V4.0 software voor de Lexicon MC-12 uitgekomen! Met room eq!

Gestart door garmtz, juli 12, 2004, 11:04:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz


jaco

Het is zelf goedkoper dan de Behringer oplossing  ;)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Citaat van: jaco op januari  7, 2005, 14:46:30
Het is zelf goedkoper dan de Behringer oplossing  ;)

Jaja, wrijf het er maar in...  ::)  ;D

Del member

Citaat van: garmtz op januari  7, 2005, 13:45:26
Ik geloof in de volgende volgorde:

- Luidsprekers en luisteraar goed plaatsen (zoveel mogelijk staande golven oplossen door luisteraar en speakers slim te plaatsen)
- Bass traps etc. om staande golven verder te verminderen
- EQ van de bas

In EQ van midden en hoog geloof ik ook niet, dat doe je met lichte demping/diffusie.

Mijn ruimte is met deze principes aangepaakt  ;D Het mid/hoog daar wordt niet aan gesleuteld electronisch, wat ik zelfs nog goed klinken vind op 8m afstand (ter hoogte van mijn bureau), enkel de bas dient nog wat electronisch te worden beheerst. Sommige pieken krijg ik er met Thingman tubes namelijk niet uit.


jan-rotterdam

#104

ThomasBelgium

@ Jan:

Hij lijkt er niet alleen op, het is 'm ook. Voor zover ik weet zijn die processoren 100% identiek aan de Lexicons, maar de zwarte versies worden verkocht in combinatie met het JBL Synthesis systeem en zijn, alweer: voor zover ik weet, niet apart te koop. ..


Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Shorty

Hoi Thomas,

Wat is dat, een Synthesis systeem? Ik bedoel: ik zie nergens dat je ze niet los kan kopen....

VrGr,

Bart J.

garmtz

De Sythesis systemen zijn complete HT-systemen, dus inclusief subwoofers, speakers en versterkers en eq, alles volgens THX. Kunnen in prijs behoorlijk oplopen.

blue-eyes

Citaat van: garmtz op januari 22, 2005, 18:04:24
De Sythesis systemen zijn complete HT-systemen, dus inclusief subwoofers, speakers en versterkers en eq, alles volgens THX. Kunnen in prijs behoorlijk oplopen.

En volgens sommige reviewers en bladen de ultieme HT. Absolute high end op HT gebied. Art Cinema in Enkhuizen verkoopt dit moois ;). En dan denk je dat hier soms dure systemen staan ;D. Denk bij de Synthesis aan 10 duizenden euro's tot tonnen. Ik heb een uitnodiging om eens te komen luisteren in Enkhuizen.

Tja, JBL maakt niet alleen maar van die boemers ;)

JBL Synthesis


Als ik de mensen mag geloven moet ik onderstaand hebben.... Ach, je moet kunnen blijven dromen ;D Dit zijn de beste speakers die JBL maakt, deze worden ook in het duurste Synthesis systeem gebruikt. Maar dan praat je naar verluidt al over een bedrag met 5 nullen... :-X




Update: prijs gevonden: The JBL Synthesis Hercules systems are available in 7.1-channel and 5.1-channel configurations according to customer requirements, with retail prices starting at $150,000.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Ik ben al bij Art Cinema geweest en moet zeggen dat hun set extreem goed klinkt. Niet ultiem subtiel, maar wel het échte bioscoopgevoel. Maar dan een super-bioscoop.. :)