Films in AI - geen acteurs meer nodig

Gestart door Porsche4Life, februari 21, 2026, 13:58:51

Vorige topic - Volgende topic

Porsche4Life

Heeft ook al in de mainstream media gestaan, maar AI is inmiddels zo ver dat je complete films gewoon kan prompten, geen acteurs, geen greenscreen, geen decor ontwerp geen CGI artists.

Benieuwd waar dit heen gaat, onderstaand voorbeeld is volledig in AI gemaakt. Geen acteurs, alles gegenereerd. Doet niet onder vergeleken met de huidige blockbusters.

N1v3K

Citaat van: Porsche4Life op februari 21, 2026, 13:58:51Doet niet onder vergeleken met de huidige blockbusters.

Die drempel is ook niet zo hoog.  ::)

J.A.F._Doorhof

Krijg je ervan als je als Hollywood geen verhalen meer kan of wil vertellen maar alleen maar rust op SFX.
Een goede film heeft een goed verhaal, goede acteurs en dan word je meegesleept, dat zie ik AI nog niet 123 doen, een superhelden film... zeker wel.

Maar een echte goede comedy of drama, zal toch een goede scriptschrijver moeten zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Porsche4Life

Absoluut, maar denk eens aan het ecosysteem, de overnames, gaat veel banen kosten en heel veel AI fillers op de subcription platforms.

Jenkins

Citaat van: Porsche4Life op februari 21, 2026, 16:03:05Absoluut, maar denk eens aan het ecosysteem, de overnames, gaat veel banen kosten en heel veel AI fillers op de subcription platforms.

Mooi! Eindelijk!
Lagere kostprijzen voor mainstream films.
Worden de bioscoopkaartjes ook goedkoper.

N1v3K

RZeemering

Citaat van: Jenkins op februari 22, 2026, 13:35:09Mooi! Eindelijk!
Lagere kostprijzen voor mainstream films.
Worden de bioscoopkaartjes ook goedkoper.

haha, daar geloof ik helemaal niks van :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Jenkins

Citaat van: RZeemering op februari 23, 2026, 09:33:26haha, daar geloof ik helemaal niks van :)
Jij hebt sneller door wanneer er sprake is van sarcasme.  :angel:

ravage

Ik kijk uit principe niet naar die volledig zielloze Ai rommel in betrekking tot films.
Hetzelfde als er een boek uit zou komen, volledig met Ai gemaakt .

Gaming is een ander verhaal.

Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

RZeemering

Citaat van: Jenkins op februari 23, 2026, 10:15:27Jij hebt sneller door wanneer er sprake is van sarcasme.  :angel:
haha, hier op het forum ben ik er echt heel slecht in... LOL
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

blue-eyes

Citaat van: RZeemering op februari 23, 2026, 15:40:55haha, hier op het forum ben ik er echt heel slecht in... LOL

Toevallig liet een collega van mij, in een discussie over AI de (r)evolutie in AI zien, de progress in kwaliteit.

Er is in 2021 - 2023 ergens een AI filmpje gemaakt van Will Smith, spagheti eten. In 2026 is dit weer gedaan.
Dat is geen verschil meer, dat is enorm.

Ik denk iets met zoeken op Youtube, Will Smith, spagheti, AI vergelijk geeft je wel een link.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

RZeemering

Ja, die ken ik inderdaad.
Ik vind die eerste echt supergrappig. De nieuwste is heel knap maar niet leuk ;)

J.A.F._Doorhof

Ai kan helpen met SFX, betere tracing, betere effecten etc.

Maar laat als creatieve sector in vredesnaam het hoofdproduct mensen werk blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"