Xgimi of Optoma

Gestart door jeroenver, april 24, 2026, 14:27:22

Vorige topic - Volgende topic

jeroenver

Hi guys

Vorig jaar was het de bedoeling om over te stappen naar een andere projector.
Helaas kwam er iets anders tussen waardoor dit helaas niet mogelijk was.
We gaan het dit jaar eens proberen.

Ik heb nog steeds interesse in de Optoma uhz68lv,maar nu is er een andere projector waar mijn oog is op gevallen.
De Xgimi Titan.
Heb meerdere reviews zitten kijken en bij meerdere reviews word deze vergeleken met de Epson Pro Cinema EH-QL3000.

In de reviews haalt de Xgimi Titan bijna dezelfde prestaties als de Epson Pro Cinema EH-QL3000.
De Xgimi Titan is maar een kwart van de prijs van de Epson Pro Cinema EH-QL3000.

Iemand al ervaring met de Xgimi Titan?

Greetz

Christof_G

Heb je het over de Xgimi Titan of Titan Noir (Max)? Voor deze laatste is gisteren een Kickstarter gestart.
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

jeroenver

donaldk

ISO is een stuk hoger dan ANSI lumens. Christie was de eerste die compleet overschakelde en dan heb je het gelijk over een paar duizend lumens verschil. Dus hoe ie het hier op een hoop gooit...

donaldk

Citaat van: Christof_G op april 24, 2026, 15:36:26Titan Noir (Max)

Huh, Xgimi die een kickstarter moet doen voor financiering van een ongetwijfeld bij Coretronic (moeder van Optoma) ontwikkelde projector? Dat klinkt mij vreemd in de oren.

jeroenver

Het menu ziet er ook veel beter/professioneler uit dan mijn Optoma Uhz50

Te zien vanaf 8 min.

donaldk

Ook veel geld uitgegevn aan een labeltje 'IMAX Enhanced'.

jeroenver

Projector central heeft ook een review van de Xgimi Titan.

Xgimi Titan

Ook de website Projectorscreen heeft een review van de Titan.

Titan

Christof_G

Citaat van: donaldk op april 24, 2026, 21:48:23Huh, Xgimi die een kickstarter moet doen voor financiering van een ongetwijfeld bij Coretronic (moeder van Optoma) ontwikkelde projector? Dat klinkt mij vreemd in de oren.
Het is gewoon een manier van verkopen, het toestel is al klaar dus het is niet dat ze dit moeten om het toestel te kunnen maken zoals veel andere firma's op Kickstarter. Ik denk dat het bij Valerion extreem goed verlopen is, dat nu ook andere bedrijven dit overnemen. Ik heb me alvast in geschreven, we zullen wel zien hoe goed het toestel is, maar er zijn al reviews genoeg te vinden.

HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

donaldk

Xgimi, was jaren geleden vooral (lead) customer voor ultra short throw projectoren bij Coretronic, dus het is geen start-upje.

Christof_G

Vergelijking tussen de Titan en Titan noir max:

donaldk

Why did they do it; well because they picked an option from Coretronics ODM line-up, which largely consist of commercial applications product. #0.78"

Chromatic abberation

Better HDR only if there's lower black.