Welke projector past bij mij?

Gestart door Oracle, juli 27, 2004, 12:55:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oracle

Hmmm. en ik had de prijzen al fors naar beneden bijgesteld.. Ben er al een tijdje uit.. Valt het op?  ;D

Gr,
Mark

Netuser

Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

Maartje

Citaat van: DrAce op juli 29, 2004, 10:29:09
Hier nog twee voorbeelden, 1e van screendooreffect, 2e van staircasing.
Als experts eens zijn dat dit goede voorbeelden zijn kun je ze gebruiken.

Aan RBE voorbeeld gaat gewerkt worden ;)



Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Rmanen

Ik hoop dat dit topic mij uitkomst kan bieden, ik zie door de bomen het bos niet meer ???.

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe studentenkamer, en ik wil daar een nette projector hebben. Ik weet alleen nog niet op welke afstand ik ga projecteren, en hoe goed het te verduisteren is. Daar ik er ook moet kunnen slapen, zal ik er alles aan doen om de kamer zo donker mogelijk te krijgen.
Ik wil rond de 600 euro uitgeven, 2e hands is geen probleem.
Van RBE heb ik geen last, maar ik weet niet hoe dat zit met evt gasten.
Ik zat zelf te denken aan een Epson TW600.

UltraX

Ik wil eigenlijk ook een beamer aanscaffen, het beeld wil ik dan een meter of 1,20 doorsnede hebben. het hoeft niet bijzonder groot, maar wat is dat een geschikte beamer, ik wil zo goedkoop mogelijke hebben. Hoeft een extra snufjes te hebben, hij moet wel op mijn ps3 aan te sluiten zijn, en eventueel tv en hd-recorder, de laaste 2 zijn allen extra's.

Welke raden jullie aan voor een zo laag mogelijk buget en een niet al te groot scherm. Zit er zo'n 2,5 meter vanaf.

Zou dit iets bijvoorbeeld kunnen zijn? http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-054154

Tweedehands zoiets kan ook, wil alleen niet boven de 400 euro uitkomen.

Richard5

Even een korte vraag voordat ik de winkel induik. Wat voor films (scenes) of beelden zijn het best te gebruiken als je beamers gaat vergelijken in de winkel?

Wat gebruiken jullie, is het handig met een test DVD op stap te gaan ?

Maartje


ligt er aan wat voor films je het meeste kijkt !

Donkere horror of science fiction zullen ze bijv. bij de mediamarkt niet demonstreren omdat ze daar niet kunnen verduisteren.  :P

Ik weet in Emmeloord nog wel een goed bedrijfje  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Richard5

Maartje, ik snap wat je bedoelt, mijn smaak in films is echter erg breed.

Misschien heb ik mijn vraag niet helemaal goed verwoord en probeer ik het nog een keer. Zijn er films of specifieke scenes waar je bijvoorbeeld de effecten van het kleurenwiel goed zichtbaar kan maken (om te kijken of ik misselijk wordt ervan) of scenes waar je juist de zwakke aspecten van een LCD beamer kan zichtbaar maken.

GuidoD

Beste allen,

Graag zou ik jullie advies willen. Ik ben namelijk opzoek naar een beamer voor in mijn huiskamer.

Ik wil graag de beamer aan de ene zijde kwijt op een vitrine kast en aan de andere zijde (5m verder) projecteren.

Ik wil graag films (brede smaak) en TV kijken (vooral sport). Ook wil ik graag een computer erop aansluiten en een Nintendo wii.

Uiteraard wil ik een goed beeld en later niet teveel betalen voor een nieuwe lamp, maar wie wil dat niet  :P

Welke beamer zouden jullie het liefste kopen? en welke bij een budget van 300-600 euro?

Bedankt !

hifiman

Citaat van: GuidoD op maart  9, 2009, 16:36:51
Welke beamer zouden jullie het liefste kopen?
JVC HD750

Citaat van: GuidoD op maart  9, 2009, 16:36:51
en welke bij een budget van 300-600 euro?
Niet de JVC HD750  ;D

tigrau69

ben al aan het rondkijken voor een full-hd beamer, dus een paar vraagjes:

ik wil, via media center dvd's HD en Blue-Ray kijken.
Gamen met xbox 360 op 1080p en later ook met ps3.

mijn vragen:
wat is de beste keus voor wat ik wil, DLP of LCD en waarom? Bij DLP moet ik minimaal 5 speed wiel hebben of niet? Hoe weet ik dit?
Zijn er andere dingen waar je op moet letten als je dus ook wil gamen op de beamer? (met de beamer, ik ga niet op de beamer zitten ofzo  :dry: )
Wat moet mijn budget minimaal zijn voor mijn wensen?

waarom deze vragen. de prijzen varieren nogal tussen de 1200 en 3000 euro of meer.

ik zie bvb de Optoma HD800 XLV ===> 1236 euro            DLP
                  Sanyo PLV-Z700    ===> 1367 euro+2 lamp  3LCD
                  Epson EMP-TW980 ===> 1457 euro            3LCD
                  Mitsubishi HC5000 ===>  1480 euro             3LCD
                  BenQ W 5000        ===> 1650 euro             DLP
                  Epson EH-TW3800 ===> 1779 euro             LCD
                  Optoma HD80       ===> 1799 euro             DLP
                  Mitsubishi HC6500 ===>  1899 euro            3LCD                 
                  Sanyo PLV-Z3000  ===> 1992 euro            3LCD
                  Mitsubishi HC7000 ===>  2599 euro            3LCD
                 
Als je hieruit moet kiezen dan wordt het voor mij lastig. dus misschien dat de kenners kunnen helpen.
                 
                 
                                   
                 

chicon

ik zoek nog beamertje om af en toe op te gamen en zag hier ergens dat de Optoma HD 65 daar goed genoeg voor was

is dit waar? ern zijn er nog goedkopere beamers met evenveel "kracht" of betere beamers in dezelfde prijs klasse.

rusty06

Ik ben momenteel nog geen eigenaar van een beamer maar na ettelijke jaren wachten is het eind dit jaar dan eindelijk zover. Vorig jaar had ik eerst de mitsubishi hc4900 in gedachten maar ondertussen ben ik al virtueel geupgrade naar de hc5500. Deze laatste gaat over de toonbank voor een 1500 euro. Voor ik deze uitgave doe wil ik wel zeker zijn dat het een goede keuze is vandaar de vraag hoe deze beamer het doet ten opzichte van de concurrentie.
De reviews van de Sanyo plv-z3000 zijn zeer lovend en deze kost op kelkoo ook slechts 1730 euro (ok dat is nog betaalbaar) maar gezien ik in Belgiƫ woon ben ik aangewezen op pixmedia waar deze zelfde beamer een 2200 euro kost wat zonder twijfel boven men budget ligt.
Heeft er iemand positieve of negatieve ervaring met de mitsubishi of heeft er iemand andere beamers die betere recensies krijgen.
Beperking qua plaatsing is geen probleem vermits ik een aparte ruimte voorzie en de beamer zou dienen voor filmprojectie! Het budget is daarintegen wel beperkt!