Advies / informatie ATMOS speaker setup in huiskamer situatie

Gestart door Witalik, augustus 20, 2026, 01:41:44

Vorige topic - Volgende topic

ravage

Ja, gelukkig ook WAF goedgekeurd
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Stewart Firehawk 140Inch, Humax ird5000 / nvidea shield, Speakers: Fronts, Phonar P9 / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

Shadowfox

J.A.F._Doorhof

@Witalik
Dit is een forum waar info word gevraagd. Als dealer is het taak om duidelijk advies te geven. En ik denk juist dat ook informatie die misschien niet in jouw straatje past interessant kan zijn ;)

En je mist nog steeds het punt van afstanden.
Plafond speakers die naar beneden stralen hebben hoogte nodig anders krijg je kans op phase verschuivingen. Zelfde met speakers die dicht tegen elkaar aan staan. Je kan kiezen voor upwarts via bounce maar dit is vaak minder accuraat. En je kan kiezen om de speakers een hoek mee te geven. Dus er zijn wel mogelijkheden. Maar het is erg afhankelijk van de grote van de ruimte en de akoustiek .

Maar goed het is een paar keer uitgelegd dus ik zal het afsluiten met .....

Daarnaast zul je tussen de regels door bij mij altijd lezen dat het vooral leuk is om te experimenteren. Maar net als jullie is dit een hobby dus leg ik graag dingen uit ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"