ATMOS in de woonkamer

Gestart door ezweers, juli 4, 2026, 20:31:57

Vorige topic - Volgende topic

ezweers

Hoi allemaal,

In mijn vorige huis had ik een 5.1 opstelling van B&W (Kevlar tijdperk) CM8,CMC,CM1 en een Velodyne SPL-1000 gekoppeld aan een Rotel-RSX1562.

In mijn nieuwe woning wil ik de Rotel vervangen voor een versterker die ook ATMOS aan kan en aansluit bij wat ik had, bijvoorbeeld Marantz Cinema 40/30

In mijn verlaagd plafond van 7cm twijfel ik tussen de Dali Phantom k60lp en de KEF ci160tr of iets anders.

Graag jullie advies
Rotel RSX-1562 | B&W CM8 | Panasonic P50GT60

pameijer

Toen ik voor die keuze stond had ik het liefste de RSL C34E, maar die vond ik toen te duur. Hebben erg positieve reviews op AVSForum gehad. Metingen zijn ook gewoon goed volgens deze site. Moeten dan wel uit de VS komen, maar ze zijn wel een stuk goedkoper dan jouw opties. Hoe ze echt klinken weet ik natuurlijk niet, maar dat geldt uiteindelijk meestal voor Atmosspeakers die je zelf aanschaft.

Heb zelf net even gecheckt, maar je hebt ze nu voor een kleine 700 euro voor 4 stuks in huis, incl. shipping en incl. een mooie 4th of July korting.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Shadowfox

zorg dat de tweeters van je speakers op je luisterpositie gericht staan anders verlies je 75% van het gewenste effect is mijn ervaring

Ik betwijfel of jou keuze kwa speakers wel voor atmos geschikt zijn.
Kijk ook eens naar svs prime elavation of asperion audio a5. En dan vooral naar het design van de speakers.
De tweeters zijn op je gericht zoals je kan zien.
my 2 cents

Christof_G

Wil je voor 4 atmos speakers gaan of 2? Bij 2 boven je hoofd gaat het misschien nog dat je de tweeter niet kunt richten, bij 4 zou ik die speakers afraden.
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: XGIMI Titan Noir Max | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano