Project Hail Mary - Nieuwe film

Gestart door pameijer, maart 19, 2026, 18:55:38

Vorige topic - Volgende topic

pameijer

Vanaf vandaag in de bioscoop: Project Hail Mary. Scoort op Rotten Tomatoes 95% voor de critici en 98% bij de kijkers. Da's hoog, iMDB score  8,6 en de trailer is ook wel gaaf. Ga hem zeker snel bekijken in de lokale bios, ben benieuwd! Laat maar weten als je hem ook hebt gezien  ;D.

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

CinéHome

95% ??
98% ???

WTF?
Die sites zijn gehackt!

Doe mij 45%. Wat een overbodige film.

Laat ik om te beginnen zeggen dat hij prima gemaakt is. Beeld- en geluidskwaliteit zijn super... alleen zijn er amper mooie beelden en vrijwel geen echte actie, zodat die geluidskwaliteit weinig bijdraagt.
Het verhaal vertoont gaten die de Grand Canyon jaloers zouden maken.

De spanningsboog zou worden opgebouwd naar 'de ontmoeting', ware het niet dat die al is weggegeven in de trailer, die ikzelf niet heb opgezocht maar voor de kiezen kreeg tijdens een eerder bioscoopbezoek. Beetje zoals een trailer die de grote witte haai uit Jaws al prijs zou geven voor je de film ziet. Terwijl heel die film de spanning opbouwt naar de eerste ontmoeting.

De interactie tussen de 2 'hoofdrolspelers' werkt op een vreemde manier wel en is soms grappig. Maar op zich is het eerder een gimmick waaraan de hele film wordt opgehangen. Op een dieper emotionele manier werkte het niet voor mij.

Je zou de film alsnog 'entertainend' kunnen noemen (onderhoudend @jossie), maar daarvoor is hij te langdradig en gebeurt er te weinig spannends of verrassends.

Mijn favoriete allen blijft dan ook Wall-e!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

maximus79

Ik vond hem hartstikke leuk!! Dus laat je niet ontmoedigen door de Belg ;) 
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

CinéHome

Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

reza

Zeker wel!
Film: 8
Beeld: 9.3
Geluid 9.1

Wat een fantastische mooie film! Visueel ontzettend mooi gemaakt en het acteerwerk was ook :thumbs-up:
Echt een aanrader maar wel een lange zit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ravage

Citaat van: CinéHome op maart 21, 2026, 05:57:3495% ??
98% ???

WTF?
Die sites zijn gehackt!

Doe mij 45%. Wat een overbodige film.

Laat ik om te beginnen zeggen dat hij prima gemaakt is. Beeld- en geluidskwaliteit zijn super... alleen zijn er amper mooie beelden en vrijwel geen echte actie, zodat die geluidskwaliteit weinig bijdraagt.
Het verhaal vertoont gaten die de Grand Canyon jaloers zouden maken.

De spanningsboog zou worden opgebouwd naar 'de ontmoeting', ware het niet dat die al is weggegeven in de trailer, die ikzelf niet heb opgezocht maar voor de kiezen kreeg tijdens een eerder bioscoopbezoek. Beetje zoals een trailer die de grote witte haai uit Jaws al prijs zou geven voor je de film ziet. Terwijl heel die film de spanning opbouwt naar de eerste ontmoeting.

De interactie tussen de 2 'hoofdrolspelers' werkt op een vreemde manier wel en is soms grappig. Maar op zich is het eerder een gimmick waaraan de hele film wordt opgehangen. Op een dieper emotionele manier werkte het niet voor mij.

Je zou de film alsnog 'entertainend' kunnen noemen (onderhoudend @jossie), maar daarvoor is hij te langdradig en gebeurt er te weinig spannends of verrassends.

Mijn favoriete allen blijft dan ook Wall-e!

Ik loop de zaal pas in als de trailers voorbij zijn. mijn vrouw belt dan ff, call me crazy , maar ik haat trailers. deze film vond ik zeker ok..7.5.
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

musfed

Ik heb het boek gelezen, die was erg goed.
Dutch & Dutch 8c's

scoc

Gezien ... en oh wat langdradig en erg saaie stukken. De film weet ook geen "toon" te kiezen tussen serieuze sci-fi of Marvel toestanden (de wereld gaat bijna ten onder over 30-40 jaar maar laten we het luchtig en komisch houden ... mmm). Ik heb deze gezien in IMAX maar was niet IMAX waardig (zoals een Dune bvb).
Ik begrijp de hoge scores niet van deze film. Voor mij is dit een 5,5/10 (max. 6/10 als ik mild ben).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

CinéHome

Ok. Blij dat ik niet de enige ben die hem niet top vond.

Ik had eerder iets van... de aarde vergaat over +30 jaar... je moet MORGEN vertrekken of we redden het niet meer. 🤣

ravage

het hoge cijfer, heeft er, denk ik vooral mee te maken dat het een echte familiefilm is, vaak is het of voor kids of voor volwassenen
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

pameijer

Als topicstarter had ik natuurlijk de plicht om ook te gaan kijken. Vanavond in een zeldzaam volle zaal in Pathé Groningen samen met mijn zoon gekeken. Eerste helft vond ik wat traag op gang komen, maar ik vond de film toch erg grappig, beetje anders en beetje feel-good. Eigenlijk best lekker. 7,5 voor mij.