Mundorf Angelique twisted pair 2,5 mm² grey/blue speakerkabel

Gestart door holco, april 27, 2026, 18:09:58

Vorige topic - Volgende topic

ruud2

moest wel even zoeken maar het is een US patent.
opmerking : de verhoudingen goud / zilver zoals beschreven in de openingspost pdf komen niet overeen met de waarden in het patent.
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

AudioEnZo

Dank voor het opzoeken van het patent!
Citaat van: ruud2 op mei 16, 2026, 15:02:39opmerking : de verhoudingen goud / zilver zoals beschreven in de openingspost pdf komen niet overeen met de waarden in het patent.
Ik kijk er wellicht totaal overheen, maar waar in de PDF heb je de verhouding koper/zilver/goud gelezen?
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

holco

Citaat van: AudioEnZo op mei 17, 2026, 09:30:57Dank voor het opzoeken van het patent!Ik kijk er wellicht totaal overheen, maar waar in de PDF heb je de verhouding koper/zilver/goud gelezen?

Dat recept ga je natuurlijk nergens vinden  ;D
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

De verhoudingen staan wel in het patentplaatje wat Ruud postte, alleen met een behoorlijke spreiding. En Ruud geeft aan dat de zilver/goud verhouding in de PDF staat aangegeven, maar die zie ik niet.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

ruud2

staat op hun site.. 1% gold en dat is afwijkend van het patent / octrooi
gezien de goudprijzen ben ik een kniesoor die daarop let

mundorf.jpg

holco

Citaat van: AudioEnZo op mei 17, 2026, 09:46:41De verhoudingen staan wel in het patentplaatje wat Ruud postte, alleen met een behoorlijke spreiding. En Ruud geeft aan dat de zilver/goud verhouding in de PDF staat aangegeven, maar die zie ik niet.

Ik ook niet, maar dan zullen ze binnen die kaders een patent hebben.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Citaat van: ruud2 op mei 17, 2026, 09:48:06staat op hun site.. 1% gold en dat is afwijkend van het patent / octrooi
Dat gaat niet over de Angelique kabels/draad.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

ruud2

Citaat van: AudioEnZo op mei 17, 2026, 10:23:32Dat gaat niet over de Angelique kabels/draad.

in het patent komt de naam Angelique ook niet voor.

AudioEnZo

Dat is idd zo, maar daar hebben ze het wel over een koper/zilver/goud legering. Die laatste die jij aanhaalt is de Mconnect zilver/goud draad, zonder koper.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

ruud2

Citaat van: AudioEnZo op mei 17, 2026, 10:40:17Dat is idd zo, maar daar hebben ze het wel over een koper/zilver/goud legering. Die laatste die jij aanhaalt is de Mconnect zilver/goud draad, zonder koper.

laten we het er maar op houden dat Mundorf een US patent / octrooi heeft op het toevoegen van goud en zilver in hun bekabeling.
Daarbij kan je een hele discussie gaan voeren over wie, wat , hoe , etc. waarbij je waarschijnlijk nooit de juiste invulling op de vragen krijgt.
Zelf twee patenten en alleen daarvan de omschrijving definieren is al een wereld op zich.

holco

Citaat van: ruud2 op mei 17, 2026, 09:48:06staat op hun site.. 1% gold en dat is afwijkend van het patent / octrooi

mundorf.jpg

Het gaat toch om de prestaties en wat je er voor over hebt, met deze kabel zit dat mijn inziens wel goed, en is zelfs scherp te noemen.

Je wil ook niet weten wat er in je Dave zit en dan gaan rekenen  ;)
My Showcase

ruud2

Citaat van: holco op mei 17, 2026, 10:54:33Het gaat toch om de prestaties en wat je er voor over hebt, met deze kabel zit dat mijn inziens wel goed, en is zelfs scherp te noemen.

Je wil ook niet weten wat er in je Dave zit en dan gaan rekenen  ;)

Het ging om de bewering dat er goud en zilver in de ader zit en dat het gepatenteerd was.
Dat is nu voldoende aangetoond, toch?

btw. heb geen Dave

holco

Citaat van: ruud2 op mei 17, 2026, 12:34:18Het ging om de bewering dat er goud en zilver in de ader zit en dat het gepatenteerd was.
Dat is nu voldoende aangetoond, toch?

btw. heb geen Dave

Oeps, ik zie nu dat ik jou door elkaar haal met HuubF, sorry!
My Showcase