Subwoofer shoot-out

Gestart door Bart_M, juli 20, 2004, 20:37:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Om hoe laat beginnen op 4 september?

11:00
11 (78.6%)
14:00
0 (0%)
16:00
1 (7.1%)
19:00
1 (7.1%)
Maakt niet uit!
1 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 14

Ettepet

Bij de oude Amp is mogelijk iets losgetrilt,  kon zo gauw niet zien wat.  Onafhankelijk vermoeden van Rob/Ikke en "SVS Tom".  Die mensen van SVS komen blijkbaar ook regelmatig bij Rob in de straat. ??? ;D

Robbo

Ja, die drempel  heb ik me  ook al een paar keer  in vergist  >:(    Wat een %@$ ding

Ettepet

Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe shootout? ;D

(wijst naar zijn nieuwe sub 8))

LeBaron

Ik vindt het prima, maar ik zou dan wel graag wachten op de nieuwe sub van Bart....als dat ding nog ooit afkomt dan. :P.

Ik weet dat Bart hem ook wel wil horen naast de Tumult basreflex dus 3 subs hebben we dan alvast. Alhoewel Rob het wel gezellig vond weet ik niet oftie nog een keer in is voor een dergelijk 'festijn'.

Joost
I'd rather have a bottle in front of me then a frontal lobotomy.

garmtz

Wellicht heb ik tegen die tijd een auto en neem ik mijn SVS CS-Ultra + Bryston ook wel even mee...  >:D 8)

Rob_Dingen


Robbo


Jiri

Citaat van: garmtz op juli 20, 2004, 20:39:11
Ik wil best meedoen met mijn CS-Ultra + Bryston 6B, als ik tenminste vervoer kan regelen, misschien dat Jiri mee wil gaan? *hint, hint...* ;D

Oh..ik lees het nu pas....sorry, maar in dit soort gevallen moet je me maar even bellen.
Ik heb altijd wel zin in een shootout...vervolgens kan ik dan nooit...maareh...de wil is er ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Citaat van: Jiri op november  2, 2004, 09:54:48
Oh..ik lees het nu pas....sorry, maar in dit soort gevallen moet je me maar even bellen.
Ik heb altijd wel zin in een shootout...vervolgens kan ik dan nooit...maareh...de wil is er ;D

Ik had je wel gebeld, was ik niet verhinderd geweest die dag... :)

Harry HT

Citaat van: Krunk op september  1, 2004, 20:24:07
Maar in principe nog 1 gat en 1 brace, en de sub kan volledig in elkaar. Een uurtje of 3 nog dus.
Kom op Bart, ook nog even een passive woofer inbouwen en dan kan het feest beginnen.  :)

Succes,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Jiri

Citaat van: garmtz op november  2, 2004, 07:31:28
Wellicht heb ik tegen die tijd een auto en neem ik mijn SVS CS-Ultra + Bryston ook wel even mee...  >:D 8)

Bel me dan even....wanneer heb je een chauffeur nodig?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Ettepet

#236
Het deelnemersveld is meteen al zeer interessant, en Rob's HT-ruimte is uitstekend voor het beluisteren van (grotere) subwoofers.  Nou nog die drempel in de straat weg... ;D

Naast het beluisteren van de subs in de buurt van hun maximum volume ben ik benieuwd in de 'panel decay' van de verschillende subs, voorzover dat in-room te meten valt.  Panel decay is een hot topic geworden na een grondige test van de PB10: link. (daar staan ook een paar fraaie test-grafiekjes van bekende subs, altijd leuk..  :D)

cinepaulis

Hoi,

Mochten mensen er echt om zitten springen kan ik mijn BagEnd ook wel weer meenemen, maar ik weet niet of daar interesse voor is.
Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de SVS sub(s) van Ettepet en Garmt in Rob's ruimte.

De Tumult zonder passive radiators moet er zeker bij zijn vindt ik, het exemplaar MET passives moet Krunk inderdaad nog afmaken, maar dan moet ie ook een beetje ingespeeld zijn. Het zijn als ik me niet vergis 2 passives van 18 inch, dus dat zal misschien wel wat tijd nodig hebben.

Ettepet,
De "Panel decay" (feitelijk de resonantie van de kast) lijkt me extreem lastig om te meten. Je meet namelijk de totale sub en niet apart. Je kunt een aantal benaderingen er op los laten. Als je de kast niet super-dood maakt zal de resonantiefrequentie doorgaans buiten het freq. bereik liggen wat de sub moet weergeven.
Ik weet niet in welke mate dit meespeelt, maar ik zou niet weten hoe je dat zou moeten testen.

Om je een idee te geven: de kast van de Tumult is gebouwd uit spaanplaat, zonder interne bracing. Toch klinkt deze niet slap, boomy maar gewoon strak.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Harry HT

Citaat van: Ettepet op november  2, 2004, 10:30:12
Het deelnemersveld is meteen al zeer interessant, en Rob's HT-ruimte is uitstekend voor het beluisteren van (grotere) subwoofers.  Nou nog die drempel in de straat weg... ;D
Inderdaad Ettepet, volgens dit topic is m'n toe toet verlaagd, maar volgens mij had de verlaging tijdens onze rit naar Rob ergens anders mee te maken  ;D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

markvl

Mochten er geinteresseerden zijn, en mochten ze op tijd binnen zijn voor de 2de ronde, dan wil ik nog wel een setje UFW-10s inbrengen.
Als "high-end" oplossing, zogezegd (ze gaan niet zo laag als een SVS of Tumult) ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

patrick_vdb

Hi,

Als ik iemand een lift kan aanbieden en m'n hulp om z'n loodzware sub te tillen, en zodoende de shoot-out ook kan bijwonen ;D, dan hoor ik het wel.... ;D ;)

Maw het lijkt me reuze-interessante shoot-out met al dat geweld.

mvrg

Patrick

BOUBOU

Citaat van: patrick_vdb op november  2, 2004, 21:00:47
Hi,

Als ik iemand een lift kan aanbieden en m'n hulp om z'n loodzware sub te tillen, en zodoende de shoot-out ook kan bijwonen ;D, dan hoor ik het wel.... ;D ;)

Maw het lijkt me reuze-interessante shoot-out met al dat geweld.

mvrg

Patrick

Je mag wel even naar Arnhem toe komen om mij en mijn "loodzware" PC+ een lift te geven.
Het is alleen lichtelijk om rijden voor je  >:D  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jiri

Citaat van: patrick_vdb op november  2, 2004, 21:00:47
Hi,

Als ik iemand een lift kan aanbieden en m'n hulp om z'n loodzware sub te tillen, en zodoende de shoot-out ook kan bijwonen ;D, dan hoor ik het wel.... ;D ;)

Maw het lijkt me reuze-interessante shoot-out met al dat geweld.

mvrg

Patrick

Waar woon je? Ligt het op de weg van Den Haag, naar waar Rob woont?
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

BOUBOU

Citaat van: Jiri op november  3, 2004, 01:17:08


Waar woon je? Ligt het op de weg van Den Haag, naar waar Rob woont?
Groet,
Jiri

Ik geloof in het zonnige zuid-limburg  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

patrick_vdb

Citaat van: Jiri op november  3, 2004, 01:17:08
Waar woon je? Ligt het op de weg van Den Haag, naar waar Rob woont?

Met een kleine omweg ligt alles op de weg van eindbestemming ;D Ik woon idd in het zonnige zuid-limburg zoals BouBou al vermelde.

Mvrg

Patrick

bmateijsen

Het is dus een kwestie van de sub de auto in krijgen... Heb je je nieuwe buren al ontmoet?? ;)

Movievault

#246
zuid limburg ligt dat dan ook in het zuiden van nederland ?   ;D


Waar ligt noord limburg dan ?  ???
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

patrick_vdb

Citaat van: FrankG op november  3, 2004, 11:02:48
Waar ligt noord limburg dan ?  ???

Ten noorden van Zuid-Limburg ;D

mvrg

Patrick

ps. @Bjorn,

Ja, ik ga zelfs binnekort wat SPL-metingen bij de buren verrichten ;)

Jiri

Citaat van: patrick_vdb op november  3, 2004, 11:07:41


Ten noorden van Zuid-Limburg ;D

mvrg

Patrick

ps. @Bjorn,

Ja, ik ga zelfs binnekort wat SPL-metingen bij de buren verrichten ;)

Vind je het heel erg?, maar ik denk dat ik afstand wil doen van mijn aanbod ;D >:D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Movievault

En Noord Brabant ligt in het zuiden van nederland, op de duur kan ik niet meer volgen.
Volgens mij gaan we helemaal off topic
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>