Heeft iemand ooit een Cayin CS 100CD aan het werk gehoord?

Gestart door Church of Noise, mei 12, 2026, 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Church of Noise

Ik ben voorzichtig een aantal mogelijkheden qua CD-speler (of transport) aan het bekijken voor de werkkamer.

Daarbij wordt het net momenteel erg wijd gegooid, van 'old school' maar solide CD spelers die ik als transport zou gebruiken, tot meer recent speelgoed. Onder dat laatste vallen bvb de Shanling ET3 als transport en de Cayin CS 100CD die ook een buizentrap omvat en DAC functionaliteit heeft. (en dus mogelijks ook die rol kan spelen)

Heeft iemand die Cayin ooit horen spelen en/of opinies er over? Ik zie niet meteen een mogelijkheid in de buurt om die eens aan de tand te voelen...
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Pjotr27

Citaat van: Church of Noise op mei 12, 2026, 13:13:19Ik ben voorzichtig een aantal mogelijkheden qua CD-speler (of transport) aan het bekijken voor de werkkamer.

Daarbij wordt het net momenteel erg wijd gegooid, van 'old school' maar solide CD spelers die ik als transport zou gebruiken, tot meer recent speelgoed. Onder dat laatste vallen bvb de Shanling ET3 als transport en de Cayin CS 100CD die ook een buizentrap omvat en DAC functionaliteit heeft. (en dus mogelijks ook die rol kan spelen)

Heeft iemand die Cayin ooit horen spelen en/of opinies er over? Ik zie niet meteen een mogelijkheid in de buurt om die eens aan de tand te voelen...

Ik heb een Shanling ET3, daar moet dus wel een DAC achter. Woon je in de buurt van Zuid-Drenthe? Ben ik Juni in het buitenland en je mag hem best "lenen".
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.