Welke DVD/Bluray speler ?

Gestart door Mao, mei 4, 2026, 13:18:29

Vorige topic - Volgende topic

Mao

Forumgangers,

Er is vast wel iemand die mij weg wijs kan maken welke speler ik moet hebben. Waar het om gaat is dat ik veel muziek docu enz kijk. De meeste speel ik dan af op usb stick. Maar een heleboel formaten ondersteunt mijn huidige lg speler niet. Kan hem ook niet updaten. Welke huidige speler speelt nagenoeg alle formaten af.
Zat zelf aan de Sony ubp x 700k te denken. Of zijn er andere opties.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

PascalP

Panasonic 424 lijkt me een mooie optie dan, zou wel even kijken welke formaten je bestanden op USB zijn en of de Panasonic deze afspeelt.

Of ander idee, je bestanden die niet werken bewerken van een tool zoals Handbrake op de PC en opslaan in een formaat welk je LG wel pakt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

williams

Denk dat gezien je wensenlijstje je beter af bent met een mediaplayer . De meeste uhd of blu ray spelers ondersteunen weinig content vanaf een usb drive .
De uitzondering hierop zijn de Oppo spelers maar dan moet je diep in de buidel tasten 😊
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

haythijs

Hier een Sony ubp-x800, een Cambridge CXU en een Zidoo z9xpro. De laatste speelt uiteraard geen schijfjes.
Als dat wel een pre is naast het afspelen van USB, dan heb je met de Sony een bijna alleseter. Wat ik hem voer middels usb, speelt hij af met prima beeld en geluidskwaliteit. Hoe zich dat verhoudt tov een Panasonic, dat kan ik niet zeggen.
Waar hij wel problemen mee heeft, is een mkv met Dolby TrueHD geluidsspoor. Dat spoor speelt hij niet af en de mkv hapert dan.
MKV met DTS-HD varianten zijn geen probleem, alsmede 'gewone Dolby digitaal varianten.  Betreft het een M2TS met Dolby TrueHD, dan gaat het overigens prima.
Moet wel zeggen dat ik bluray en MKV tot 1080P meestal via de Cambridge afspeel, ook een speler die middels USB vrijwel alles pakt. Ik vind deze een iets strakker beeld geven, vanwege de Darbee videochip.
Kijk ik een 4k/Hdr/DV-bestand, dan wordt het of Sony of de Zidoo, de laatste doet wel MKV met Dolby trueHD.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

reza

Citaat van: PascalP op mei  4, 2026, 13:57:40Panasonic 424 lijkt me een mooie optie dan, zou wel even kijken welke formaten je bestanden op USB zijn en of de Panasonic deze afspeelt.

Of ander idee, je bestanden die niet werken bewerken van een tool zoals Handbrake op de PC en opslaan in een formaat welk je LG wel pakt.

De Panasonic kan niet streamen, althans dat wil je niet :D
Die herkent bijna geen ene container.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Vik

Als het budget het toelaat, een gebruikte Oppo UDP‑203; die is nog altijd "the king of the hill". Voor ongeveer €170 extra kun je er speciale firmware voor bijkopen, waardoor alle beperkingen worden weggeschreven. Zelfs SACD via het netwerk werkt, voorzover ik mij kan herinneren. Maar dan lopen de kosten al snel op richting de €1.000,-.

Moet het per se een Blu‑ray‑speler zijn?

Ik heb hier een splinternieuwe Zappiti Neo nieuw in doos.

Citaat van: Mao op mei  4, 2026, 13:18:29Forumgangers,

Er is vast wel iemand die mij weg wijs kan maken welke speler ik moet hebben. Waar het om gaat is dat ik veel muziek docu enz kijk. De meeste speel ik dan af op usb stick. Maar een heleboel formaten ondersteunt mijn huidige lg speler niet. Kan hem ook niet updaten. Welke huidige speler speelt nagenoeg alle formaten af.
Zat zelf aan de Sony ubp x 700k te denken. Of zijn er andere opties.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

PascalP

Als het puur om lokale media van USB (of NAS) gaat een in mediaspeler een veel betere keus idd, zoals een Zappiti bijvoorbeeld.

Citaat van: reza op mei  4, 2026, 23:37:30De Panasonic kan niet streamen, althans dat wil je niet :D
Die herkent bijna geen ene container.

Ah, dacht dat die wel iets meer ondersteunde, gezien de vraag om de LG speler te vervangen ga ik er van uit dat er ook schijfjes bekeken worden.

Afhankelijk van budget en je wilt één apparaat kom je al snel bij de Oppo uit als allesvreter anders ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Mao

Ik speel ook af en toe bluray of dvd af daar heb ik met de lg nooit problemen mee gehad. Maar met afspelen usb stick door de grote diversiteit van formats zal hij dat niet meer ondersteunen. Update of gebeurt niet. Dus vandaar de vraag. Inmiddels begrijp ik dat een alternatief kan zijn een mediabox. Is ook een optie dan behalve dat je weer 2 doosjes hebt en weer een afstands bediening erbij.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.