Wat is een redelijke prijs voor deze JBL bass speakers

Gestart door noot87, mei 2, 2026, 21:47:21

Vorige topic - Volgende topic

noot87

JBL Professional Series 2220 A (15 inch)

JBL 115-8 (18 inch)

Het zijn losse bass speakers.

De 15 inch is nieuw in een doos, nooit gebruikt, wel al wat jaartjes oud.

De 18 inch is ook al oud, maar zou ook gebruikt kunnen zijn.

Ik heb advertenties op marktplaats, maar iemand wil ze zo graag komen ophalen dat ik begon te denken dat de startprijs om te bieden te laag is.

Hopelijk is hier iemand die hier verstand van heeft
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

minplus

Het is toch wat jij er voor wilde krijgen?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

noot87

Wat is wat ik er voor wilde krijgen?

Ik heb bieden vanaf aangegeven.

Ik wil graag een redelijke prijs, maar de vraag is of iemand weet wat dat is.

Dan kan ik het ook snel afronden.

noot87

Mao

JBL 2220 A is een oldskool gigant Alnico!! Magneet en je kan er verschillende type konussen in zetten je kan van het frame K 140 K130 2205 of de 2231/2235 van maken dus de echte vintage JBL speaker.

De JBL 115 18" is een typische JBL luidspreker die zeg maar voor de muzikanten wereld is gebouwd. Is naar mijn mening een klasse minder dan de 2220A. De 18" is ook van een veel latere periode en dacht nog steeds courant type.

Er zijn mensen die graag die Alnico 15" willen termeer omdat de originelen konussen nog steeds te koop zijn behoudens de 2231 maar de 2235 is de vervanger.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

ElpeeTwaalf

De 223x conussen (C8R2235) zijn helaas al vele jaren niet meer origineel te koop, JBL is ermee gestopt. Ik vraag mij oprecht af of ze de 2225 nog maken, het is wel pijnelijk duidelijk dat ze niks om vintage geven.

Mao

Kan ze nog steeds bestellen de C8R2235
Dit wordt gebruikt als vervanger van de 2231 die in talloze JBL kasten zitten waaronder de JBL 4350 waar nog talloze van in gebruik zijn. Alleen heeft JBL de policy dat ze de drop inns niet aan Jan en alleman verkopen.

Wat er wel speelt dat dacht ik die massring niet meer te krijgen was, weet zo ook niet meer of die nu op de 2235 zat of 2231. Maar goed als je hem nodig hebt kan je die massring ook overzetten. Ben helaas mijn hele archief tech notes van JBL kwijt met gegevens van pak weg begin 70.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

ElpeeTwaalf

Nou, er is mij op Lansing Heritage en door diverse leveranciers al lang geleden toegezegd dat de C8R2235 niet te krijgen is, vandaar.

Mao

Ja die berichten ken ik inderdaad ook, heb om dat te staven, ben ik er achter heen gegaan en kwamen met een nette prijs en levertermijn. De 2235 vervangt eigenlijk een hele reeks JBL 15" luidsprekers die ondermeer in de studio monitoren zitten en wat te denken van alle L100 enz. De 2234 die is er niet meer te krijgen maar dat was/is weer zo een issue met de massring.
Verschil met 2220/k130 of 2225/k140 is er niet behoudens de Dome. Kan mij voorstellen dat JBL niet alles meer op voorraad wil houden.
Helaas ben ik mijn archief JBL tech notes vanaf de jaren 70 kwijt waar miniscuul alle verschillen stonden beschreven enz.

Wat ik wel begreep is dat JBL het hele service verhaal spare parts enz niet via de gevestigde JBL importeurs/dealers laat lopen.

noot87

Bedankt voor de info!
Mooie speakers dus wel.

Daar gaat de koper blij mee zijn.