Aansluitprobleem denon X6800 met Marantz 6011 HELP HELP

Gestart door denon, april 23, 2026, 16:28:35

Vorige topic - Volgende topic

denon

Heb sinds kort een Denon X6800 in mijn HT,aangesloten zijn 11 luidsprekers waarvan 4 hoog geplaatste.EEA werkt Prima !
Om een zg 13.2 te maken met nog 2 ( hooggeplaatste)luidsprekers moet ik een extra versterker aansluiten, het betreft hier een Marantz 6011 zijne mijn oude reciever.
De 6800 heeft nog 2 extra hoog/wide aansluitingen beschikbaar

Als pensioenada kom ik hier niet uit !! HELP HELP

Het gaat zicht vooral om wat ik waar moet aansluiten en evt instellingen in zowel 6011 als 6800 moet aanpassen om de zaak werkend te krijgen.

Voorbaat dank GRTS Hans

CinéHome

Eenvoudigste is om van je nieuwe receiver de betreffende kanalen via hun pre out te verbinden met een analoge stereo ingang op je oude 6011. Bvb de CD stereo ingang.
Dan zet je de oude receiver op de cd input - source direct bij voorkeur aanklikken - en experimenteer met het volume. Logischerwijs zal je de knop op de 6011 ver open moeten draaien omdat je het signaal eigenlijk 100% wil versterken (het is al volumebegrensd in je Denon).

Wel even checken of de CD ingang op je Marantz gelinkt is aan de analoge rca ingang. Kan ook op coax of optisch staan en dan krijg je geen geluid.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

denon

Hartelijk dank, ga alles nog een keer nalopen en weer opnieuw aansluiten grts Hans