijn!!

MvG,
Wybrand

Moony

Bij de meeste LCD's en plasma's zit geen muurbeugel bijgeleverd.
Dat soort accessoires is big business, waarom denk je dat ze zo duur zijn?!  ::)
Iedereen wil zijn LCD/plasma mooi strak aan de muur hangen dus betaalt daar graag wat extra geld voor, zeker na de aanschaf van dergelijke dure tv's.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW