Epson tw9200, nieuwe lamp of op pensioen

Gestart door squeek, juni 10, 2026, 19:26:45

Vorige topic - Volgende topic

squeek

Wat een dilemma weer. Ik heb nu een jaar of 10 à 11 een tw9200 hier spelen. En ook al weet ik dat er ondertussen al zoveel betere projectoren op de markt zijn gekomen, ik kan nog steeds genieten van het filmische beeld, zeker als het stikdonker is. Maar nu geeft ie weer aan voor de lamp te wisselen, en zit ik alweer op 5000 uur met deze. Ik geloof dat dit de 4de lamp alweer is. Nu was ik aan het kijken voor een nieuwe lamp, maar die worden moeilijker verkrijgbaar zag ik. En dan begin je je af te vragen hoe lang je nog voort kan met dit model.

Dan komt de twijfel, of een nieuwe lamp, of kijk ik voort naar een recentere projector. Enige heikelpunt dat ik tegenwoordig heb, is dat ik geen 3000euro meer kan en wil geven aan een nieuw model. En zelfs dan denk ik dat het nog te weinig is als ik de prijzen tegenwoordig bekijk. Maar tweedehands mss?! Zou een tw9400 de moeite nog zijn bijvoorbeeld om 2dehands te scoren?! Op papier gaat die zoiezo mijn 9200 ver voorbij. Of is zoiets de moeite niet meer waard en kan ik beter toch die nieuwe lamp kiezen?! En wat langer door sparen.

Iemand nog een koopje op zolder staan die interessant zou kunnen zijn?

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.A.F._Doorhof

We hebben nog een ls9000 black staan met een paar uur. Die mag weg voor 2750,00
Dan ga je echt vooruit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"