HT forum muzikanten ?

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 18, 2026, 07:40:29

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Het is opvallend hoeveel mensen in creatieve vakken ook muziek instrumenten bespelen.
Dus dacht eens kijken of het met home theater liefhebbers ook zo is ;)

Wie bespeeld er een instrument en welke ?
Uiteindelijk is het misschien een leuk idee om gezamenlijk iets te maken. Iedereen kan tegenwoordig thuis redelijk makkelijk wat opnemen en samen voegen is kip simpel.

Speel zelf gitaar en programmeer vaak de rest in logic. Probeer zo min mogelijk ai te gebruiken.

Naast spelen is het afwerken ook een hobby, Final mix en mastering.

Wie volgt ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

RZeemering

Ik ben net een maand drummer ;)
Verwacht van mij a-ritmisch non consistent drumwerk, haha

Ik heb jaren geleden een elektronische drumkit gehad. Dat was toen vooral rammen.
Sinds een maand heb ik les en sinds 2 weken weer een elektronische kit thuis.

Heel erg leuk om te doen en ook frustrerend omdat het moeilijk is :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

J.A.F._Doorhof

Juist door samen te spelen kun je ervaring op doen.

Mee spelen met backing tracks versnelt het leer process vaak enorm. Naast gewoon oefenen ;)
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RZeemering

Ik heb een vast riedeltje voor de dagelijkse oefeningen:
rudiments, rudiments omzetten in fills, een groove oefenen en mee drummen met tracks.
Dat laatste is natuurlijk het leukst maar wordt pas echt leuk als die eerste oefeningen steeds beter gaan :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

J.A.F._Doorhof

Eerste 10.000 uur zijn saai ;)
Custom installer

pameijer

Heb hier een huis met een drumstel, gitaren, piano en viool. Maar ik doe alleen de gitaar..., en dat op een erbarmelijk niveautje. Gelukkig is mijn nageslacht muzikaler!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

vanzomereng

Ik heb een tijdje keyboard gespeeld maar op aanraden van velen, weer gestopt.  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Sk

Ik heb voor jaren terug gitaar gespeeld en kon aardig wat nummers mooi meespelen. De gitaar ligt nu al jaren op zolder en ik doe er niks meer mee.

In de woonkamer heb ik nog een Roland stage piano staan en heb mij via Youtube lessen nummers van Ludovico Einaudi aangeleerd. Denk aan Nightbook, Primavera, Una Mattina en Fly. Echter speel ik er eigenlijk zelden nog op. Mijn dochter van 8 kan er inmiddels vader jacob op spelen.  8)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Church of Noise

Ik heb als kind aan aantal jaar piano gespeeld (klassiek), en een 20-tal jaar terug even weer opgepikt (jazz dan).
Eigenlijk ben ik op zoek naar 'n privé leerkracht voor ons 3 thuis (mijn vrouw wil het ook terug oppikken, de tiener wil het graag leren).

Ben wel best jaloers op de drummers hier :) Dat heb ik er niet doorgekregen thuis, zowel vroeger als kind als nu als volwassene.

Ik kijk er echt wel naar uit terug van het rationale, het bedrijfsmatige te kunnen switchen naar het creatieve...
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Philips CD604  |  Bluesound Vault 2

gerard1

Als kind had ik een OMO drumstel, geweldig ding.  ( jaren 60 )
In de jaren 70 een elektrische gitaar, kon er geen hout van jammer genoeg, met die dikke klauwen van me  :crazy:

Maar wat zou ik het graag kunnen, totaal geen ritme gevoel helaas.
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

ravage

15 jaar rapper geweest, vanaf mijn 16 jaar.
Ook veel in Duitsland geweest, Engeland, Belgie

Veel bij festivals. Toen was er nog ook nog behoorlijk wat subsidie voor jongeren centra etc. daar kon je altijd oefenen en optreden in het begin. leuke tijd gehad.
2 Surinaamse hiphop dansers, hindoestaanse Dj en de rest van de aanhang kwam uit 9 verschillende landen.
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Stewart Firehawk 140Inch, Humax ird5000 / nvidea shield, Speakers: Fronts, Phonar P9 / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

RZeemering

Gaaf, kunnen we je ook ergens online beluisteren?

ravage

Jazeker, genoeg te vinden uit het jaar blok.
Sonic destruction was de groepnaam

https://www.youtube.com/results?search_query=sonic+destruction+pazzop

en dan goed zoeken ;D
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Stewart Firehawk 140Inch, Humax ird5000 / nvidea shield, Speakers: Fronts, Phonar P9 / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

ravage

https://www.youtube.com/@RobvanNooijen/featured

Mijn maat heeft alles via zijn account geplaatst.

blue-eyes

Idee - op de HT Forum BBQ, dan de HT Forum house band :D :D :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Kingpin

In m'n jongere jaren erg veel gespeeld op toetsen zowel prive als in bands.
Had een komplete studio en daarnaast kind aan huis bij een bedrijf hier in de buurt waarbij we ook wel eens opnames maakten zonder zang voor o.a. de Henny Huisman Show - Celine Dion bijvoorbeeld.

Zelf jaren op de muziekschool gezeten totdat de klad erin kwam, andere interesses etc.
Zo'n beetje dik 15 jaar niet gespeeld tot aantal jaren geleden m'n opgroeiende kinderen de aan knop van een keyboard wisten te vinden en toen begon het wel te kriebelen.
In eerste instantie een kleine set gekocht (masterkeyboard) met uit de kluiten gewassen laptop en wat kleinere studio monitoren.
Dat ging best lekker en o.a. dit eigen nummer gemaakt, dito gitaarsolo (en ja geluid uit de synth !).

Maaar .. je bent dan eigenlijk alleen aan het 'inspelen' en dat gaat op den duur vervelen.
Heb vorig jaar het masterkeyboard verkocht en een Yamaha Piano workstation (tja ze bestaan want ik was er nog nooit 1 tegengekomen) gekocht.
Ik kan dus nu met een orkest spelen live en het geluid is ook nog eens ontzettend goed.

Wat betreft jammen ... een aantal jaar geleden .. weet je nog Frank toen je wat akkoordjes op de achtergrond moest hebben ?

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

ravage

Citaat van: blue-eyes op juni  1, 2026, 12:29:48Idee - op de HT Forum BBQ, dan de HT Forum house band :D :D :D

Ik denk dat je daar een mooi idee hebt :coffee:

pameijer

Citaat van: blue-eyes op juni  1, 2026, 12:29:48Idee - op de HT Forum BBQ, dan de HT Forum house band :D :D :D
Vroeger was er een paar keer een BBQ van het Marantzforum, bij WimPeu (heet hier Maro) thuis op de boerderij. Waren fantastische avonden!

Ik bedenk me opeens dat ik hier ook nog een BBQ moet organiseren voor enkele Groningers, 2 jaar geleden al beloofd....  :nopompom:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

RZeemering

Laat het daar nou net weer voor zijn :P

pameijer

Citaat van: RZeemering op juni  1, 2026, 14:56:19Laat het daar nou net weer voor zijn :P
Heb net een BBQ van zaterdag achter de kiezen. Ben de wijn nog steeds aan het verwerken lijkt het...

Maar zou mss wel op 26 juli kunnen als die M&G nog doorgaat?

RZeemering

Dat is zeker een leuke optie! Hoewel ik niet weet of de 'originele' Groningse groep ook daar aan mee doet?

J.A.F._Doorhof

We hebben hier wel ruimte voor een meeting of BBQ :)
Custom installer

pameijer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  1, 2026, 16:47:08We hebben hier wel ruimte voor een meeting of BBQ :)
Hé, wegwezen Frank! Dit hier is een plekje voor de Noorderlingen  :devil:  ;D

Maar lijkt me een erg goed idee als je een grote M&G organiseert in Emmeloord! Beetje biemertjes kijken en daarna biertjes drinken en worstjes van de BBQ. Prik maar een datum in je eigen topic.

chansig

Deze is van Frank. Kan ook bijna niet missen. 😂😂

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

Citaat van: pameijer op juni  1, 2026, 17:10:41Hé, wegwezen Frank! Dit hier is een plekje voor de Noorderlingen  :devil:  ;D

Maar lijkt me een erg goed idee als je een grote M&G organiseert in Emmeloord! Beetje biemertjes kijken en daarna biertjes drinken en worstjes van de BBQ. Prik maar een datum in je eigen topic.
Wij zijn nogal off-topic hier hoor ;)