Vraagje over mijn setup

Gestart door sdx, mei 17, 2026, 15:33:23

Vorige topic - Volgende topic

sdx

Hoi iedereen, ik heb al een tijdje een HT setup die goed werkt voor mij, maar sinds gisteren is de situatie lichtjes gewijzigd en zoek ik advies.

De huidige setup:
- Amp: Yamaha A-S501 (sturen passieve stereo luidsprekers + actieve SW aan)
- DSP: Yamaha DSP-E492 (stuurt passieve center speaker aan)
- DAC: SMSL DO100 Pro
- HTPC: Windows HTPC verbonden via USB met de DO100

Nu is er een game console bij gekomen (Nintendo Switch 2). Straks komt er misschien ook nog een Telenet TV Box bij.
Voorlopig zit de console nu rechtstreeks op de TV via HDMI en gaat het geluid via de ingebouwde TV speakers.
Maar is er een eenvoudige manier om de console in de 3.1 setup te krijgen?
Mijn amp heeft geen HDMI ingang. De DAC heeft wel een HDMI (ARC), maar ik weet niet of ik daar iets mee kan?

Als ik zelf wat opzoekwerk doe kom ik op zoiets uit als mogelijke oplossing, maar ik had gehoopt om er niet nog een toestel bij te moeten plaatsen: https://www.amazon.com.be/-/en/FeinTech-AX340-Switch-Soundbar-Extractor/dp/B0FBRZ29DF/

Of kijk ik beter naar een nieuwe amp zoals de Marantz Stereo 70S die wel op mijn wenslijstje staat...  ;D

Bedankt voor het advies!

SpaceJS

Waneer je tv een ARC or EARC aansluiting heeft kan je die aansluiten op de ARC aanlsuiting van je DAC en zo het geluid wat de TV krijgt over je set laten gaan.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub