Advies omgeving stolwijk

Gestart door bask04, mei 13, 2026, 20:55:28

Vorige topic - Volgende topic

bask04

Nieuwe woning

Anthem MRX 720
CM9S2 fronts
CMC2 S2 center
CM5 S2 rear
Sub Rythmik F15HP

Vorige woning verloor ik enorm output door de open trap naar de 1e  en 2e verdieding.

Ik had gehoopt nu met een compleet afgesloten woonkamer dat het beter zou klinken.

Ook zit ik met de plaatsing van de sub en rears.

Woonkamer is 8.90 x 3.50

Kopse kant hangt de tv met de bank op een 3,5 meter afstand

De fronts staan een goede 40 cm vanaf de muur, en rondom ook ook 40 cm vrij van de zijmuur en tv meubel.

Fronts staan een klein stukje ingedraaid zoals in de vorige woning.
Is het mogelijk om de sub helemaal aan de andere kant van de kamer te plaatsen naast een kast. Dus 8 meter vanaf de tv.

Of beter strak achter de bank ?

Zij er leden uit de omgeving Gouda die eens langs zouden willen komen in stolwijk voor betaald advies of een meting ?

Mvg

Henkjan_O

helemaal andere kamt van de kamer zou ik zeker niet doen.  en zo achter de bank vind ik al mwah.  lukt t echt niet gewoon in de buurt van je fronts?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

chansig

Ik heb het ooit wel gehad. Maar was wel een andere situatie dan deze.

Kamer was een l-vorm. Speakers stond op de overgang liggende/staande streepje van de l.

1 sub stond bovenaan (dus 5 meter achter mijn rug)de l. En de meest wonderlijke plek: aan uiteinde van de l. Dus schuin achter de speaker.

M.a.w....proberen is leren.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon