Subwoofer shoot-out

Gestart door Bart_M, juli 20, 2004, 20:37:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Om hoe laat beginnen op 4 september?

11:00
11 (78.6%)
14:00
0 (0%)
16:00
1 (7.1%)
19:00
1 (7.1%)
Maakt niet uit!
1 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 14

Martin_M

Zet Martin & Miranda er maar bij.
Het is nog even onder voorbehoud maar als het even kan komen we wel.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Bart_M

Citaat van: Martin_M op augustus 24, 2004, 13:53:50
Zet Martin & Miranda er maar bij.
Het is nog even onder voorbehoud maar als het even kan komen we wel.

Prima. :)

Grindtegel

Ik kom ook, anders komt die B&W van Robbo nooit aan in Gerwen  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Bart_M


garmtz

Ik ben ook erg benieuwd naar de Crown...

Bart_M

Tja...
Ik stiekum ook wel.

Ik kan mijn BGW monoblock ook meenemen...
Dan zien we gelijk het verschil tussen verschillende amps.

garmtz

Citaat van: Krunk op augustus 24, 2004, 17:24:44
Tja...
Ik stiekum ook wel.

Ik kan mijn BGW monoblock ook meenemen...
Dan zien we gelijk het verschil tussen verschillende amps.

Misschien geen slecht idee...

MdB

Ik zie veel exotische merken, kunnen eventueel ook mensen komen die bijvoorbeeld het topmodel van Yamaha of Kef's sub hebben.
Heb zelf geen sub maar kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe de genoemde sub het doen met de speciaal geselecteerde sub's van onze forum leden ;) 
Beter duur dan niet te koop.

VlisChris

Ik kan komen met mijn subwoofer ;D
Die is goedkoper dan bij de meeste hun kabels ernaar toe ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

ik meld me definitief af. Ik wil in het weekend nu toch wat tijd voor mezelf vrijmaken na extreem hectische stress werkweken en daarnaast ga ik zoals eerder gemeld niet meer met hardware zeulen.

Iig ontzettend veel plezier op jullie shout-out. Mocht iemand nieuwschierig zijn naar de JBL Ti-K sub, Matthijs was de vorige eigenaar, hij kan wellicht iets ter vergelijk roepen op de shoot-out.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

#110
Helaas. Was wel nieuwsgierig naar het baasje met zijn sub.

Je had overigens ook zonder sub mogen komen hoor.  ;)

Bart_M

Citaat van: MdB op augustus 24, 2004, 18:24:52
Ik zie veel exotische merken, kunnen eventueel ook mensen komen die bijvoorbeeld het topmodel van Yamaha of Kef's sub hebben.
Heb zelf geen sub maar kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe de genoemde sub het doen met de speciaal geselecteerde sub's van onze forum leden ;)

Tot nu toe hebben die mensen nog niet gereageerd. Anders was dit zeker de moeite waard.

blue-eyes

Citaat van: Krunk op augustus 24, 2004, 19:09:49
Helaas. Was wel nieuwsgierig naar het baasje met zijn sub.

Je had overigens ook zonder sub mogen komen hoor.  ;)

Je kan altijd hier een keer langskomen om de sub te horen. Dan zie je het baasje ook ;) . Ik wil anders nog wel een foto'tje posten van de sub, kan je daar naar kijken ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

We zullen hem op de schoorsteen zetten. ;D

Bart_M

#114
Nu het testmateriaal en de criteria.
Wat willen we horen en wat gaan we beoordelen.
In ieder geval film en muziek.

Voorstel van mijn kant:
Film:
The haunting (kan niet ontbreken)

Muziek:
Roger Waters (DVD)
Massive Attack- Mezzanine
Breakbeat Era

Beoordelingscriteria:
Welke druk kan de sub geven
Definitie
Totale diepte
Snelheid
Integratie met muziek

Geef jullie suggesties door, dan zal ik het verzamelen in de eerste post.
Rob, jij had een CD met een mooie basgitaar erop. Welke was dit alweer?

Bart_M

Garmt, nam jij je Bryston nou ook mee?

Martin_M

Citaat van: Krunk op augustus 25, 2004, 09:50:15
Beoordelingscriteria:
Welke druk kan de sub geven?
Definitie?
Totale diepte?

Snelheid,
Integratie met muziek (qua snelheid en afwezigheid van kleuring)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Grindtegel

Leuke cd's voor laag:

Massive Attack- Mezzanine

en wat onbekender maar wel zeer goed voor een lekker bas geluid: Breakbeat Era (drum'nbass, niet electronisch maar met een echte drummer en basspeler )
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Bart_M

Integratie is toch lastig te beoordelen denk ik. Dit is ook wel afhankelijk van de frontspeakers

Bart_M

Citaat van: Grindtegel op augustus 25, 2004, 09:59:42
Leuke cd's voor laag:
Massive Attack- Mezzanine
en wat onbekender maar wel zeer goed voor een lekker bas geluid: Breakbeat Era (drum'nbass, niet electronisch maar met een echte drummer en basspeler )

Prima, neem beide maar mee.

Martin_M

Citaat van: Krunk op augustus 25, 2004, 09:59:56
Integratie is toch lastig te beoordelen denk ik. Dit is ook wel afhankelijk van de frontspeakers

Tuurlijk, maar wellicht zijn er verschillen te bemerken tussen de verschillende subs.
Qua snelheid bijvoorbeeld. De ene sub zal tergend langzaam erachteraan hobbelen terwijl een ander de fronts wel kan bijhouden (heel belangrijk om een goede integratie te hebben).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Bart_M

De fronts zijn wel van een dusdanige hoge kwaliteit (15" Focal Audiom) dat dit wel te beoordelen valt. De resultaten zullen dan wel alleen voor die set gelden. Maar als het daar goed gaat, dan denk ik niet dat je ergens anders snel problemen gaat hebben.

Robbo

Citaat van: Martin_M op augustus 25, 2004, 10:04:32


Tuurlijk, maar wellicht zijn er verschillen te bemerken tussen de verschillende subs.
Qua snelheid bijvoorbeeld. De ene sub zal tergend langzaam erachteraan hobbelen terwijl een ander de fronts wel kan bijhouden (heel belangrijk om een goede integratie te hebben).

Martin

Het afstellen van de subs zit zoveel in.  Daar kan je uren mee bezig zijn.  Dus die vergelijking wordt lastig denk ik.

Bart_M

Tja, moet je elke sub op dezelfde plek zetten, of moet je voor elke sub de goede plek opzoeken?

Starred

Wanneer wordt de definitieve lijst van aanwezigen bekend?