maximale lengte I2S kabel

Gestart door El Penumbra, Gisteren om 20:07:52

Vorige topic - Volgende topic

El Penumbra

Ik ben op zoek naar een ander transport met behoud van m'n huidige dac.

De dac is een Sonnet Morpheus. Deze had I2S over RJ45 maar er is nu een losse module waardoor ook I2S met een hdmi kabel kan worden aangesloten.

Klopt het dat zo'n I2S kabel zo kort mogelijk moet zijn en dat een meter eigenlijk al te lang is?

Iemand ervaring of technische onderbouwing?

Het transport dat ik op het oog heb kan namelijk niet naast de dac dus heb ik minimaal een kabel van een meter nodig.
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Pjotr27

Ik gebruik een I2S kabel van 50 centimeter. Zelf laten maken van zilver in Indonesië waar ik vaak kom. Ik denk niet dat langer veel minder is, maar zou denk ik niet langer maken als nodig. Vind trouwens I2S mooier en natuurlijker als via USB of SPDIF.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

Hoe korter hoe beter.
Lange kabels veroorzaken jitter op de clock.
I2S is een protocol wat niet voor kabels bestemd is.
50cm is eigenlijk wel de max.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

El Penumbra

Dank. Dan zoek ik weer verder naar een passende oplossing. De Rivo plus zou te ver van de dac af komen staan en dan ik heb een I2S kabel nodig van mninimaal 100cm

Kingpin

Of USB. De Rivo+ heeft de voedingslijn van de USB out lineair gevoed en apart gefilterd voor zo'n laag mogelijke ruis.
Maar kan me wel inkomen dat je I2S wilt gebruiken, heb ik ook omdat ik m'n DAC er specifiek op heb gekocht.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

El Penumbra

Citaat van: Kingpin op Vandaag om 09:05:45Of USB. De Rivo+ heeft de voedingslijn van de USB out lineair gevoed en apart gefilterd voor zo'n laag mogelijke ruis.
Maar kan me wel inkomen dat je I2S wilt gebruiken, heb ik ook omdat ik m'n DAC er specifiek op heb gekocht.

Precies dat inderdaad. De Morpheus op USB is geen succes helaas.

Misschien toch maar een streamer met dac overwegen. Probleem is dat ik de sound van de R2R Morpheus zo heerlijk vind.

AudioEnZo

Hoe korter des te beter, dat wel. Zelf heb ik prima ervaring met een IL-1 van Pink Faun van 1m.