Luister ochtend / middag in Friesland of Groningen ?

Gestart door Spijkie, april 9, 2026, 10:50:41

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: addesmo op juli 23, 2026, 12:50:33Nou Spijkie, als wij jou set afbranden, weet ik niet of je dat nog aandurft  ;)

Hahaha , maar ook dat mag hoor Ad! En alle tips zijn welkom! Uiteindelijk gaat t om de gezelligheid maar ben zeker benieuwd wat jullie ervan vinden. Plus ik denk dat er idd met schuiven van de speakers meer uit te halen valt maar die ruimte is nou eenmaal zeer beperkt.

En als de uitkomst is dat het hetzelfde klinkt als Böse ben ik uiteindelijk goedkoper uit  :tounge2: . Ga ik de week daarna naar de Bose dealert
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

RZeemering

Citaat van: addesmo op juli 23, 2026, 12:50:33Nou Spijkie, als wij jou set afbranden, weet ik niet of je dat nog aandurft  ;)
ik ben wel mee....  :crazy:  :sneaky2:
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

addesmo

addesmo

Citaat van: brt op juli 23, 2026, 15:36:06Neem je Paradigms anders ff mee @addesmo  :D
Haha
Ben wel oprecht benieuwd naar Audiosolutions!

Spijkie

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: addesmo op juli 23, 2026, 16:07:28Haha

Je gaat ze horen , heb niks anders staan  :colgate:

Spijkie

Ik kan alvast een playlist aanmaken in Qobuz van de nummers die jullie willen luisteren ? Mag ook middels PM natuurlijk. Ik draai zelf van alles wat dus t maakt mij niet zoveel uit , ook een beetje op vollume maar ik neem aan dat Ronnie de db meter check doet  :colgate:

Leeuwarden

Citaat van: addesmo op juli 23, 2026, 16:07:28Haha

Dikke teleurstelling, zou ik niemand aanraden... 8)

RZeemering

Citaat van: Spijkie op juli 23, 2026, 16:41:52Ik kan alvast een playlist aanmaken in Qobuz van de nummers die jullie willen luisteren ? Mag ook middels PM natuurlijk. Ik draai zelf van alles wat dus t maakt mij niet zoveel uit , ook een beetje op vollume maar ik neem aan dat Ronnie de db meter check doet  :colgate:
We gaan geen apparatuur vergelijken toch? Dan is dB meter ook niet nodig :)
Gewoon lekker naar je set luisteren. En het vooral gezellig hebben!
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

RZeemering

Citaat van: Spijkie op juli 23, 2026, 16:39:01Je bedoelt jullie kraken m samen af ?  :D  :tounge2:
Of we hemelen het helemaal op. Kan ook nog :)

Spijkie

Citaat van: RZeemering op juli 23, 2026, 18:14:29Of we hemelen het helemaal op. Kan ook nog :)

Die optie is er ook idd  :colgate: ,hij mag ook gewoon normaal goed zijn .

Spijkie

Citaat van: Leeuwarden op juli 23, 2026, 17:26:29Dikke teleurstelling, zou ik niemand aanraden... 8)

Je zou m maar gewoon kopen op aanraden van iemand van t forum , moet wel heel gek zijn   :ohmy:

Spijkie

Citaat van: RZeemering op juli 23, 2026, 18:13:59We gaan geen apparatuur vergelijken toch? Dan is dB meter ook niet nodig :)
Gewoon lekker naar je set luisteren. En het vooral gezellig hebben!

Ik ben helemaal voor

pameijer

Citaat van: Spijkie op juli 23, 2026, 16:41:52Ik kan alvast een playlist aanmaken in Qobuz van de nummers die jullie willen luisteren ? Mag ook middels PM natuurlijk. Ik draai zelf van alles wat dus t maakt mij niet zoveel uit , ook een beetje op vollume maar ik neem aan dat Ronnie de db meter check doet  :colgate:
Onmogelijk om een lijst met nummers te maken! Als ik er aan wil beginnen verzand ik al in het luisteren van zoveel goeie muziek, zoals nu  8).
Maar goed, paar dan als opwarmertje:

Radiohead - Street Spirit (Fade out)
Bruce Springsteen - Jersey Girl Live
Gil Scott-Heron - Pieces of a Man
Eminem - Cleanin' Out my Closet
Gary Moore & Phill Lynott - Out in the Fields
The Sugar Hill Gang - Rapper's Delight
Waylon - Jealousy
Queensrÿche - Silent Lucidity
Dave Brubeck - Take Five
Don Blackman - Heart's Desire
Robbie Robertson - Somewhere Down the Crazy River
Chris Robinson Brotherhood - Beware, Oh Take Care (hele album Big Moon Ritual mag ook, dan wel met veel whiskey)
Anne Soldaat - If
Oleta Adams - Get here
Elbow - One Day Like This
Petra Magoni & Ferruccio Spinetti - I Will Survive

En natuurlijk de echte basstester: James Blake - Limit to your Love

Maar zo kan ik nog pagina's doorgaan, net zoals de anderen waarschijnlijk. Hoeveel bedden heb je?  :tongue2:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Spijkie

Jemig  :colgate: hahaha. Op zolder hebben we nog een kamer met een slaapbank , komt goed  :tounge2:

Leuke lijst want ik ken deze nummers niet , behalve rappers delight  :clapping: . Whiskey nummers zijn meestal wel goed  :colgate:

RZeemering

The National Anthem - Radiohead (stresstest)
Walk on the Wild Side - Lou Reed (van hoe ver komt het koortje)
Stand by me (live at he late show) en Fast Car - Tracy Chapman (precence van de stem, en Fast Car is het perfecte nummer voor balans in een systeem te controleren)
Shades of Marble (Live in Copenhagen) - Trentemøller (Soundstage, hoor je ook publiek naast en soms achter je?)
Babel - Massive Attack (algemene check omdat dit nummer al jaren in mijn test lijst staat + kickstand en Bas en elektrische Bas moeten onderscheiden kunnen worden en geen s in de zang)

Spijkie

Citaat van: RZeemering op juli 24, 2026, 12:03:43The National Anthem - Radiohead (stresstest)
Walk on the Wild Side - Lou Reed (van hoe ver komt het koortje)
Stand by me (live at he late show) en Fast Car - Tracy Chapman (precence van de stem, en Fast Car is het perfecte nummer voor balans in een systeem te controleren)
Shades of Marble (Live in Copenhagen) - Trentemøller (Soundstage, hoor je ook publiek naast en soms achter je?)
Babel - Massive Attack (algemene check omdat dit nummer al jaren in mijn test lijst staat)

Nummer 2 en 3 heb ik ook en luister je regelmatig waarbij ik het idee heb dat de 2e keer het koortje verder komt dan de eerste keer

Spijkie

Aangezien het rondom lunchtijd is heb ik een broodje en een kop soep voor ieder. Mocht je meer trek hebben dan is het aan te raden om nog ff wat te eten.

pameijer

Ik heb de genoemde nummers in een Spotify playlist gezet: https://open.spotify.com/playlist/6hCgbHc2W7QwYVU2eMwtbn?si=2bc6b3cc87b845c9. Ik heb geen Tidal/Qobuz, maar volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om de playlists om te zetten.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

pameijer

Nog even dit draadje doorgenomen, en de volgende personen hebben ook hun interesse aangegeven. Wellicht voor een volgende keer in de nabije toekomst. Blijkt wel dat er animo is voor dit soort M&G's (logisch natuurlijk) maar dat het eigenlijk te weinig gebeurt!

FS249, oortjes, brt en NielsLu zijn de heren (of dames natuurlijk, of iets ertussenin). Ik vind het altijd wel leuk om mensen te ontvangen, woon in Groningen Stad nabij het centrum. Even kijken hoe dit binnenkort aan te vliegen  :pompom:

FS249

Citaat van: pameijer op juli 24, 2026, 15:40:15Nog even dit draadje doorgenomen, en de volgende personen hebben ook hun interesse aangegeven. Wellicht voor een volgende keer in de nabije toekomst. Blijkt wel dat er animo is voor dit soort M&G's (logisch natuurlijk) maar dat het eigenlijk te weinig gebeurt!

FS249, oortjes, brt en NielsLu zijn de heren (of dames natuurlijk, of iets ertussenin). Ik vind het altijd wel leuk om mensen te ontvangen, woon in Groningen Stad nabij het centrum. Even kijken hoe dit binnenkort aan te vliegen  :pompom:

Zeker interesse. Ik vind het erg jammer dat het voor mij komend weekend niet lukt.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en FS 247.3, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

brt

Citaat van: FS249 op juli 24, 2026, 16:29:36Zeker interesse. Ik vind het erg jammer dat het voor mij komend weekend niet lukt.

Idem
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Spijkie

Citaat van: pameijer op juli 24, 2026, 15:22:30Ik heb de genoemde nummers in een Spotify playlist gezet: https://open.spotify.com/playlist/6hCgbHc2W7QwYVU2eMwtbn?si=2bc6b3cc87b845c9. Ik heb geen Tidal/Qobuz, maar volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om de playlists om te zetten.

De meeste van jou en Ronnie heb ik in een playlist gezet van mijn Qobuz account , komt goed.

Spijkie

Citaat van: pameijer op juli 24, 2026, 15:40:15Nog even dit draadje doorgenomen, en de volgende personen hebben ook hun interesse aangegeven. Wellicht voor een volgende keer in de nabije toekomst. Blijkt wel dat er animo is voor dit soort M&G's (logisch natuurlijk) maar dat het eigenlijk te weinig gebeurt!

Zoals NielsLu al aangaf zou hij na augustus iets willen, mochten er meer zijn dan kunnen we natuurlijk dat combineren, ik wil zelf ook wel een keer naar Groningen of wat er tussen in zit