Lip-sync problemen Samsung S95D / S95F bij apps en externe apparatuur

Gestart door Freakymarf, april 9, 2026, 10:46:08

Vorige topic - Volgende topic

Freakymarf

Beste allemaal,

Ik loop tegen een hardnekkig lip-sync probleem aan op mijn Samsung televisie (modellen S95D / S95F) en ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Tijdens het gebruik van verschillende apps, zoals Canal+, Videoland en ook YouTube, loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Dit gebeurt zowel bij live content als on-demand video's en maakt het kijken behoorlijk storend.

Daarnaast ervaar ik hetzelfde probleem wanneer ik gebruikmaak van externe apparatuur, zoals een receiver. Het lijkt dus niet alleen aan één specifieke app of bron te liggen.

Wat ik al heb geprobeerd:
• Contact opgenomen met Samsung
• De televisie volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen
• Alle instellingen doorlopen met chatgpt en gemini. Zelfs in filmmode is er een lip sync probleem.

Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Mijn vragen:
• Zijn er meer mensen met een Samsung S95D of S95F die dit ervaren?
• Is er misschien een bekende oorzaak of bug?
• Zijn er instellingen of workarounds die bij jullie hebben geholpen?

Alle tips of ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt.

stevefilmfreak54

Ik had dat probleem ook met mijn Samsung TV, bij mij lag het probleem bij de instelling van mijn Ziggo NEXT, ik had de geluid op "Dolby Audio" geplaatst en lipsync was waardeloos. Op "Audio gesynchroniseerd" gezet en was de probleem opgelost.

Freakymarf

Ja, het geluid is over het algemeen niet synchroon met de luidsprekers van de tv. En met ARC en EARC is dat ook zo, ik heb alles geprobeerd. Vorig jaar is de tv 4x gerepareerd na 8 weken had ik hem terug. ik heb hem een ��jaar gehad en toen ging hij na 8 weken kapot. Ik kreeg hem terug en hij werkt niet meer zoals voorheen. Ik heb een Anthem 740 8K-receiver en een Oppo UDP 203. Ik sluit deze aan op de OneConnect-box en het probleem doet zich voor met alle producten. Ik heb alles geprobeerd, inclusief de filmmodus, maar niets werkt. Mijn kabels zijn AudioQuest Pearl 48 Gbps. Zowel de tv als de HDMI-apparaten hebben geen lipsynchronisatie. Ik heb alle modi op de tv ingesteld met behulp van ChatGPT en Gemini. Niets lijkt te werken. Mij is verteld dat het een probleem met de tv is. Ik ga een vervanging aanvragen, want ik heb alleen problemen met deze tv. Ik heb geprobeerd het geluid te synchroniseren met de AV-receiver en de Oppo, de synchronisatie gaat verder dan -100 ms. Maar de Oppo gaat niet verder dan -100 ms. De Anthem kan alleen vooruitspoelen van 0 tot 500 ms.

J.A.F._Doorhof

als het goed is kun je in de meeste receivers de lipsync instellen.

Wat ook werkt is alle automatische en ai dingen op je tv uitzetten. Wat je ervaart is een vertraging in de bewerking van het beeld waardoor het geluid niet synchroon loopt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Freakymarf

Ja heb alles al geprobeerd ben al een maand bezig en de lip sync zit in de - en mijn receiver kan alleen van 0 tot 509 ms. Terwijl hij -150 moet staan. Heb inmiddels onderzoek gedaan en het is een bekend probleem bij dit type tv.

J.A.F._Doorhof

-150
Zou betekenen dat het beeld er eerder is dan het geluid.
Dit komt me wat vreemd voor aangezien het het beeld is wat bewerking krijgt en daardoor vertraging op loopt.
Je kan nog even kijken of er "gekke" dingen aan staan qua geluids bewerking en daarmee spelen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ2

Mijn Samsung the frame loopt ook nooit synchroon, pas een paar keer voor- en achteruit 'spoelen' en dan pak hij 'm ineens en is alles in Sync.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

J.A.F._Doorhof

Als hij het na een paar keer wel doet lijkt het op een flinke bug.

Normaal zou audio nagenoeg direct aan moeten komen en gaat het beeld door een hele keten waardoor het beeld "te laat" aan komt

Andersom zou ik toch aandringen op een software oplossing.
Custom installer

HJ2

Het lijkt wel alsof de bandbreedte waarbinnen de lipsync zou moeten werken te smal is gekozen. (Zal wel een kosten trade-off zijn ivm het processortje en het geheugen.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

J.A.F._Doorhof

Als je apparatuur eArc heeft probeer dat eens uit te zetten.

Zoals gezegd negatieve lipsync waardes is niet normaal. Van bv Sonos is het wel bekend dat het soms kan optreden maar in feite zou het altijd positief moeten zijn.
Custom installer