Accuphase DP-100 Hi-End CD speler

Gestart door movie46, maart 13, 2026, 19:59:13

Vorige topic - Volgende topic

movie46

Beste Leden,

Even een vraagje is een Accuphase DP-100 Hi-End CD speler om te bouwen naar 220/230 volt???.

Grt

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Pjotr27

Zo te zien ziet er geen schakelaar op om naar 220/230v te gaan... Dan moet je een omvormer gebruiken. Maar het is geen cd-speler maar alleen een loopwerk. Moet dus een dac op aangesloten worden..

Wel erg mooi en check of je nog een nieuwe laser kunt kopen.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ElpeeTwaalf

Kan prima maar je moet weten wat je doet want je sloopt anders het apparaat. Het is een kwestie van volgorde van kabels aanpassen intern en zekering vervangen met de helft van de waarde, als je van 100V naar 230V gaat.
Accuphase of de dealers hoef je hierover niet te benaderen, info over conversie krijg je niet, Als je mazzel hebt, staat er intern nog wel de sticker op met hoe het moet.
Later zijn ze ermee gestopt, alleen de oer-modellen a la C-200 hadden achterop een blokje om de werkspanning te selecteren.

Bij de DC101 is dat nog wel het geval, bij de DP100 verwacht ik ook.

Screenshot_20260313-230203.png

Houd ook rekening mee dat hij mogelijk geen SACD meer leest. Dit is een oude eerste generatie SACD van dik 25 jaar oud met een loopwerk met 2 lasers, de KHS-180A, eentje voor CD en de ander voor SACD.
Een vervanger kost zo €400+ en zoeken naar iemand, die de kennis en apparatuur in huis heeft om het te calibreren na vervanging.
Ik weet niet of je überhaupt iets aan een DP100 hebt voor SACD zonder de DC-101 of een andere Accuphase DAC, ik dacht dat SACD en dus DSD enkel werkt als je de HS-Link gebruikt, rest is alleen PCM.

movie46

Citaat van: ElpeeTwaalf op maart 13, 2026, 23:03:22Kan prima maar je moet weten wat je doet want je sloopt anders het apparaat. Het is een kwestie van volgorde van kabels aanpassen intern en zekering vervangen met de helft van de waarde, als je van 100V naar 230V gaat.
Accuphase of de dealers hoef je hierover niet te benaderen, info over conversie krijg je niet, Als je mazzel hebt, staat er intern nog wel de sticker op met hoe het moet.
Later zijn ze ermee gestopt, alleen de oer-modellen a la C-200 hadden achterop een blokje om de werkspanning te selecteren.

Bij de DC101 is dat nog wel het geval, bij de DP100 verwacht ik ook.

Screenshot_20260313-230203.png

Houd ook rekening mee dat hij mogelijk geen SACD meer leest. Dit is een oude eerste generatie SACD van dik 25 jaar oud met een loopwerk met 2 lasers, de KHS-180A, eentje voor CD en de ander voor SACD.
Een vervanger kost zo €400+ en zoeken naar iemand, die de kennis en apparatuur in huis heeft om het te calibreren na vervanging.
Ik weet niet of je überhaupt iets aan een DP100 hebt voor SACD zonder de DC-101 of een andere Accuphase DAC, ik dacht dat SACD en dus DSD enkel werkt als je de HS-Link gebruikt, rest is alleen PCM.

movie46

Bedankt van jullie berichten, daar ben ik op de hoogte van,heb een DAC nodig voor SACD, en de rest is PCM.

De laser is nog te verkrijgen en ik weet iemand die deze kan herstellen.

Pjotr27

Citaat van: movie46 op maart 14, 2026, 16:43:22Bedankt van jullie berichten, daar ben ik op de hoogte van,heb een DAC nodig voor SACD, en de rest is PCM.

De laser is nog te verkrijgen en ik weet iemand die deze kan herstellen.

Je krijgt alleen maar SACD eruit met de Accuphase dac denk ik die hier bij hoort. En uiteraard heb je ook voor PCM een dac nodig, het is immers alleen een loopwerk
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.