Philips LHH Series - Philips LHH700

Gestart door ll0ll, augustus 16, 2026, 07:37:05

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Ik heb een nieuwe blog afgerond over de Philips LHH700, een CD-speler die ik vooral interessant vind vanwege zijn plek in de ontwikkeling van de Philips LHH-serie.

De LHH700 verscheen in 1991 in Japan ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van Philips. Het was tegelijkertijd een van de eerste high-end toepassingen van DAC7. Philips en Marantz Japan gebruikten twee TDA1547 DAC's in Double Differential Mode, gecombineerd met de CDM-4, een aparte voeding voor de DAC-sectie en een bijzonder zware, kopergeplateerde constructie van 16,7 kilo.

Voor de blog heb ik ook veel Japanse bronnen gebruikt. Daardoor kon ik meer vertellen over de mensen bij Marantz Japan die bij de ontwikkeling betrokken waren, hoe de Japanse audiopers de LHH700 destijds beoordeelde en welke prijzen de speler in Japan won. Ook de Marantz CD-11 LE komt aan bod. Deze is technisch identiek aan de LHH700 en was in feite de uitvoering voor export naar Europa en de Verenigde Staten.

Interessant vind ik vooral wat er na de LHH700 gebeurde. Bij de LHH800R en later de LHH900R ging het Japanse ontwikkelteam juist richting kortere signaalpaden, een eenvoudigere DAC-configuratie en discrete Non-NFB schakelingen. Daarmee staat de LHH700 precies op een interessant kantelpunt binnen de LHH-serie.

Voor wie hem wil lezen:
Philips LHH700: The Centennial CD Player That Introduced DAC7 - DutchAudioClassics.nl

Philips LHH1000 | Philips LHH900R | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300R | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl