KROVAtar KBU-300 4k Blu-ray Player

Gestart door Fox, mei 3, 2026, 11:27:05

Vorige topic - Volgende topic

Fox

KROVAtar KBU-300 4k Blu-ray Player  :D
ca. 349,= us (via Amazon)

Zie de info en specs in deze link.
https://www.krovatar.com/portal/index/productinfo/product/11/l/en-us

En wat gebruikers ed.
https://www.avsforum.com/threads/krovatar-kbu-300-4k-blu-ray-player.3343405/#replies

Wederom grotendeels dezelfde Oppo hardware componenten en software

Verder:
Stel je vraag hier https://www.instagram.com/p/DWJg37ckRWp/

Ik heb geen Instagram, maar ik las op een ander forum dat ze ook testers zoeken ed.

Of hier [email protected]

Fox

PascalP

Bijzonder dat deze een DC ingang en een externe voeding heeft, misschien nog een mooie upgrade om er een Keces P3 of P8 aan te hangen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Witalik

Deze ook interessant! En een BR remote is sowieso wel fijn. Ik begrijp dat alle reguliere spelers, zoals ook mijn panasonic, nog steeds IR remotes hebben... jammer dat me kastje dan open moet telkens.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Vik

De enige overeenkomst met de oude Oppo UDP-203/205 is de MediaTek MT8581 chipset. Maar dat maakt een apparaat nog niet automatisch gelijk aan een Oppo, ook de firmware en de volledige implementatie eromheen zijn anders. De performance hangt bovendien af van de complete PCB-layout en het design. Ik zou er mijn handen niet aan branden en eerder kijken naar een gebruikte Oppo UDP-203.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

WillyP

Dat de Oppo een fijn apparaat is, daar twijfel ik niet aan. Alleen inmiddels ook op leeftijd gekomen. Ik zou graag willen dat er een nieuw ontworpen apparaat op de markt verschijnt met een betrouwbare werking. En dat ook SACD's weergeeft op hoog niveau.

Fox

Dat gaat op voor elk niet Oppo apparaat. En gezien de ontwikkeling in de optische-drive markt, gaat dit zeker economisch interessant worden. Zeker nu Panasonic ook onderdelen aan het afstoten is, idem Sony.

Plus dat he mooi is dat dit bewijst dat de Mangnatar spelers zwaar overprijst zijn.

Persoonlijk zou ik het meest geïnteresseerd in de speler ala de Denon 2500BTCI en dan in een UHD versie  8)

Citaat van: Vik op Gisteren om 10:11:37De enige overeenkomst met de oude Oppo UDP-203/205 is de MediaTek MT8581 chipset. Maar dat maakt een apparaat nog niet automatisch gelijk aan een Oppo, ook de firmware en de volledige implementatie eromheen zijn anders. De performance hangt bovendien af van de complete PCB-layout en het design. Ik zou er mijn handen niet aan branden en eerder kijken naar een gebruikte Oppo UDP-203.

Vik

De Oppo spelers zijn over het algemeen erg stabiel, ongeacht de leeftijd. Het enige wat er kan gebeuren, is dat de laser een keer schoongemaakt moet worden, maar je hebt wel een goed punt.

Zelf zijn we ook nog op zoek naar een goede vervanger, en we moeten de Magnetar nog zelf testen. Wellicht kan mijn collega het probleem oplossen, want we kunnen er niet omheen dat ook de MK2 versies nog steeds stabiliteitsproblemen hebben.

Er is niet zoveel keuze, behalve Panasonic, maar dat is een compleet andere speler en mist een paar functies, waaronder HDMI source direct, dus een onbewerkt videosignaal dat perfect aansluit op een externe videoprocessor. Ook is het menu erg omslachtig en, zoals bekend, is het geen universele speler.

Citaat van: WillyP op Gisteren om 10:43:22Dat de Oppo een fijn apparaat is, daar twijfel ik niet aan. Alleen inmiddels ook op leeftijd gekomen. Ik zou graag willen dat er een nieuw ontworpen apparaat op de markt verschijnt met een betrouwbare werking. En dat ook SACD's weergeeft op hoog niveau.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Inmiddels alweer de zoveelste Chinese "Oppo kloon", en volgens mij is dat nog nooit echt een succes geweest.
"Same sht, different day."  :)

Een fraaie MediaTek UHD-speler met een Panasonic loopwerk lijkt mij wel wat. Iets in de trant van de oude Denon DVD-2500BT inderdaad: puur een digitaal loopwerk. Of de Magnetar overpriced is, daar kan ik zelf nog geen uitspraken over doen; los van de instabiliteit heb ik hem nog nooit getest.

Citaat van: Fox op Gisteren om 11:03:00Dat gaat op voor elk niet Oppo apparaat. En gezien de ontwikkeling in de optische-drive markt, gaat dit zeker economisch interessant worden. Zeker nu Panasonic ook onderdelen aan het afstoten is, idem Sony.

Plus dat he mooi is dat dit bewijst dat de Mangnatar spelers zwaar overprijst zijn.

Persoonlijk zou ik het meest geïnteresseerd in de speler ala de Denon 2500BTCI en dan in een UHD versie  8)

Fox

Het probleem is dat de MediaTek MT8581 chipset geen echte opvolger heeft gekregen.
Alhoewel er opvolgers zijn, is er geen aansturing qua chips en firm/software voor de optische-drive.
En zolang niemand is oppakt zijn de spelers die wel recent verschijnen vrijwel allen op de Oppo gebaseerd.
Want die zijn het goedkoopst te produceren met aanverwante hardware en gemodificeerde firmware (en gebakkenlucht)  :D

Citaat van: WillyP op Gisteren om 10:43:22Dat de Oppo een fijn apparaat is, daar twijfel ik niet aan. Alleen inmiddels ook op leeftijd gekomen. Ik zou graag willen dat er een nieuw ontworpen apparaat op de markt verschijnt met een betrouwbare werking. En dat ook SACD's weergeeft op hoog niveau.

Fox

Ik heb zowel de Reavon als de Magnata's bij een vriend van mij in werking gezien.
Deze zijn inmiddels vervangen voor een Oppo 203 en 205 om diverse redenen.
Hij heeft ook nog een Pannasonic 9000

Citaat van: Vik op Gisteren om 11:37:00Inmiddels alweer de zoveelste Chinese "Oppo kloon", en volgens mij is dat nog nooit echt een succes geweest.
"Same sht, different day."  :)

Een fraaie MediaTek UHD-speler met een Panasonic loopwerk lijkt mij wel wat. Iets in de trant van de oude Denon DVD-2500BT inderdaad: puur een digitaal loopwerk. Of de Magnetar overpriced is, daar kan ik zelf nog geen uitspraken over doen; los van de instabiliteit heb ik hem nog nooit getest.

Vik

De MediaTek MT8581 voldoet op zich nog steeds prima als basis voor UHD Blu-ray playback. Een opvolger is in mijn ogen niet echt nodig, zolang de totale implementatie goed is, dus ook de hardware eromheen.

Citaat van: Fox op Gisteren om 11:37:17Het probleem is dat de MediaTek MT8581 chipset geen echte opvolger heeft gekregen.
Alhoewel er opvolgers zijn, is er geen aansturing qua chips en firm/software voor de optische-drive.
En zolang niemand is oppakt zijn de spelers die wel recent verschijnen vrijwel allen op de Oppo gebaseerd.
Want die zijn het goedkoopst te produceren met aanverwante hardware en gemodificeerde firmware (en gebakkenlucht)  :D

Fox

Misschien kunnen de Kloon Chinese de Pentonic 800 koppelen met aangepaste Oppo firm/software aan een optische drive  8) 
https://www.mediatek.com/products/pentonic/800

Citaat van: Vik op Gisteren om 12:23:09De MediaTek MT8581 voldoet op zich nog steeds prima als basis voor UHD Blu-ray playback. Een opvolger is in mijn ogen niet echt nodig, zolang de totale implementatie goed is, dus ook de hardware eromheen.