UGREEN nas

Gestart door joostb, augustus 7, 2026, 15:16:33

Vorige topic - Volgende topic

joostb

Goedemiddag, iemand ervaring met dit merk?

sschot

TEAC AP-701 | Holo Audio Senete KTE | DAC | Streamer | Acoustic Energy AE509

joostb

sschot

Citaat van: joostb op augustus  7, 2026, 16:33:39en wat vind je ervan?

Ik ben er zeer content mee.
Heb meteen er een andere SSD ingezet en er TrueNAS op geinstalleerd. Dus niet meer afhankelijk van systeem OS, updates en beleid van de fabrikant.

Het was ff wennen en stoeien om TrueNAS helemaal naar mijn zin te krijgen, maar ben blij dat ik deze stap heb gezet en hoef zeker niet meer terug.

Hoe het OS van UGreen is, dat weet ik dus niet, nooit mee opgestart.

Maar hij werkt qua processor snel, en voorziet in alles wat ik wens. Hoe het over 10 jaar is, geen idee. Maar eerste indruk is zeer positief

joostb

J.A.F._Doorhof

Geen ervaring met ugreen.
Maar kijk zeker ook naar synology.
Een nas is een zwaar belast apparaat met neem ik aan dierbare info

Synology weet je wat je krijgt en ze leveren erg goede service.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

WillyP

Wat ik op meer plaatsen tegenkom is dat bij de Synology de hardware matig is en de software goed en voor de Ugreen geldt het tegenovergestelde. De hardware is goed en de software matig. Al wordt daar aan gewerkt.

Zelf heb ik al geruime tijd Synology en alles werkt zonder nukken. Maar met de software kan veel meer dan ik nodig heb en ik vind het niet altijd gemakkelijk om een weg te vinden bij alle mogelijkheden. Misschien is toch de Ugreen meer geschikt voor mij. Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke opties je wil.

sschot

Citaat van: WillyP op augustus  7, 2026, 23:14:55Wat ik op meer plaatsen tegenkom is dat bij de Synology de hardware matig is en de software goed en voor de Ugreen geldt het tegenovergestelde. De hardware is goed en de software matig. Al wordt daar aan gewerkt.

Zelf heb ik al geruime tijd Synology en alles werkt zonder nukken. Maar met de software kan veel meer dan ik nodig heb en ik vind het niet altijd gemakkelijk om een weg te vinden bij alle mogelijkheden. Misschien is toch de Ugreen meer geschikt voor mij. Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke opties je wil.

Daarom zou ik zeggen, UGreen hardware, TrueNAS software. Beste van beide werelden. Maar niet voor de super makkelijke en niet nadenken optie...

Church of Noise

Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

J.A.F._Doorhof

We hebben een flinke hoeveelheid synology nassen verkocht en geplaatst in al die jaren als pc leverancier en qua hardware nooit problemen gehad.

Er kan altijd wat kapot gaan. Het voordeel bij synology is dan dat ze vaak langer spare parts beschikbaar hebben.

De software heeft veel opties maar je hoeft ze niet te gebruiken ;)

Wij gebruiken zelf time machine en photos voor directe backups. En je kan makkelijk 2 units synchroon houden of een USB HDD eraan hangen voor backups van je essentiƫle data. Altijd een veilig gevoel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"